בואו נאמר שאתם מתלבטים בין ימאהה R7, הונדה CBR650R, אפריליה RS660 ושאר אופנועי הספורט בנפח בינוני, ועל השולחן שלכם מופיעה ההצעה הבאה: אופנוע טריפל בעיצוב חתיכי לחלוטין עם מנוע 12 שסתומים מקורר נוזל בנפח 675 סמ"ק שמספק בין 90 ל-100 כוחות סוס.
החבילה שלו כוללת שלדת מסבך צינורות עשויה מפלדה מצופה כרום-מוליבדן, זרוע נדנדה אחורית מאלומיניום ומזלג קדמי הפוך – שניהם מתוצרת קאיאבה, בלמי ברמבו, מצערת אלקטרונית, קווקשיפטר, כל האלקטרוניקה שמוכרת למין האנושי, לוח מכשירים עם תצוגת TFT צבעונית ואסתטית ותג מחיר שחותך את כל המתחרים המכובדים שלו עמוק מלמטה.
בקרוב אפשר יהיה להפסיק לדמיין: בתוך חודשים אחדים תתחיל CFMoto לשווק באירופה ולאחר מכן בצפון אמריקה את 675SR-R החדש שזכה עד היום ללא מעט טיזרים ולהופעת בכורה רשמית בתערוכת מילאנו האחרונה.
CFMoto, אחת מיצרניות האופנועים המובילות בסין, שמה גלגל בשווקי המערב כבר לפני 15 שנים אבל היום היא נמצאת בדיוק במקום שבו מצאו את עצמן הונדה, ימאהה, סוזוקי וקאוואסאקי בשנות ה-70 של המאה הקודמת, אם כי בהבדל אחד חשוב.
כמו היפניות של אז גם CFMoto מתאמצת למצוא לעצמה היום מקום תחת השמש, ולצורך זה היא משקיעה בטכנולוגיה העדכנית ביותר. ההבדל הוא שבניגוד ליצרניות האירופאיות של שנות ה-70 – שהלכו והחלידו – מול CFMoto ניצבות אותן ארבע יצרניות יפניות כשהן בשיא הכושר, וגם כמה יצרניות אירופאיות שחזרו לקדמת הבמה.
אז למה שמישהו ישקול ברצינות לקנות CFMoto?
החלק הראשון של התשובה הוא 675SR-R – אופנוע מודרני לחלוטין שיצטרף ממש בקרוב אל עשרה דגמים סדרתיים שהיצרנית הסינית מוכרת באופן גלובלי (ודגמים רבים נוספים שהיא מייצרת ומוכרת בסין ובדרום מזרח אסיה).
כמו היפניות גם CFMoto מרוויחה את המוניטין שלה מלמטה למעלה: אל פלח אופנועי הספורט היא נכנסה עם 450SR-R הדו-צילינדרי וכעת היא מטפסת אל גוב האריות עם 675SR-R החדש.
החלק השני של התשובה הוא אב טיפוס למנוע V4 חדיש בנפח 1 ליטר שיספק כ-110 כוחות סוס ויכיל את כל הממתקים שחובבי טכנולוגיה אוהבים להזיל עליהם ריר, וזה יהיה ליבו של אופנוע הסופרספורט הבא של החברה – שיכיל את כל הטכנולוגיה של 675SR-R ועוד קצת.
רוצים הצצה? תציצו באופנוע הקונספט "Master of Speed" ש-CFMoto הציגה בתערוכת מילאנו האחרונה ותזכרו גם שהחברה הזאת מפעילה כעת מרכזי פיתוח במספר מקומות בסין וגם באירופה ובארה"ב – שם היא מקימה כעת מטה חדש אשר בין השאר יתאם את הייבוא מבסיס ייצור חדש שהיא מקימה במקסיקו.
אז למה אנחנו מתלהבים מ-675SR-R, ועוד הרבה לפני שהוכרז שתג המחיר שלו בישראל באמת יהיה מפתה?
בעיקר מפני שלדעתנו האופנוע הזה מעיד יותר מכל על "נקודת המפנה" שבה CFMoto מתחילה להפציץ, בלי להשפיל מבט ובלי להתנצל. תבדקו אותנו בעוד שנה ונראה אם ההתלהבות הזאת מוצדקת.