חג הגז: נחנך מסלול המרוצים החדש בערד

מסלול המרוצים החדש בערד נחנך בחול המועד בהפנינג מוטורי שהתפרש על פני ארבעה ימים. גם לתחום הדו-גלגלי הייתה נוכחות בולטת על המסלול עם מנת אקשן שסיפקה עניין ותקווה להמשך

צילומים: עומרי גוטמן

פסח 2018 ייזכר ככל הנראה בנקודת תפנית עבור הספורט המוטורי בישראל, כאשר נחנך מסלול המרוצים החדש בערד. אמנם לא מדובר במסלול הראשון שנבנה בארץ, כשהמסלול בפצאל פעיל כבר כשנה באופן עקבי ושוטף, אך המסלול בערד הוא החלק הראשון מפארק מוטורי רחב היקף ומוסדר שנבנה בשיתוך עיריית ערד ומשרד הספורט.

אורכו של המסלול החדש הממוקם ליד פארק ערד הוא כקילומטר וחצי, והוא כולל מספר שינוי גובה מאתגרים עם אפשריות לשינוי תוואי בהתאם לסוג התחרויות, כולל שילוב של קטע לא סלול עבור תחרויות ראליקרוס וסופרמוטו, מתחם פיטס ומוסכים ושטח המוקצה לטריבונת עבור הקהל. חנוכת המסלול כללה ארבעה ימים רצופים של תחרויות, כאשר ביום השני (יום ה') נערך טקס החנוכה הרשמי בהשתתפות ראש עיריית ערד ניסן בן חמו, אשר הבטיח כי יפעל להרחבת שטח הפארק המוטורי ב-400 דונם נוספים.



ארבעת ימי התחרויות כלולו מרוצי מכוניות קארטינג, זמן מטרה במסגרת ליגת קאדילאק Time Attack, ראליקרוס וראליספרינט אך לענף הדו-גלגלי ניתנה נוכחות משמעותית ביום השני, כשהאקשן התחלק בין מרוצי סופרמוטו ובין קטגוריית סופרבייק חדשה בנפח של עד 300 סמ"ק.

אמנם עדין יש מקום לשיפור במה שקשור לארגון וסדר במתחם הפיטס, זמני ההזנקה והנגשת התוצאות לצופים, אך בסך הכל ארבעת ימי התחרויות הרצופים התקיימו ללא תקלות מיוחדות וזה מרשים בהחלט בהתחשב בבתוליות הספורט המוטורי המוסדר בישראל ובהחלט מעודד לקראת הבאות. חברת מאיר יבואנית הונדה הקימה מתחם מאורגן לתמיכה ברוכבי הכנף האדומה, כולל דגלי HRC שהתנופפו והעניקו תחושת חו"ל בנגב, כשמעל לכל בלטה העובדה כי הטריבונה הצנועה שהוקמה עבור האירוע הייתה מלאה – מה שאומר שכמה מאות צופים באו ושילמו כדי לצפות ולתמוך בספורט מוטורי ישראלי, וזה לא עניין של מה בכך!



זמן מסלול
תחרויות הסופרמוטו התקיימו כחלק מאליפות ישראל וכהמשך ישיר לסבבים הקודמים באליפות שנערכו בחודשים האחרונים במסלולים בבית שאן ובפצאל. כמקובל התחלקה תחרות הסופרמוטו לשני מקצים ולקטגוריות S1 ו-S2, אך עקב מיעוט המשתתפים, 15 בסך הכל בשתי הקטגוריות, הוזנקו שתי הקטגוריות יחד, כאשר כל מקצה כלל 12 הקפות עבור קטגוריית S1 ו-8 הקפות עבור קטגוריית S2. תוואי המסלול עבור מרוצי הסופרמוטו כלל כמקובל בעולם שילוב בין קטע אספלט לקטע שטח לא סלול שכלל גם מספר רמפות קפיצה.

בקטגוריית S1 הפגין לי ברדה דומיננטיות כאשר ניצח את שני המקצים, כשהוא קובע את זמן ההקפה המהיר ביותר של היום כשהוא יורד מרף של דקה ועשים שניות. באופן מסורתי באירועי המרוצים בארץ, ולמרות הפערים בזמנים בין המתחרים, סיפקו שני הסופרמוטו מנת אקשן ראויה ומעניינת עם כמה קרבות צמודים והחלקות זנב להנאת הקהל. תוואי המסלול המעורב המתאים לאופי התחרות בהחלט מעורר ציפיות לעתיד לבוא, בתקווה שהיבואנים ירתמו במלוא כוחם לתת תנופה לענף.



בעוד מרוצי הסופרמוטו מתקיימים מזה שנים בגלגולים ומסלולים שונים, קטגוריית מרוצי סופרספורט 300 סמ"ק הצליחה לסקרן ולעורר עניין. מדובר בקטגוריה שנתפרה לממדי המסלולים המקומיים המוגבלים באורכם, ובו בעת מתבססת על אופנועים עממים ונגישים יחסית לאופנועי הספורט הגדולים והיקרים. עם קצת התמדה ודחיפה מצד ההתאחדות והיבואנים בהחלט מדובר בקטגוריה בעלת פוטנציאל, שגם יכולה למשוך אליה מתחרים חדשים וצעירים שהם הבסיס לכל תרבות מרוצים בריאה.  

בתחרות הסופרספורט נערך מקצה אחד בן 20 הקפות בו לקחו חלק עשרה מתחרים, בעיקר על אופנועי הונדה CBR300 וקאוואסאקי נינג'ה 300, כאשר את המרוץ ניצח אלמוג מנגד  שגם קבע את ההקפה המהירה ביותר.


תוצאות סופרמוטו S1   
מקצה 1
1. לי ברדה  – 17:29.180 דקות
2. אריאל דדיה – 17:34.908 דקות
3. יוחאי חכם – 17:37.973 דקות

מקצה 2
1. לי ברדה – 17:24.790 דקות
2.  אביב גואטה – 17:40.877 דקות
3. אריאל דדיה – 17:42.537 דקות

הקפה מהירה: לי ברדה – 1:19.630

תוצאות סופרמוטו S2
מקצה 1
1. משה לוי – 13:40.684 דקות
2. לורן שייפר – 13:51.461 דקות
3. אסף טטנבאום – 13:52.361 דקות

מקצה 2
1. משה לוי – 13:55.114 דקות
2. אסף טננבאום – 14:06.936 דקות
3. אליאור אטיאס – 14:12.334 דקות

הקפה מהירה: משה לוי 1:31.785

תוצאות סופרספורט 300 סמ"ק  
1. אלמוג מנגד – 17:57.771 דקות
2. בר לוי – 18:02.980 דקות
3. חן אביוב – 18:06.580 דקות

הקפה מהירה: אלמוג מנגד.576 52 שניות

תגובה אחת

  1. Nimrod Litvak

    מתי המסלול יהיה פתוח לאימונים (תחרויות) של אופנועי ספורט עם נפח מנוע גדול יותר?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד