22 שנים לאחר תחילת השימוש בלוגו הדגל המשובץ המפורסם של MotoGP ו-17 שנים לאחר העדכון הגרפי המשמעותי האחרון שלו – Dorna – שמחזיקה בזכויות המסחריות לאליפויות הספורט המוטורי הסוחפות ביותר בעולם – מציגה שפה גרפית חדשה לקראת עונת 2025.
לאחר התלבטויות ובחירה בין מספר אפשרויות נחשף הלוגו החדש ביום ראשון אחר הצוהריים במוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה בברצלונה, שעות ספורות לאחר המרוץ שבו הבטיח חורחה מרטין את תואר האליפות.
על היצירה החדשה שתלווה אותנו בשנים הקרובות חתום פנטגרם – סטודיו העיצוב העצמאי הגדול ביותר בעולם, והמוטו המרכזי בזהות המותגית החדשה של האליפות הוא "Faster Forward, Fearless": "מהר יותר, קדימה, ללא פחד".
חברת דורנה ספורטס (Dorna Sports) היא חברה לניהול ושיווק ספורט בינלאומי שמרכזה במדריד, ספרד. דורנה מחזיקה ב-32 השנים האחרונות בזכויות המסחריות והטלוויזיוניות שקשורות לסדרת אליפות ה-MotoGP, וב-11 השנים האחרונות גם בזכויות המסחריות של אליפות העולם בסופרבייק (וכן בזכויות מסחריות לאליפויות נוספות).
מוקדם יותר השנה פורסם שחברת ליברטי מדיה האמריקנית רוכשת 86% מן הבעלות בדורנה תמורת כ-4.5 מיליארד דולר, ורענון המותג MotoGP מתרחש במקביל למה שנראה כמו סגירות אחרונות של עסקת הרכישה הזאת – בהנחה שכל האישורים הרגולטוריים יתקבלו עד לסוף השנה.
קברניטי דורנה מסבירים שהאות M בלוגו החדש "שואבת השראה משני אופנועים שמתחרים קרוב זה לזה על המסלול… האותיות O מסמלות גלגלים, ואילו האות T מסמלת את הרוכב. החלק של 'GP' בעיצוב הלוגו מזכיר את המתאר של מסלול מרוצים.
באותו מעמד הוצגו גם הלוגואים המחודשים של Moto2 ו-Moto3 שגם הם מתכתבים עם אותה שפת עיצוב.
בהודעת דורנה לעיתונות נאמר ש" לוגו MotoGP החדש פונה גם אל אוהדים שכבר התאהבו באליפות הזאת במשך יותר מ -75 שנות ההיסטוריה שלה וגם לאלה שעדיין לא נשבו בקסמה".
הלוגו החדש הוא חלק משיפוץ רחב יותר של הזהות המותגית שכולל גרפיקה מעודכנת, זהות חזותית וזהות מילולית. "אנחנו נרגשים מאוד לחשוף את הזהות החדשה שלנו ומזמינים מעריצים ברחבי העולם לפגוש את MotoGP החדש", צוטט כרמלו אזפלטה, מנכ"ל דורנה, בהודעה של דורנה. "העבודה עם פנטגרם הייתה הרפתקה מדהימה שהובילה למה שאנחנו מקווים שהמעריצים שלנו יסכימו שהיא תוצאה מדהימה…
תהליך זה כלל חקירה עמוקה של מה זה MotoGP ומה הוא שואף להיות. אנו מאמינים שזהות חדשה זו גוללת את כל ההיבטים של MotoGP – מהירות, תשוקה וכל מה שביניהם. זה MotoGP… מותג הוא יותר מלוגו, ו-MotoGP הוא יותר מספורט. התהליך לימד אותנו הרבה על שניהם, ואנחנו גאים מאוד להראות לעולם את התוצאות…"