סיבוב זריז: KTM דיוק 390

KTM דיוק 390 הפופולרי יוחלף בקרוב בגרסה עדכנית, וזאת סיבה טובה לקחת אותו לסיבוב

נפח מנוע

[acf field="נפח_מנוע"]

הספק

[acf field="הספק"]

מחיר

[acf field="מחיר"]

שורה תחתונה ראשונה:

סדרת 'דיוק' הקטנה מיוצרת בהודו במפעל של חברת בג'אג' – יצרנית האופנועים הגדולה בהודו ואחת מבעלות השליטה ב-KTM, וזאת סדרת דגמי הכניסה של החברה לאופנועי הכביש שלה. הסדרה כוללת דגמים בנפח 125 ו-200 סמ"ק, ואת הדגם שנבחן כאן – 390.

השנה (2017), ארבע שנים לאחר השקתה, מוחלפת הסדרה על-ידי דגמים חדשים ועם זאת מדובר באחד האופנועים הנמכרים ביותר בישראל, כזה שחשיבותו בשוק המשומשים רבה מאד.

דיוק 390 הוא אופנוע עירום עם ממדים קטנים ביחס לאופנועים בגודל מלא, ועם זאת יש לו יכולות דינמיות גבוהות מאד, בין השאר בזכות משקל קל ומנוע 'סינגל' (חד צילינדרי) חזק.

עיצוב:

דיוק 390 מבוסס על מכלולים דומים לאלה של הדגמים הקטנים יותר במשפחה, ה-125 וה-200.

מרחוק הוא נראה גדול יותר מכפי שהוא במציאות, אבל אין זה אופנוע בגודל מלא ומידותיו האמיתיות צנועות. אני לא התחברתי לעיצוב החלק הקדמי ובפרט למסיכת החזית ולמיכל הדלק, אבל קשה להישאר אדישים לשלדת הצינורות הכתומה והמרשימה ולמפלט שתחת המושב. יחד עם "חרב" תחתונה מתקבל מראה קרבי למדי.

סימונים מוארים על הכפתורים השונים שעל הכידון הם מאפיין חביב מאוד בחושך, ובאופן כללי זהו אופנוע שמציג איכות הרכבה טובה. עם זאת, עדיין לא מדובר ברמת האיכות הגבוהה יותר שמאפיינת את אופנועי החברה שמיוצרים באוסטריה.

שימושיות:

דיוק 390 הוא אופנוע קטן פיזית, משקלו נמוך (כ-150 ק"ג) והספק המנוע שלו מכובד (44 כ"ס) ולכן הוא מציג יכולות טובות הן ברכיבה עירונית והן מחוצה לה.

הגודל הפיזי עלול להיות קטן מידי עבור רוכבים גבוהים במיוחד, אם כי עבור רוכב בגובה 1.80 מטר הוא לא מרגיש צפוף במיוחד. מושב הנוסע המורכב מפריע לנהג בגב התחתון ולא מאפשר תנועה מרווחת לאורכו.

ברכיבה עירונית זהו אופנוע קליל שהופך את החוויה למהנה. גובה המושב לא מאיים, ומאפשר להניח שתי רגליים על האספלט בעת הצורך. זווית הצידוד מספקת כדי להשתחל בקלות בין מכוניות ומנוע הסינגל, בעזרת מצמד רך, מקלים על ההפעלה במהירות אפסית. הבולמים, שמתקשים להתמודד עם מפגעים רציניים, פוגמים בנוחות הרכיבה בעיר.

המנוע חזק דיו לטובת נסיעה במהירויות בינעירוניות ואין בעיה לנוע במהירות התנועה ואף הרבה יותר מהר ממנה, אם כי בסל"ד גבוה המנוע רועד ורעידות מועברות אל כפות הרגליים מבעד לרגליות. לאורך זמן האופנוע מעניק תחושה צפופה וגם רוכב בגובה ממוצע לא יצליח לשנות את תנוחת הרכיבה שלו. המושב עצמו קשה אבל לא במידה שפוגמת בנוחות ברכיבות ארוכות.

