אתמול, יום ב', הוזנק מירוץ האנדורו סיקס דייז (ISDE: International Six Days Enduro), אולמפיאדת האנדורו, בצרפת.
סיקס דייז הוא מירוץ האנדורו הבינלאומי הוותיק ביותר, שנערך לראשונה ב-1913 ומתקיים, באופן לא מפתיע, במשך שישה ימים מפרכים. כמה מפרכים? ביום הראשון למרוץ רכבו הרוכבים 250 ק"מ בשטח.
המרוץ מתקיים כך שיש חלוקה לקטעי מדידה (Special Test) כשביניהם מקשרים קטעי התשה מפרכים. כדי לעשות את החיים קשים, גם זמני הטיפול באופנוע בסוף היום קצובים בזמן. ביום האחרון משולבים גם קטעי מוטוקרוס.
המתחרים מחולקים לשלוש קטגוריות על פי נפחי המנועים של האופנועים:
- קטגורית E1 למנועים בנפח 100-125 סמ"ק דו פעימתיים או 175-240 ארבע פעימות.
- קטגורית E2 למנועים בנפח 175-250 סמ"ק דו פעימתי או 290-450 ארבע פעימות.
- קטגורית E3 למנועים בנפח 290-500 סמ"ק דו פעימתי או 475-650 סמ"ק ארבע פעימות.
הצד הישראלי:
השנה ייצגו את ישראל שמונה רוכבים ישראלים המתחרים בקטגורית הקלאבים המכילה קבוצות של שלושה רוכבים:
- קלאב פרוריידינג: צוק סלע ורון קדשאי (הוסקוורנה TE125) ובר נוב (הוסקוורנה FE250).
- קלאב ChampFactory: תומר שמש (EXC250F), דרור כהן (EXC450F), נמרוד חמו (הונדה CRF450RX).
- קלאב אליסטר : עומר עפרוני (ימאהה YZ125), רוכב תחת דגל צרפת בשל קשיים שהערימה מ.מ.ס.י סביב מחלוקת לגבי אופי הביטוח שנדרש עבורו. איתו יתחרה יואב שפירא (הוסקוורנה FE250) ורוכב מקומי.
במהלך היום הראשון הגיעו הרוכבים הישראלים להישגים ממוצעים ומעלה. יואב שפירא סיים במקום ה-81, כשצמוד אליו בהפרש של רבע שניה, בר נוב. תומר שמש סיים במקום ה-113, ואילו נמרוד חמו במקום ה-152.יתר הרוכבים נפרשו על פני החלק התחתון של הטבלה, בין היתר בשל עונשים שהוטלו עליהם. בהתחשב בעובדה שישנם כ-450 רוכבים, שפירא, נוב וחמו ממוקמים במקומות מכובדים.
עוד בסיקס דייז מתחרות נבחרות לאומיות, כאשר המגינה על התואר, ארצות הברית, כשלה והגיעה לאחר צרפת, שכבשה, לפחות זמנית, את הבכורה. מחר יעברו הרוכבים מסלול באורך זהה של כ-250 ק"מ.
נמשיך ונעקוב מחר אחר המירוץ, ובעיקר אחר הרוכבים הישראליים, ולאחר שלא מעט רוכבים ישראלים זכו במדליות זהב (זיו כרמי, יוני לוי), ובמדליות כסף, אנחנו מאמינים שגם השנה יגיעו הרוכבים שלנו להישגים.
בינתיים הועבו מעט שמי המירוץ, עם הידיעה על מותו של אחד הרוכבים אתמול, מייקל אלטי הבריטי, בנסיבות שלא ברורות עדיין.