המוטוקרוס החשמלי של הונדה לא מיועד למבוגרים

בזמן שאנחנו מחכים לאופנוע מוטוקרוס חשמלי של הונדה, השלוחה האמריקאית של הכנף האדומה יזמה שיתוף פעולה מקומי ומציעה מוטוקרוס ילדים מקצועי ומחשמל

אופנועי מוטוקרוס הם אולי המעוז האחרון שבו הנעה חשמלית עדין לא הצליחה לבסס את עצמה כאלטרנטיבה למנועי הבעירה הפנימית. זה לא שלא נעשו ניסיונות בתחום, להפך. ישנם לא מעט ממיזמי סטארטאפ ויצרניות קטנות שמנסות את מזלן בתחום, אבל נכון לעתה ארבעת היפניות השולטות בשוק עדין לא מפעילות את מלוא כובד משקלן כדי לבצע את המעבר לחשמל.
הונדה למשל, כבר עשתה גישושים בתחום כבר לפני 3 שנים כשהציגה בתערוכת טוקיו קונספט ל-CR חשמלי שעדין לא הבשיל לדגם סדרתי.

בינתיים, השלוחה האמריקאית של הונדה החליטה לא להמתין, והציגה לאחרונה מוטוקרוס חשמלי עם סמל הכנף האדומה, אבל כזה שרק הילד שלכם יכול לרכב עליו. האופנוע הנקרא CRF E2 פותח בשיתוף חברת Greenger מקליפורניה העוסקת בפיתוח וייצור של אופנועים חשמליים וטכנולוגיות הנעה חשמליות לכלי רכב. אגב, להונדה עצמה אין קשר לפיתוח האופנוע, והיא העניקה הזכות להשתמש בשמה ברישיון תמורת תשלום, אבל זה לא עושה את האופנוע הזה לפחות מגניב.

למרות שמדובר באופנוע ילדים, ממש לא מדובר בצעצוע שברירי. מלבד העיצוב שנראה כמו הדבר האמיתי, ל-CRF E2 ישנה שלדת אלומיניום במבנה קורה כפולה שמזכיר מאד את שלדת דגמי ה-CRF הגדולים. גם המכלולים ההיקפיים מרשימים למדי ומעידים שמדובר באופנוע שנועד ללמד את הדור הצעיר את יסודות הרכיבה ולא רק לשמש כשעשוע לסופי שבוע. בהתאם לכך ניתן למצוא מזלג ובולם אחורי עם כיוון עומס קפיץ, בלמי דיסק פרפריים עם משאבה הידראולית, כידון אלומיניום, חישוקי אלומיניום בקוטר 12 אינטש ואפילו מושב הניתן לכיוונון.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי במתח של 48V בהספק של 3.4 כ"ס שמספיקים כדי להזיז את האופנוע שמשקלו 48 ק"מ בלבד, כשניתן לקבוע שני מצבי תפוקה בהתאם לרמת הרכיבה של הילד. סוללת ליתיום-יון נשלפת, שנתון הקיבולת שלה לא פורסם, אמורה לספק שעתיים של רכיבה אתגרית וניתנת לטעינה ב-4 שעות באמצעות חיבור לשקע חשמל בייתי. ניתן לרכוש גם ערכת מטען מהיר המקצרת את זמן הטעינה לשעתיים וחצי.
מחירו של CRF E2 עומד על כ-3,000 דולר, ויהיה ניתן לרוכשו בקרוב באופן רשמי בסוכנויות הונדה בצפון אמריקה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד