איך תופסים את הרוח האגדית של AC קוברה, אחת ממכוניות הספורט הנחשקות ביותר שיוצרו אי פעם, ומעבירים אותו לאופנוע? מגזין סייקל וורלד הקפיץ לאחרונה כתבה מ-1997, בה מסופר על אופנוע קאסטום שנבנה בהשראת אותה קוברה, ואנחנו לא היינו יכולים להישאר אדישים לתמונות היפיפיות.
האופנוע המדובר נבנה על ידי ג׳ון קובינגטון, מעצב אופנועים מאריזונה. אחד מלקוחותיו פנה אליו עם הרעיון לבצע מחווה לרכב האגדי, ומעצב האופנועים לא פחד לקחת את המשימה הקשה. לפי הכתבה, המעצב שם לעצמו כמה קריטריונים בדרך לבניית הכלי.
״מעל הכול, היה לו חשוב שמנוע הכלי יהיה חזק ופרוע״, נכתב במאמר. ״הקריטריון הזה נקבע כדי להצהיר שלא מדובר רק בעבודת גוף יפה – אלא מדובר במחווה כוללת״. על פי הכתבה, הוחלט להשתמש במנוע מרוצי שנבנה במקור לשימוש במרוצי דראג, עם מכלולים מחוזקים, קרבורטורים גדולים במיוחד ומערכת פליטה פתוחה.
הקריטריון השני היה כי האופנוע צריך להיות מאסיבי ושרירי, בדיוק כמו ה-AC קוברה. כך, בין היתר, הוצמד לאופנוע צמיג אחורי ברוחב של 200 מילימטרים, וחישוקי אלומיניום שנבנו באופן מיוחד ודיסקי בלימה מחורצים שנלקחו מאופנועי ספורט. בנוסף, גוף האופנוע עשוי כולו מאלומיניום כדי להפחית משקל.
קריטריון נוסף שהציב לעצמו המעצב היה לעצב את האופנוע בצורה הנקייה והאלגנטית ביותר, וגם נאמנה למקורה הארבע גלגלי. ״היינו יכולים לסיים את האופנוע בתוך חצי שנה״, מצוטט המעצב בכתבה שנשלפה מהארכיון. ״אבל אנחנו רצינו שהאופנוע הזה יהיה כמה שיותר מדויק. זה מה שגרם לפרויקט להידחות ולהידחות עד שלבסוף סיימנו אותו כעבור שנה וחצי״.
העיצוב אכן מחקה את קווי המרכב של ה-AC קוברה, כפי שניתן לראות בפנסים הקדמיים, המסיכה הקדמית המתעגלת וכוללת "זימים" צדדים והכנף האחורית המעוגלת והנפוחה. גם הצביעה נעשה בהתאם לצביעה הקלאסית של שלבי קוברה, עם גוף צבוע בכחול ופסים לבנים לאורכו. בהחלט תוצאה מרשימה גם בחלוף השנים ושווה להיזכר בה גם כיום.