לקראת שנת הדגם 2018 אשר מוכרזת בימים אלה בארה"ב חשפה יאמהה דור חדש של YZ450F, המוטוקרוסר הבכיר והגדול במשפחת ה-YZ הענפה.
רשימת החידושים הארוכה של דגם 2018 מתחילה במנוע, אשר מבוסס אמנם על זה היוצא אבל הותקנו בו שסתומים קלים יותר, זווית הפתיחה ומהלך הפתיחה של שסתומי היניקה שונו, גל הארכובה חדש, הבוכנה חדשה והיא מכוסה בציפוי DLC להפחתת חיכוך, וגם מערכת ניהול המנוע הוחלפה יחד עם מנגנון המצערת. שינויים אלה שיפרו את זמינות הכוח בסל"ד נמוך ואת ה"נשימה" בסל"ד גבוה.
עם הדגם החדש רוכבת ימאהה על הקוליסים של הונדה ו-KTM כשהיא מציעה סוף סוף מתנע חשמלי ב-YZ הגדול. מערך ההתנעה שוקל פחות מקילו אחד ונסמך על מערכת חשמל מחוזקת שכוללת מצבר. כך יורד מן המנוע נטל עומס האנרגיה של אביזרים צורכי חשמל באופנוע.
YZ450F 2018 בנוי מעתה על שלדת אלומיניום חדשה שקשיחה, כך מבטיחים לנו היפנים, ב-25% יותר מקודמתה והעמידות שלה בפני פיתול הוגדלה, כך הם אומרים, ב-15%.
בתוך השלדה החדשה שונה גם מיקום המנוע וכעת הוא מוטה ב-6.2 מעלות לאחור כדי להשיג מרכז כובד שממוקם טוב יותר.
המתלים חודשו והם מתוצרת קאייבה, במזלג הקדמי יש שסתום שיכוך גדול יותר ואורך המהלך שלו הוא 310 מ"מ. מאחור מותקן קפיץ מוקשח וקל יותר סביב בולם זעזועים בנפח גדול עם יותר נוזל שיכוך.
עוד ברשימת השינויים: פלסטיקה חדשה ומיכל דלק בנפח 6.2 ליטר. אנשי ימאהה מבטיחים שיפור של הארגונומיה ושל נוחות התפעול לרוכב.