ה-MotoGP חוזר לברזיל

דורנה ממשיכה להרחיב את סדרת ה-MotoGP, שהחל משנת 2022 תחזור לברזיל לאחר הפסקה של כמעט שני עשורים

סדרת מרוצי האופנועים היוקרתית בעולם ממשיכה להתרחב. עונת 2020 של ה-MotoGP צפויה להיות הגדולה ביותר אי פעם בתולדות האליפות עם 21 מרוצים, זאת לאחר שחברת דורנה מפעילת הסדרה הוסיפה אליה סבב נוסף נוסף שייתקיים במסלול החדש בפינלנד – שני עשורים לאחר שהתקיים מרוץ הגרנד פרי אופנועים האחרון במדינה הסקנדינבית. מסתבר שזה לא מספיק, ועונת 2022 תהיה ארוכה ומאתגרת עוד יותר כשתכלול לא פחות מ-22 מרוצים, זאת לאחר שגם ברזיל תצטרף ללוח הזמנים הצפוף של האליפות.

בסוף השבוע האחרון הודיעה דורנה כי חתמה על חוזה לחמש עונות עם חברת ריו מוטורספורט, לפיו תחזור ברזיל לסבב הגרנד פרי במרוצי אופנועים החל מעונת 2022. MotoGP ברזיל יערך בריו דה ז'נרו על גבי מסלול חדש הנבנה שם בימים אלו תחת השם Rio Motorpark. בנייתו של הפארק המוטורי אמורה להיות מושלמת בשנת 2021, כשגולת הכותרת שלו הוא כמובן מסלול המרוצים שאורכו עומד על 4.5 ק"מ וכולל 7 פניות שמאליות, 6 פניות ימניות ושתי ישורות גדולות שאמורות להפוך אותו מסלול מהיר מאד. על פי ההערכות זמן ההקפה של אופנוע MotoGP על גבי המסלול אמור להיות באזור של דקה ו-38 שניות.


מרוץ ה-MotoGP של ברזיל יחזור להתקיים 18 שנה לאחר שהתקיים בה מרוץ הגרנד פרי אופנועים האחרון בשנת 2004 בו זכה מאקוטו טאמאדה. מרוץ הגרנד פרי אופנועים הראשון בברזיל נערך בשנת 1987 במסלול גויאניה שנקרא כיום על שמו של נהג הפורמולה 1 המנוח איירטון סנה. המרוץ נערך במשך שלוש שנים ואז נקטע הרצף עד לשנת 1992 בה התקיים הגרנד פרי אופנועים הברזילאי באופן חד פעמי במסלול אינטרלאגוס הידוע בסאו פאולו, שהתפרסם בזכות מרוצי הפורמולה 1 שהתקיימו בו.

בשנת 1995 שוב חזרו מרוצי הגרנד פרי אופנועים לברזיל, הפעם לריו דה ז'נרו במסלול ג'אקארפגואה על שמו של נהג הפורמולה 1 נלסון פיקה, והתקיימו ברציפות עד לשנת 2004 (למעט בשנת 1998). אגב, שיאן הזכיות בגרנד פרי הברזילאי הוא ולנטינו רוסי שעמד 6 פעמים בראש הפודיום של המסלול בריו, מתוכן 4 זכיות בקטגוריה הבכירה (בשנים 2002 ו-2003 ב-MotoGP ובשנים 2000 ו-2001 בקטגוריית ה-500 סמ"ק) ושתי זכיות בקטגוריות הנמוכות (בשנת 1997 בקטגוריית ה-125 ובשנת 1999 בקטגוריית ה-250).

מאז שנת 2004 נעשו ניסיונות להחזיר את ה-MotoGP לברזיל אך ללא הצלחה. המסלול בריו דה ז'נרו נסגר בשנת 2012 ונהרס כדי לשמש את אולימפיאדת ריו 2016 ואילו הניסיון לקיים את הסבב הברזילאי בשנת 2014 במסלול הוותיק בבירה ברזיליה נכשל, עקב אי התאמתו לתקני הבטיחות הנדרשים. מסלול ריו מוטורפארק הנבנה בימים אלו בריו דה ז'נרו יהיה כבר מסלול מודרני שיעמוד בתקני הבטיחות העדכניים. עכשיו רק נשאר לחכות ולראות האם נראה בו קרבות ומרוצים מרתקים כפי שסיפק לנו הגרנד פרי הברזילאי בעבר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד