קאוואסאקי מפתיעה: נינג'ה 250 עם ארבעה צילינדרים

קאוואסאקי חושפת אח חדש וקרבי במיוחד במשפחת הנינג'ה, עם תצורת מנוע לא שגרתית ביחס לנפח הצנוע של ארבעה צילינדרים בשורה. למרבה הצער האופנוע לא מיועד להגיע לאירופה

אופנועי רבע ליטר היו פופולאריים למדי בעשור האחרון, אך הולכים ונעלמים. זה לא שהביקוש לאופנועי תקציב קטני נפח ירד. להפך. פשוט תקנות זיהום האוויר המחמירות אילצו את היצרניות להגדיל את נפחי המנועים. קחו לדוגמא את קאוואסאקי נינג'ה 250, שהפך לנינג'ה 300 ולאחרונה לנינג'ה 400. למרות הגדלת הנפח, עדין מדובר באופנועי תקציב בהם נעשית פשרה ברמת המכלולים והביצועים כדי לשמור על מחיר נגיש. ביננו, גם לא צריך הרבה מעבר לזה עם מנועי סינגל או טווין מקבילי והספקים של כ-40 כ"ס.

אבל מסתבר שאופנועים קטני נפח לא בהכרח חייבים להתפשר על טכנולוגיה וביצועים. ככה לפחות חושבים בקאוואסאקי, ששיגרה בסוף השבוע האחרון פצצה קטנה בדמות נינג'ה 250 חדש (שנקרא לייתר דיוק ZX250R) המתהדר במנוע בעל ארבעה צילינדרים. התצורה הלא שגרתית הזו לא זרה ליפנים, כאשר בשנות ה-90' פרחה ביפן קטגוריה של אופנועים ספורטיביים קטני נפח עם מנועים בנפח של עד 400 סמ"ק בעלי ארבעה צילינדרים ואופי קרבי (זוכרים בנדיט 400?), שנראו כמו העתק מוקטן של אופנועי 600 ו-750 סמ"'ק.



קאוואסאקי ZX25R שונה לחלוטין מהנינג'ה 250 שנמכר בשווקי מזרח אסיה, והוא מציג עיצוב עדכני שנראה כמו העתק של נינג'ה 650 לאחר מתיחת הפנים הקלה אותה עבר לאחרונה, כשהוא עוטה מדבקות וגרפיקה של קבוצת המרוצים של קאוואסאקי שעוזרות לו להיראות "כמו גדול". נתוני המנוע הרשמיים לא נחשפו למעט העובדה שקאוואסאקי מצהירה כי מדובר באופנוע ה-250 החזק היותר כיום. ההערכת הן שההספק המרבי הוא באזור ה-60 כ"ס שיתקבלו בסל"ד גבוה מאד בהתאם למבנה המנוע (נתון רשמי לא פורסם), שהם 13 כ"ס יותר מאשר מה שיש למנוע הנינג'ה 400 המותאם לדרגת רישוי A1 להציע. בהתחשב בעובדה שה-ZX25R אמור גם להיות קל יותר יש כאן בהחלט פוטנציאל מעניין.

בהתאם לרמת הביצועים הגבוהה והיומרה ZX25R מצויד במכלולים איכותיים מכל טוב. שלדת הצינורות הכפולים עשויה אמנם מתכת ולא אלומיניום, אבל מחוברים אליה מזלג קדמי הפוך מסוג SFF BP (פעולה מופרדת ובוכנה פנימית גדולה) מתכוונן ובולם אחורי אופקי. מערכת הבלימה כוללת בלם קדמי עם קאליפר מונובלוק ראדיאלי ומערכת ABS וישנם גם קוויק שיפטר, בקרת אחיזה ושני מצבי רכיבה לבחירת הרוכב.

אם הנינג'ה הקטן הצליח לעורר אתכם, ובצדק, נצטרך לצנן את התלהבותכם ולבשר לכם שקאוואסאקי לא מתכוונת להתאים אותו לתקינה אירופאית נכון לעתה. ZX25R הוצג בתערוכת טוקיו ולא בכדי, כיוון שהוא מיועד בראש ובראשונה לשוק המקומי כמו גם לשווקי מזרח אסיה כמו אינדונזיה, שם אופנועים קטני נפח שולטים בשוק. אנחנו יכולים רק לקנא.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד