אריק ביואל חוזר עם אופנוע חשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עשור לאחר שנסגרה חברת האופנועים הנושאת את שמו, אריק ביואל חוזר עם Fuell - מותג חדש של אופנועים חשמליים לניוד עירוני

זוכרים את ביואל? יצרנית הבוטיק האמריקאית שנוסדה על ידי המהנדס אריק ביואל והייתה אחת היצרניות המעניינות בעולם האופנועים בסוף שנות ה-90' ותחילת שנות ה-2000. ביואל החלה את דרכה ביצרנית של אופנועי הארלי דיווידסון משופרים בשנת 1983, אך מהר מאד הצליחה בזכות הרעיונות הלא שגרתיים של אריק ביואל, שהוכיח שאפשר לקחת מנועי הארלי דיווידסון בסיסיים ומיושנים למדי ולבנות סביבם אופנועים בעלי מראה ואופי ספורטיבי ייחודי.

בשנותיה הטובות הציע ביואל קו דגמים נרחב למדי של אופנועים שעשו שימוש בשלדה ייחודית, אשר הייתה בנויה מקורות אלומיניום חלולות ובה אוכסן הדלק. ההצלחה של ביואל, הן במכירות והן על מסלולי המרוצים, לא נסתרה מעיני הארלי דיווידסון שרכשה את ביואל שהפכה לתת מותג אצל הענקית ממילווקי. בסופו של דבר הגיעו בהארלי דיווידסון למסקנה שאין טעם להשקיע במותג אופנועים ספורטיבי בנישה בה היצרניות היפניות שולטות ללא עוררין והחברה נסגרה בשנת 2009.

אריק ביואל לעומת זאת לא התייאש, המשיך להפעיל קבוצות מרוצים שונות ושאף לחזור לייצר אופנועים. כעת הוא עושה זאת עם מותג חדש של אופנועים חשמליים הנקרא Fuell  – משחק מילים בין שמו של ביואל לבין המילה Fuel. אגב, אחת הסיבות לשם המקורי היא העובדה שהזכויות למכירת אופנועים תחת השם "ביואל" נותרה אצל הארלי דיווידסון.

המיזם של אופנועי פיואל הוקם בשיתוף פדריק וסאור, מי שהיה מנהל קבוצת הפורמולה 1 של אלפא רומיאו ומריץ קבוצת מרוצים המשתתפת במרוצי הפורמולה E, כשהמטרה היא להציע כלים חשמליים לניוד עירוני ופרברי. החברה חשפה אופנוע ראשון הנקרא Flow 1S ומעוצב עם קווי גוף מעוגלים וזורמים. הסוללות מתקנות בחלקה התחתון של השלדה ובחלק העליון של "מיכל הדלק" ישנו חלל אכסון בנפח מרשים של 50 ליטר.

המנוע החשמלי של האופנוע מותקן בתוך הגלגל האחורי ומוצע בשתי רמות הספק של 14.7 כ"ס ו-47 כ"ס בהתאם לדרגות הרישוי האירופאיות (A2 ו-A1 בהתאמה), למרות שנכון לעתה אין כוונות לשווק את האופנוע מחוץ לארה"ב. נתוני הביצועים של האופנוע לא פורסמו למעט טווח הרכיבה המרבי בתנאים עירוניים העומד על 200 ק"מ. מחירו של הפיואל Flow יעמוד על 11 אלף דולר לא נמוכים, כאשר מכירתו תתחיל כדגם 2021, כלומר באביב השנה הבאה.

עד אז תציע פיואל דגם של אופניים חשמליים הנקרא Fluid ומצויד במנוע בהספק של 1000 וואט ומערכת הילוכים, המאפשרים לפתח מהירות מרבית של עד 45 קמ"ש. הסוללות המאוכסנות בקורות השלדה (אולי כהומאז' לאופנועי ביואל בעבר) המאפשרות טווח רכיבה מרבי של 200 ק"מ. המחיר לא יהיה זול כלל ויעמוד על 3,300 דולר. במחיר שכזה אנחנו מעדיפים להמתין לאופנוע של ביואל.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד