חברת 'עופר אבניר', יבואנית אופנועי סוזוקי לישראל, החלה לשווק את הדור השישי של GSX-R1000 אשר יגיע ארצה במהלך החודש הקרוב.
נוסף לגרסת הכביש הרגילה של GSX-R 1000, שמחירה 135,000 ₪, תוצע גרסת R שמיועדת לרכיבה על מסלולי מרוצים ומחירה 158,000 ש"ח.
הדגם החדש הוא אופנוע חדש לחלוטין ששוקל 200 ק"ג, המנוע שלו מספק 200 כ"ס וכך מתקבל יחס הספק משקל של 1:1.
לדברי סוזוקי, דגם 2017 הוא האופנוע הקומפקטי ביותר מבין כל דורותיו של האופנוע הזה, הספק המנוע שלו הוא הרב ביותר, התאוצה המהירה ביותר וגם התנהגות הכביש, כך הם מבטיחים, היא הטובה ביותר אי פעם.
שלדת האלומיניום של הדור השישי של האופנוע קלה ב-10% מזו של הדגם היוצא ותכנון הנדסי שונה שלה איפשר לסוזוקי להנמיך את מיכל הדלק ב-2.1 ס"מ וכך להנמיך גם את מרכז הכובד.
חלקה הרחב ביותר של השלדה קצר כעת ב-2 ס"מ, המנוע הוצר ב-6 מ"מ והוא קצר יותר ב-2.2 ס"מ, אולם בסיס הגלגלים ארוך יותר (1,425 מ"מ) והמשקל (הרטוב) הוא 202 קילוגרם.
תזמון שסתומי המנוע מבוצע באמצעות מערכת תזמון שסתומים משתנה (VVT) אשר מופיעה – כך טוענים אנשי סוזוקי – בפעם הראשונה באופנוע מיצור סדרתי ומתזמנת את פיתחת וסגירת השסתומים באופן מכאני.
תזמון שסתומים משתנה לכשעצמו הופיע כבר בהונדה VFR800, בדוקאטי מולטיסטרדה 1200 DVT וגם בקוואסאקי GTR1400 אך בכל המקרים יש רכיב חשמלי ששלט בתפעול המערכת. בסוזוקי מתגאים בכך שהמערכת מכאנית לחלוטין ולכן נעשה בה שימוש גם במרוצי המוטוג'יפי, בהם נאסר שימוש במערכות תזמון שסתומים נשלטות חשמלית.
כדי להגיע להספק של כ-200 כ"ס הוגדל, בין השאר, קדח הצילנדרים (BORE) לעומת הדור היוצא, ומהלכם הוקטן, וכך מתאפשרת פעולה במהירות מנוע גבוהה יותר.
המצערת אלחוטית, ולמנוע יש שלוש מפות הצתה שהבחירה ביניהן מבוצעת באמצעות מתג על ידית הכידון. אלה מאפשרות לרוכב להתאים את אופן אספקת הכוח בהתאם לאופי הרכיבה ותנאי הכביש.
מערכת בקרת האחיזה מאפשרת בחירה בין עשרה מצבי התערבות שונים, כשארבעת המצבים הראשונים מיועדים לשימוש במסלול המרוצים ו-2 המצבים האחרונים למצבים שבהם רמת האחיזה של האספלט ירידה במיוחד. מעבר בין מצבי ניהול מנוע אפשרי גם תוך רכיבה.
מערכת הבלימה של הגלגל הקדמי מיוצרת על-ידי חברת ברמבו האיטלקית, ואילו הגלגל האחורי נבלם באמצעות קליפר מתוצרת Nissin היפנית.
הצגתו של GSX-R1000 החדש מסמל את חזרה של סוזוקי לחזית אופנועי הסופרבייק אחרי היעדרות ממושכת, כשהדגם זוכה לרענון משמעותי אחרי קרוב לחמש שנים. מדובר גם בסימן לחזרתן של היצרניות היפניות לשוק אופנועי הסופרבייק, כשגם הונדה וימאהה עדכנו לאחרונה את אופנוע הסופרבייק שלהן אחרי תקופה ארוכה שלא עשו כן.
מחירו של GSX-R1000 החדש מציב אותו במרכז אופנוע הסופרבייק היפניים: יקר מזה של הונדה, אך זול מאלו של ימאהה וקוואסאקי.