KTM מתאמצת להימנע מפשיטת רגל: הגישה בקשה להגנה מפני נושים

אמינות מעל הכל: KTM מפתחת דור חדש של תיבת הילוכים רובוטית
מניות Pierer Mobility צונחות ב-45% במקביל להתחלת תוכנית להפסקת ייצור, מכירת מלאים וארגון מחדש

יצרנית האופנועים האוסטרית KTM הגישה בקשה "לחדלות פירעון בניהול עצמי" ובמילים אחרות: ארגון מחדש והגנה מפני נושים כצעד להימנעות מפשיטת רגל.

 

האם KTM תפשוט רגל, ואם יקרה אז מה יקרה?

 

החברה, שזקוקה לתזרים מזומנים מיידי בהיקף של יותר מרבע מיליארד דולר וכורעת תחת התחייבויות בהיקף של קרוב למיליארד דולר, תבקש להגיע עם הנושים שלה להסכמה על ארגון מחדש במהלך שלושת החודשים הקרובים. לכל הצדדים יש אינטרס מובהק שהחברה תוכל לשקם את עצמה ולהישאר עסק חי.

הרוח החיה מאחורי KTM, איש העסקים סטפן פירר שמכהן כמנכ"ל החברה, הצהיר בעמוד הלינקדאין שלו ש"במהלך שלושת העשורים האחרונים גדלנו והפכנו ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה. אנו מעניקים השראה למיליוני רוכבי אופנועים ברחבי העולם עם המוצרים שלנו. עכשיו אנחנו לוקחים עצירה. המותג KTM הוא מפעל חיי, ואני אלחם עליו".

פירר אף התייצב בפני המצלמה כדי להעביר בעצמו את המסר לכל המשקיעים, הנושים ובעיקר לאוהבים הרבים של המותג.

 

 

בהודעה דחופה שפרסמה חברת האם של KTM, פירר מוביליטי, נכתב: " KTM AG, חברה בת בבעלות מלאה של PIERER Mobility AG, תגיש בקשה לפתיחת הליכי ארגון מחדש שיפוטי עם ניהול עצמי (בגרמנית זה נשמע יותר רע: Sanierungsverfahren unter Eigenverwaltung) … דרישות המימון של KTM AG עומדות כיום על סכום תלת ספרתי גבוה במיליונים. ההנהלה לא צופה כעת שתוכל להבטיח את מימון הביניים הדרוש בזמן.

הוועד המנהל של KTM AG החליט אפוא היום להגיש את הבקשה לפתיחת הליכי ארגון מחדש שיפוטי עם ניהול עצמי של נכסי KTM AG והחברות הבנות שלה KTM Components GmbH ו-KTM F&E GmbH. ההליכים נותנים אפשרות להמשיך ולנהל את הנכסים בפיקוח ולארגן מחדש את קבוצת KTM באופן עצמאי. כל החברות הבנות האחרות של KTM AG, בפרט כל חברות המכירות, אינן מושפעות.

מטרת ההליך היא להסכים עם הנושים על תוכנית רה-ארגון תוך 90 יום. ארגון מחדש של הקבוצה אמור לא רק להבטיח את המשך קיומה של קבוצת KTM בטווח הארוך, אלא גם ליצור את הבסיס לצאת מחוזקים מההליך.

 

KTM_Restructure

 

הארגון מחדש של הייצור אמור להוביל להתאמה הדרגתית במלאי העודף של KTM במהלך השנתיים הקרובות. זה יביא להפחתה בעלויות התפעול באתרים האוסטרים בסכום כולל של למעלה ממיליארד אירו בשנים 2025 ו-2026.
תהליך הארגון מחדש יגרום להפסדים פוטנציאליים נוספים, למשל עקב הוצאות חד פעמיות כגון ירידת ערך… ועלויות עבור צמצום צוות עובדים…
כתוצאה מכך, עבור שנת הכספים הנוכחית 2024, החברה צופה תוצאה נטו שנתית שלילית בטווח גבוה מאוד של מיליונים בשל הסיבות האמורות לעיל".

חדשות עגומות אלה מגיעות לאחר שהתברר שהחברה תעצור את ייצור האופנועים בינואר ובפברואר הקרובים, ותתחיל מהלך של ארגון מחדש שנועד להיפטר מעודפי מלאי.

Pierer Industrie AG, חברת האם של Pierer Mobility אשר שייכת בחלקים כמעט שווים לסטפן פירר ולחברת בז'אז' ההודית חייבת לארגן מחדש את החוב שלה, שנאמד כעת בכ-262 מיליון דולר.

 

אלה האופנועים שנקראו לתיקון באירופה בשנת 2022

 

לקריאה נוספת:

האם KTM תפשוט רגל, ואם יקרה אז מה יקרה?

 

 

גלילה לראש העמוד