יצרנית הקטנועים האיטלקית האייקונית וספה חשפה דגם דגל חדש – GTS 310 – והוא מונע באמצעות המנוע החזק ביותר שהותקן אי פעם בקטנוע מתוצרת וספה
כמובן ששאלה מתבקשת היא אם העוצמה הנוספת נחוצה לקטנוע עירוני?
המנוע החדש, בנפח 310 סמ"ק, מפיק 25 כוחות סוס, ועל אף שההספק הזה צנוע בהשוואה למנועי קטנועי מנהלים גדולים זאת בוודאי קפיצת מדרגה משמעותית עבור וספה. לשם השוואה, את הדגם הבסיסי של וספה – פרימוורה – מניע מנוע בנפח 50 סמ"ק שמספק רק 3.1 כ"ס.
לטענת היצרנית, למרות שהוא מבוסס על מנוע HPE 300 (278 סמ"ק) הקודם – כ-70% ממרכיבי המנוע הונדסו מחדש כדי להשיג תוספת כוח ובעיקר שיפור של המומנט ושל תגובתיות למצערת. לא פחות חשוב: כך הופחת החיכוך הפנימי לטובת שיפור הנצילות וצמצום תצרוכת הדלק וזיהום האוויר.
למנוע הזה יש גם יחידת בקרה אלקטרונית חדשה ויחידת הזרקה מתוכננת מחדש, וגם זה – לטענת אנשי פיאג'יו – שיפר מאוד את היעילות ואת תצרוכת הדלק וזיהום האוויר.
כאמור – אנשי וספה מדגישים שזאת הווספה החזקה ביותר (מייצור סדרתי) בהיסטוריה, ובתשובה לתהיה הקודמת שלנו הם מדגישים שזה הופך את הכלי לשימושי הרבה מעבר לסביבתו הטבעית בעיר. כעת אפשר לשייט בכבישים פרבריים ובינעירוניים במהירות מרבית של יותר מ-130 קמ"ש.
אז איך משאירים את זה על הכביש? ל-GTS 310 יש מערכת בקרת אחיזה לגלגל האחורי ו-ABS בשני הגלגלים ותאורת LED חזקה.
סעיף האבזור כולל גם שקע USB, חימום למושב ולידיות, מנשא לכבודה ומגן בוץ קדמי. מערכת הקישוריות MIA של וספה מגיעה כסטנדרט בגרסת SuperSport
הדגם מוצע בשתי גרסאות: GTS Super ו-GTS SuperSport, כשההבדלים ביניהן מתמקדים בעיקר בעיצוב, בצבעי גלגלים ובסוג המושב. המושב החדש, אגב, שודרג משמעותית – לטענת האיטלקים – מבחינת נוחות – ועל כך הם מבססים את ההטחה שיש לכלי נהזה "יכולות תיור".
פיאג'יו עדיין לא מספרת כמה תעלה הווספה החזקה בהיסטוריה אך למען הפרופורציות אפשר לומר שהמחיר האירופאי של הדגם החלש יותר (GTV) מתחיל שם בעולמות של 31,000 שקלים. גם מועד תחילת הייצור והשיווק טרם הוכרזו.
לבסוף אנחנו נותרים עם שאלה פשוטה: האם רוכבים עירוניים על קטנוע מסוגנן באמת זקוקים למנוע כה חזק, האם זה מצדיק תצרוכת דלק גבוהה יותר, ושמא עדיף להסתפק בדגם חסכוני יותר?