טכני: מנוע ותמסורת

זהו מנוע חד-צילינדרי ולמרות זאת הוא מספק תחושת כח טובה כבר החל מ-4,000 סל"ד, משם הוא מושך בקלות עד למנתק ההצתה בסל"ד חמש ספרתי. כמו מנועי סינגל מסוגו הוא מייצר רעידות, בעיקר בסל"ד גבוה, ואלה מועברות כאמור דרך רגליות הרוכב.

תיבת ההילוכים נוחה מאד לתפעול ופעולתה מדויקת, וכך גם המצמד.

התנהגות כביש:

דיוק 390 הוא אמנם 'אופנוע ביניים', גם מבחינת המחיר שלו, ולכן המכלולים שלו פשוטים יחסית, ולמרות זאת הוא מספק הנאה רבה ברכיבה ואף מעודד רכיבה פרועה. מבחינה זאת 390 מזכיר באופיו את הדגמים הגדולים יותר במשפחה. 

על כבישים מפותלים דיוק 390 מציג יכולות גבוהות, למרות בולם זעזועים אחורי פשוט אשר מתקשה לפעמים להתמודד עם אספלט משובש. דיוק מספק ביטחון רב בהטיה ובזכות משקל קל ומידות קומפקטיות קל להטות אותו בזריזות מצד לצד.

ההיגוי זריז ונטראלי, כך שהאופנוע מציע יכולות ספורטיביות טובות ביחס לקטגוריה. הבלמים, עם קליפרים מתוצרת Bybre (חברת בת של ברמבו), עושים עבודה טובה ומערכת ה-ABS לא ממהרת להיכנס לפעולה ולא מפריעה.

המתלים קשים מעט יותר מידי אם כי זה מורגש בעיקר בעיר, או כאשר דוחקים את האופנוע לקצה גבול היכולת על כביש מפותל.

אבזור וציוד בטיחות:

לוח מחוונים עמוס מידע כולל שעון זמן, מצב הילוך, מד סל"ד, מד מהירות, נורה להחלפת הילוך, מד דלק ומד חום. קיימת התרעה מפני רגלית צד פתוחה ואפשר לבחור ולקרוא מידע רב בתחום צריכת הדלק, המהירות הממוצעת ועוד.

דיוק 390 מצויד במערכת  ABS בוש 9MB שניתנת לניתוק באמצעות כפתור נסתר לצד לוח המחוונים.

בבולם הזעזועים האחורי ניתן לכוון את עומס הקפיץ.

תוספות באופנוע המבחן: מגן מנוע: 1,200 שקל + מע"מ.

תמורה למחיר:

דיוק מציע תמורה טובה מאוד למחיר והוא פחות יקר מכל מתחריו הישירים. למרות שהוא קטן פיזית מאופנועים אחרים הוא מסוגל לעשות כל מה שעושה אופנוע בגודל מלא, ויחד עם זאת הוא פחות מאיים על רוכב מתחיל.

מתחרים:

הונדה CB500F, ימאהה MT-03, קאוואסאקי Z300.

שורה תחתונה:

KTM דיוק 390 הוא אופנוע עירום קטן מידות שמצויד במנוע חזק ומציע יכולות דינמיות טובות.

יצרן

[acf field="יצרן"]

דגם

[acf field="דגם"]

נפח מנוע

[acf field="נפח_מנוע"]

תצורת מנוע

[acf field="תצורת_מנוע"]

הספק

[acf field="הספק"]

קטגוריית רישיון נהיגה

[acf field="קטגוריית_רישיון_נהיגה"]

משקל

[acf field="משקל"]

גובה מושב

[acf field="גובה_מושב"]

מחיר

[acf field="מחיר"]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד