מבחן השדרוג: האם משהו השתנה בטריומף טייגר ספורט 660?

מבחן השדרוג: האם משהו השתנה בטריומף טייגר ספורט 660?
טריומף מתאמצת להפוך את טייגר ספורט 660 לתחרותי יותר בלי לגעת במחיר, אז היא הוסיפה שדרוגי אלקטרוניקה בחינם

טריומף חשפה נתונים רשמיים של 'טייגר ספורט 660' – אופנוע האדוונצ'ר-הספורטיבי לקראת השקת גרסת 2025 והחדשות החשובות הן שאין הרבה חדשות.

 

מבחן השדרוג: האם משהו השתנה בטריומף טייגר ספורט 660?

 

עיקר השינויים קשורים למערכות אלקטרוניות לסיוע לנהיגה, שחלקן הפכו לסטנדרט במקום שתידרש תמורתן תוספת תשלום, אבל בגדול אלה עיקרי הדברים.

מנוע מוכר, תוספות חדשות

מנוע הטריפל בנפח 660 סמ"ק מספק 81 כוחות סוס כבעבר, ולמעט התאמה לתקן "אירו 5 פלוס" הוא נותר ללא שינוי משמעותי.

בטריומף מתגאים בכך שכ-90% מן המומנט – שמגיע ל-6.5 קג"מ שמסופקים כבר ב-6,250 סל"ד – זמינים באופן לינארי מ-3,000 סל"ד והלאה.

טריומף מציעה גם גרסה מוגבלת הספק ל-47.6 כ"ס (35 קילוואט) שמתאימה לקטגוריית A2 האירופאית (או A1 לפי השיטה הישראלית המטופשת).

 

מבחן השדרוג: האם משהו השתנה בטריומף טייגר ספורט 660?

 

מערכת הסיוע לנהיגה כוללת מעתה מצב רכיבה ספורטיבי חדש, בקרת שיוט, שדרוג של מערכת ה-ABS וקישוריות למכשירי סלולר חכמים.

תיבת ההילוכים, עם שישה יחסי העברה, כוללת את מערכת Triumph Shift Assist שמאפשרת העברת הילוכים חלקה ללא צורך בשימוש במצמד ואת טכנולוגיית gas-by-wire שמתאימה את תגובת המצערת למצבי רכיבה שונים – כביש, גשם, ומעתה גם למצב ספורט אגרסיבי יותר.

 

מבחן השדרוג: האם משהו השתנה בטריומף טייגר ספורט 660?

 

חוויית רכיבה נוחה יותר

נוספה גם בקרת שיוט לטובת מי שמשתמש בדברים האלה ברכיבות ארוכות, לוח השעונים שודרג וכעת משלב בין מסך LCD גדול עם TFT צבעוני. הקישוריות של טריומף לטלפונים חכמים מבוצעת באמצעות אפליקציית My Triumph שכוללת פונקציות ניווט, מענה לשיחות ושליטה בעוצמת השמע ובחירת מקור ומצב המוסיקה (או כל מקור שמע אחר).

 

עיצוב ופונקציונליות

לא השתנו תנוחת הרכיבה הזקופה וגם מגן הרוח המתכוונן או המושב שמציע שפע מקום לשני רוכבים אבל נוספו ידיות אחיזה לנוסע וגם – כך אומרים אנשי טריומף – "יותר מ-40 אביזרים ייעודיים, כולל תאי מטען וארגז עליון לשתי קסדות".

המתלים, מתוצרת Showa, כוללים מזלג קדמי הפוך ובולם בודד מאחור, עם אפשרות לכוון את עוצמת השיכוך של הקפיץ.

מחיר ותחרות

ההשקה של טייגר ספורט החדש באירופה מתוכננת לינואר הקרוב וההערכה היא שהמחיר שלו לא ישתנה למרות שדרוגי האלקטרוניקה והאבזור ויעמוד על כ-42,000 שקלים.

אצלנו, בישראל, "אפשר להוציא" את הדגם הנוכחי מהסוכנות תמורת פלוס מינוס 60,000 שקלים במזומן, פחות או יותר כמו את רוב מתחריו מקטגוריית הביניים התחרותית.

 

מבחן השדרוג: האם משהו השתנה בטריומף טייגר ספורט 660?

 

לקריאה נוספת:

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

 

 

גלילה לראש העמוד