MyDoo: הונדה CBR1000RR של שי נאה

תעודת זהות

הונדה

CBR1000RR

998 סמ״ק

2005

כללי, עיצוב

למרות שמדובר כאן על אופנוע ספורטיבי, הוא מספק ישיבה מתונה באופן יחסי לשאר מתחריו בקטגוריה. לטעמי עיצובו מוצלח מאוד, וייחודו מתבטא במערכת הפליטה המתפתלת אל מתחת לכיסא ולא לצד האופנוע. לטעמי, חבל שהונדה חזרו לעיצוב האגזוז הצידי והסטנדרטי במהלך שנות הייצור הבאות.

שימושיות, נוחות

בתכל'ס, אופנוע הספורט הזה לא מיועד לרכיבות היום-יום וזהו כלי לרכיבות סוף-שבוע בלבד. באופן יחסי למתחריו הוא שקט ואני חוויתי אותו כיעיל לרכיבה ספורטיבית.

התנהגות

אופנוע ספורט על כל המשתמע מכך. לצד הישיבה המתונה שציינתי, ההיגוי חד והכלי מספק כוח רב מתי שרק רוצים. מערכת הבלימה מיושנת ולא כוללת ABS בשנתון הזה (אני מודע לכך שיש כאלו שמעדיפים בלי…), דבר שיכול להוות חיסרון לרוכבים לא מנוסים.

ביצועים

מניסיוני העשיר ברכיבת אופנועי ספורט אני יכול להעיד שלהונדה CBR1000RR יש מספיק כוח עבורי, לעיתים אפילו יותר מידי. כיום אני כבר לא מנצל את כל הכוח וגם לא מעוניין לנצל את כל הכוח, בטח לא בכביש הציבורי.

אמינות ועלויות אחזקה

לצערי לא חוויתי את הדגם הזה כאופנוע אמיןו אחזקתו הייתה לי יקרה מאוד. בסופו של דבר, זהו אופנוע ספורט משומש ממודל ישן ויתכן מאד שאופי השימוש והאחזקה של הבעלים הקודמים נתנו את אותתם כשהיה בבעלותי. אחסוך מכם דין וחשבון ארוך ומסועף. הפעם לא התחתנתי עם האופנוע.

שורה תחתונה

השורה התחתונה שלי היא שלצד עיצוב מגניב וביצועים שמעטים הרוכבים אשר יכולים למצות, לאור ניסיוני הרב, כשאתלבט פעם הבאה ברכישת ליטר ספורטיבי אעדיף קוואסאקי נינג'ה ZX-10 . אופנוע ספורט אמיתי בעל תנוחת רכיבה ספורטיבית קיצונית, מנוע מפחיד שמייצר כוח שלא ניתן לתאר במילים ואפס סלחנות. בקיצור, אם אתה לא רוכב מנוסה בקטגוריית הספורטיביים הקיצוניים  יהיה לך קל להסתדר איתו, וזה בדיוק הגדולה של הונדה CBR1000RR, לטוב ולרע, שמתיימר להיות הטוב בקטגוריה. 

קצת עלי:
אני כמעט בן 32. סחטתי גז עוד בהיותי עובר ורשימת היסטוריית האופנועים שלי ארוכה מכדי להתעכב עליה עם נסיון רחב על דגמים ספורטיביים. מוזמנים לחפש אותי בפייסבוק ולהציץ.

תגובה אחת

  1. אהרון הרשקוביץ

    שלום,
    קצר וענייני.
    אהבתי !

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד