אקזוטיקה חשמלית: אנרגיקה אגו בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנוע סופרבייק חשמלי מתוצרת ENERGICA האיטלקית מוצע מעתה בישראל ואמור להציע חוויה מחשמלת לחובבי השחזות

איך אתם אוהבים את הסופרבייק שלכם? עם ארבעה צילינדרים בשורה כמו עדר ה-Rים מיפן? L טווין קלאסי של דוקאטי? אולי עם מנוע טריפל כמו של טריומף או MV אגוסטה?

ובכן, יש גם אפשרות אחרת, שבהשאלה מן העולם הארבעה גלגלי דומה הרבה יותר ל'טסלה': Energica Ego, אופנוע סופרבייק אקזוטי מוצע מעתה בישראל תמורת 140,000 ש"ח.

אנרגיקה היא חברה איטלקית שמקום מושבה הוא מודנה, ה"מכה" של האקזוטיקה האיטלקית, והיא החלה לפתח אופנועים חשמליים עוד בתחילת העשור הנוכחי. בשנת 2012 הציגה החברה בתערוכת מילאנו אופנוע סופרבייק חשמלי שנקרא 'אגו' וזמן קצר לאחר מכן הוא היה למוצר סדרתי והוצע למכירה לכל דכפין (עם חשבון בנק מתאים).

כעת נוחת אגו בישראל כשהוא מיובא ומשווק על ידי חברת 'חשמל אוטו י.ל' אשר מוכרת יותר כיבואנית של האופנועים החשמליים מתוצרת 'זירו'.

אגו מונע באמצעות מנוע חשמלי שמקורר על-ידי שמן והוא מספק 145 כ"ס (הספק נמוך משמעותית משלל הסופרבייקים המודרנים שמייצרים סביב ה-200 כ"ס), אולם כמו כל כלי רכב חשמלי היתרון האדיר שלו נובע מכח מנוע (מומנט) כמעט כפול מאותם אופנועים מזהמי אוויר: 20.3 קג"מ אשר זמינים כבר כמעט מסל"ד אפס.

אגו מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות, מה שמציב אותו בשורה אחת עם אופנועי הסופרבייק המובילים, אולם מהירותו המרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש כדי לשמור על טווח נסיעה סביר.

הסוללות של אגו מאפשרות טווח נסיעה מרבי של בין 100 ל-200 ק"מ, בהתאם לעוצמת הסיבוב של המצערת, וכדי לטעון אותן מחדש משקע ביתי רגיל נדרשות 3.5 שעות. טעינה באמצעות מטען מהיר (שמגיע יחד עם האופנוע) ל-80% מתחולת הסוללה אורכת 20 דקות.

סוללות חשמליות אינן דבר קל, עדיין, לכן גם מעטה שבנוי מסיבי פחם לא מסייע הרבה לאגו והוא שוקל 258 ק"ג, כלומר כמה עשרות ק"ג יותר ממשקלם "הרטוב" של אופנועי סופרבייק מקבילים.

כמתבקש מאופנוע ספורטיבי עתיר ביצועים הוא מצויד במכלולים מן השורה הראשונה, למשל מזלג קדמי הפוך מתוצרת מרזוקי, שמאפשר כוונון מלא, זרוע אחורית חד-צידית מאלומיניום אליה מחובר בולם מתכוונן מתוצרת ביטובו, ומערכת הבלימה היא מתוצרת ברמבו עם קאליפרים ראדיאלים מלפנים ומערכת ABS.

אופנועים חשמליים פטורים בישראל ממס קניה ומחירו של אגו הוא 140 אלף ש"ח, כלומר מקביל למחיר של ימאהה R1 חדש ונמוך ממחיריהם של דוקאטי פאניגאלה וב.מ.וו S1000RR. כדי לרכוב על אגו נדרש רישיון A  (בלתי מוגבל), אך בקרוב תגיע גם גרסה מוגבלת הספק שמתאימה לרישיון A1.

אנרג'יקה אגו

140000
  •  

עוד חדשות דו"ג מקומיות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד