צילום: רונן טופלברג
CFMOTO הסינית, שמוכרת בארץ מאז שנת 2019, משיקה בימים אלה אופנוע נייקד בנפח בינוני חדש אשר פותח ותוכנן על ידה באופן עצמאי, בלי להתבסס על אף פריט של יצרנית אחרת.

הלב של 675NK הוא מנוע טריפל בנפח 675 סמ״ק שמפיק כמעט 90 כוחות סוס וקרוב ל־7 קג״מ, וזה מניע אופנוע שמעוצב בעיצוב מודרני ומוקפד עם מבט שאומר: "ימאהה MT-07 – אני רואה אותך רק במראות".
675NK מתמודד באחת הקטגוריות הצפופות והתחרותיות ביותר בישראל עם שפע של אפשרויות, החל בהונדה הורנט 750 או CB650R, דרך סוזוקי GSX-8S וקוואסאקי Z650 עבור אל KTM Duke 790 וטריומף טריידנט 660 ויש גם נוספים. אף אחד מהם לא מתמודד עם חמש הספרות שאיתן מסתיימת הכתבה הזאת.
מבחינת העיצוב, וגם היכולות, CFMOTO כיוונה את המכונה הזאת אל לב הצעירים חובבי הביצועים, ואחת הדוגמאות לכך היא שבין כפתורי השליטה בצד שמאל נמצא כפתור הקסם לניתוק בקרת האחיזה בלחיצה אחת. דוגמאות נוספות: צמיג אחורי במידה 180/55-17, ומשכך היגוי סטנדרטי.

מתגלגלים
"…בוקר לחי יבשה, שמש כמו ביצה קשה…" — קרני שמש כתומות נופלות על הנוף המדברי שמסביב, וה-675NK מטפס את סדום-ערד בסל"ד גבוה, בדיוק כמו שמנוע טריפל אוהב.
האופנוע קצר, זריז ויציב ולמרות שבתיאוריה אלה תכונות ותוצאות מנוגדות – במציאות זה פשוט עובד מצוין.
הקוויק-שיפטר מדויק ונשמע נהדר, השלדה ומיכל הדלק רחבים ונוחים בין הרגליים, ותנוחת הרכיבה מרווחת ומאפשרת חופש תנועה. כאן, כמו ביותר ויותר דגמים שעליהם אנחנו רוכבים לאחרונה, פגשנו בלמים מתוצרת J.Juan (שהיא חברה בבעלות Brembo) והם מספקים עוצמה ותגובה טובה מלפנים, אם כי מאחור חסר להם מעט רגש.

המתלים סופגים היטב את ההטיות והאופנוע מרגיש רגוע ובשליטה, ובאמת שאין צורך למהר יותר מזה על כביש ציבורי. הצצה על לוח השעונים מגלה עומס מידע מוגזם וטיפוגרפיה קטנה מדי, לכן אני מוותר על פרטים כמו שעה או מרחק מצטבר ומרוכז במה שחשוב באמת וגם מוצג באופן ברור: המהירות והסל״ד.

על המסלול בערד
שיא האירוע, בנוסף לרכיבה על כבישי הדרום, הגיע עם רכיבת מסלול על מסלול המרוצים החביב של ערד.
הנייקד הזה לא מתיימר להיות אופנוע ספורט ואין לו קליפ-אונים או רגליות אחוריות ולעומת זאת זווית הצידוד של הכידון שלו מוגבלת. כל זה לא מנע את הכיף וחשוב יותר – את ההזדמנות לבחון אותו לעומק ובאופן בטוח על אספלט סטרילי.
על המסלול מתגלה התנהגות הכביש של 675NK כמהודקת ומדויקת. המעבר לגז חלק ומדויק ולכן קל לנהל אותו, ועוצמת הבלימה גבוהה – מה שמוביל אותך בביטחון אל תוך האייפקס.
האופנוע הזה לא מעייף גם אחרי סשנים ארוכים בקצב רכיבה מהיר. הוא יציב, משתף פעולה ומשרה ביטחון – וזה בדיוק סוג הפליי-בייק שכיף לשחק איתו שוב ושוב.

מילים אחרונות
בקיצור: יציאה משובחת מבית CF.
מדובר במכונה מהוקצעת שמשדרת איכות, ליטוש, והרבה אופי. האופנוע הזה לא מתנצל ולא משפיל פנס בפני אף אופנוע אחר, אלא מדגים שלב נוסף במגמה ברורה: אחרי ה-450MT גם הפעם מוכיחה CFMOTO שאין לה צורך לשאול פלטפורמות או רכיבים מאף יצרנית אחרת. היא יודעת לפתח אופנוע מאפס, והיא פגעה בול במטרה.

נדמה שהימים שבהם כתבות על CFMOTO נפתחו במחיר האטרקטיבי שהיה אמור לפצות על דברים אחרים חלפו לבלי שוב, למרות שהמחיר עצמו נותר אטרקטיבי מאוד ביחס למתחרים.
אה, ומה לגבי המחיר?
45,980 ש"ח.







