אאודי רוצה לחשמל את הריקשות בהודו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סטארט אפ גרמני-הודי בתמיכת יצרנית הרכב אאודי מציג ערכה להסבת ריקשות להנעה חשמלית על בסיס סוללות ליתיום ממוחזרות

ריקשות תלת גלגליות הן אחד מכלי התחבורה הבסיסיים הנפוצים במזרח אסיה ובפרט בהודו, וגם אחד מהכלים המזהמים בהן. מעבר להנעה חשמלית בריקשות יכולה לשפר דרמטית את כמות הזיהום בערים הגדולות בהן נפוצות הריקשות, וכבר נעות ברחובות הודו לא מעט ריקשות חשמליות. אלא שאלו מתבססות על מצברי חומצה כבדים, מוגבלים וגם מזהמים לא פחות.

על פתרון הבעיה הזו שוקד סטארטאפ גרמני-הודי בשם Nunam, הפועל בשיתוף קרן הפיתוח הסביבתי של יצרנית הרכב אאודי. מהנדסי חברת הסטארט אפ פיתחו קיט הסבת ריקשות להנעה חשמלית, המבוסס על סוללות ליתיום-יון ממוחזרות ממכוניות חשמליות מתוצרת אאודי.

סוללות ליתיום הם מצרך יקר ומבוקש ביותר כיום ומחירן עדין גבוה ומהווה את המרכיב העיקרי בייצור כלי רכב בעלי הנעה חשמלית, מה שאומר ששימוש בסוללות אלו הופך את מחיר הכלים ללא רלוונטי עבוד תושבים במדינות מתפתחות כמו הודו.

לדברי אנשי הסטארטאפ, סוללות הליתיום בהן הם עושים שימוש נלקחו מרכבי מבחן של אאודי שאמנם עבור קילומטרים רבים, אך הם עדין בעלי נצילות שמספקת עבור ריקשות חשמליות שלא זקוקות למנועים חזקים וטווחי נסיעה של מאות ק"מ.
בנוסף פועל הסטארט אפ כדי לספק פתרון לטעינה נקיה של הריקשות שלא מתבססת על רשת החשמל בהודו שנסמכת על שריפת פחם מזהם. אנשי המיזם פועלים להקמת תחנות טעינה סולריות שאוגרות חשמל במהלך היום ויאפשרו טעינה של סוללות הריקשה במהלך הלילה.

כיוון שמכלול ההנעה ובסוללות של Nunam עדין נמצא בשלבי פיתוח, לא ידוע כרגע מה קיבולת סוללות הריקשה, מה הטווח שהן יוכלו לספק וכמה בסופו של דבר תעלה ההסבה הזו ללקוחות בהודו. בינתיים במקביל לאבות הטיפוס הנבחנים, נבנתה ריקשה חשמלית שזכתה לשדרוגי עיצוב עם סמל אאודי המתנוסס בחזית, כשהיא לנסיעות הדגמה והתרשמות באירועים סביבתיים ברחבי העולם כמו תערוכת הטכנולוגיה הירוקה שנערכה בברלין.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד