אופנועי בולטאקו חוזרים

בולטאקו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה שהוקמה מחדש כיצרנית אופנועים חשמליים משווקת מעתה בישראל

יצרנית האופנועים הספרדית בולטאקו פשטה רגל בשנות ה-80, אך חזרה לפני כמספר שנים כיצרנית אופנועים חשמליים. כעת יבואנית האופנועים החשמליים AutoE התחילה בשיווק אופנועי בולטאקו בישראל.

קצת רקע:

יצרנית האופנועים בולטאקו הספרדית הוקמה בשנת 1958 על ידי פרנססק "פאקו" בולטו, שעזב את תפקידו במונטסה שהחליטה לנטוש את עולם המרוצים באותה תקופה. החברה ייצרה אופנועים מסוגים שונים, הן לכביש והן לשטח והתפרסמה מאוד בעולם אופנועי הטריאל כשהציגה את דגם Sherpa T, ששינה את עולם הטריאל עם מנוע דו פעימתי קל משקל. בנוסף הצליחה החברה גם במרוצי כביש, מוטוקרוס ואנדורו.

בעיות פיננסיות החלו בסוף שנות ה-70 והחברה שרדה עד לסגירה המוחלטת בשנת 1983. לחובבי הטריוויה נספר כי אותו פרננסק בולטו הוא סבו של רוכב הגרנד פרי הספרדי סטה ג'יברנאו, שנשא על קסדתו את סמלה של החברה, האגודל המורמת שמסמל 'הכל בסדר'.

בשנת 2014 הוקמה החברה מחדש כיצרנית אופנועים חשמליים. תחילה הציגה החברה שני דגמי אופנועי כביש: רפיטן (Rapitan) ורפיטן ספורט. האופנועים צוידו בשלדת צינורות, מזלג קדמי לא קונבנציונלי ומנוע המספק מומנט של כ-13 קג"מ, הספק של 54 כ"ס וטווח של כ-200 ק"מ. אלא שאופנועים אילו לא הגיעו לייצור עדיין ולא ברור מה בדיוק תוכניות החברה העתידיות בנוגע לאופנועים אלו.

מה כעת?

במקום אופנועי הכביש הציגה החברה את דגמי ברונקו – שילוב של אופנוע חשמלי ואופניים, שכן הדגמים מצוידים גם בפדלים. באתר החברה הם מוגדרים כאופנועים ולאור עברה של החברה אנחנו לא מתעקשים. בארץ הכלים מוגדרים כרשאים לנוע בכביש ודורשים רישיון לאופנוע מסוג A2.

ברונקו מגיע בארבע גרסאות החולקות שלדה זהה ונבדלות בעיקר בסוגי המתלים, אורך בסיס הגלגלים, המושבים ועוד. גרסת R היא גרסה קרבית לשטח שאינה מורשה לנוע בכביש ושוקל 39 ק"ג. גרסת RE היא גרסת שטח קרבית מורשה לכביש, גרסת C עדיין מיועדת לשטח, אך קרבית פחות עם מושב נמוך יותר וכידון בתנוחה נוחה יותר וגרסת S מיועדת לכביש בלבד. כל הדגמים שוקלים כ-43 ק"ג . דגמי R ו-RE מצוידים במזלג קדמי בעל מהלך של 180 מ"מ ואחורי של 217 מ"מ, לעומת 130 מ"מ ו-150 מ"מ בהתאמה בדגמי C ו-S.

האופנועים מצוידים בסלולות ליתיום יון והמנוע מספק 2.6 כ"ס. זמן ההטענה אורך כשלוש שעות ומרחק הרכיבה משתנה בהתאם לשלושה מצבי רכיבה ניתנים לבחירה: ספורט עד 50 ק"מ, תיור עד 75 ק"מ ואקו עד 100 ק"מ.

לארץ יגיעו כל הדגמים פרט לדגם ה-R ויימכרו במחיר של 26,000 ש"ח. כל הדגמים בארץ יוכלו להגיע למהירות מירבית של 60 קמ"ש, בניגוד ל-45 קמ"ש באירופה. 

בשיחה עם נציג היבואנית התבשרנו כי אולם מכירות חדש צפוי להפתח בתל אביב בתקופה הקרובה. בנוסף למותגים המשווקים על ידי החברה בארץ עד כה: זירו, אנרג'יקה, אוסט ובולטאקו, מתכננת החברה להוסיף להיצע המותגים מותגים מובילים נוספים, ביניהם גם קטנועי Govecs והאופניים החשמליים של Greyp, שייצרו את רכב העל החשמלי רימאק (Rimac) קונספט 1. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד