MyDoo: ימאהה YZ250F של ים מעוז

ים מעוז רוכב כבר שנתיים על ימאהה YZ250F ומשתף אותנו בחוויות שלו מהאופנוע

תעודת זהות

ימאהה

YZ250F

249 סמ״ק

2009

שנתיים

כללי, עיצוב

האופנוע מעוצב, אלגנטי ונעים לעין בזכות הצבע הכחול המוכר של ימאהה, אך נראה קצת מיושן בהשוואה לדגמים החדשים. הייתי ממליץ להחליף את הכנף הקדמית לכזו משנתונים מתקדמים יותר ולהוסיף  קיט מדבקות יפה שיהפוך את האופנוע למודרני ומושך יותר.

שימושיות, נוחות

מבחינת נוחות, הימאהה הזה הוא לא האופנוע שהכי קל להניע, בפרט בהתנעות קרות, ולא היה מזיק סטרטר. בנוסף, גם ג'ק צד יכל להיות מבורך אבל אנחנו זוכרים שמדובר כאן באופנוע מוטוקרוס טהור לכן זה מתקבל על הדעת.

התנהגות

לאחר קצת עבודה על המתלים, כיוונים והתאמות האופנוע מרגיש מעולה ומאוזן עבורי, גם לרכיבת מוטוקרוס וגם לרכיבת אנדורו. מבחינת בלמים, הרגשתי מחסור קצת ברגש בבלם הקדמי בתנאי רכיבה של מסלול מירוצים, אבל מעבר דיסק מוגדל פתר את הבעיה.

ביצועים

כשקניתי את האופנוע הוא היה במצב סטנדרטי ("סטוק") והייתי מגדיר כבסדר גמור, לא יותר מזה. לאחר שביצעתי החלפה של מערכת הפליטה לפתוחה ומשופרת מתוצרת fmf , בוצעו הגדלת דיזות במאייד, שידרוג מצמד ל"הינסון" ושינוי יחסי העברה ביצועי האופנוע השתפרו לאין שיעור, והוא רגיש כמו מטוס קטן.

אמינות ועלויות אחזקה

קניתי את האופנוע עם 10 שעות נסיעה על השעון (ממש כמו חדש)בשנת 2015 .האופנוע אצלי שנתיים. מכיוון שאני מעיד על עצמי כרוכב חזק שלוקח את האופנוע לקצה, ומצד שני מקפיד על תחזוקה נכונה ובזמן הנכון, הבלאי הוא גבוה ועלויות האחזקה בהתאם. מצד שני, האחזקה הנכונה חסכה הרבה כסף לטווח ארוך, כיוון שאם הייתי מזניח ונתקל בבעיות אמינות תוצאה מעיגול פינות.

שורה תחתונה

אופנוע מוטוקרוס מהנה ומאתגר שמתאים לרוכבים שאוהבים גז והרבה זמן אוויר.

קצת עלי: אני ים מעוז , בן 16 כיום ורוכב מגיל 8 בסגנונות מוטוקרוס, אינדורו וטריאל. את דרכי התחלתי על אופנוע הונדה CRF80 עליו רכבתי עד גיל 12, שלאחר מכן הוחלף בימאהה YZ85 עד אשר לפני שנתיים עליתי על האופנוע הנוכחי. בנוסף רכבתי גם על  Oset 20 eco וק.ט.מ Exc250.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד