אוסטרליה היא מדינה מאד יוצאת דופן בהרכב המוטורי הנע בה. מצד אחד תוכלו למצוא בה טנדרים של הולדן עם מנועי V8 שרירים שמתבססים על מכוניות נוסעים רגילות, משאיות ענק עם עשרה נגררים החוצות את המדבריות וחיבה גדולה לרכבי באגי ואופנועי שטח. מצד שני מדובר במדינה עם אחד ממסלולי המרוצים המרהיבים ביותר במיקומם (פיליפ איילד) ומסורת ארוכה של רוכבי סופרבייק וגרנד פרי כמו טרוי בייליס, טרוי קורסר, גארי מקוי ומעל כולם מייק דוהאן האגדי. קטנועים חשמליים לא ממש מתחברים לרשימה המוטורית הזו, אבל מסתבר שישנה חברה אוסטרלית המייצרת קטנועים שכאלו ולוקחת את העניין מאד ברצינות.
מדובר בחברה הנקראת פונזרלי (Fonzarelli) המציגה בימים אלו את הקטנוע החשמלי השלישי שלה המכונה X1. למרות השם שמתגלגל על הלשון בניחוח איטלקי אין שום קשר בין החברה לארץ המגף. למעשה השם נלקח מהדמות הראשית מסדרת הטלווזיה "פונזי" משנות ה-60' בה היה גיבור הסדרה רוכב במעיל עור שחור על אופנוע טריומף.
ניחוח הרטרו של פונזרלי לא מסתכם רק בשם. עיצוב הקטנועים כולו הוא בקווים עגלגלים ונוסטלגיים המזכירים דגמי וספה ולמברטה קלאסיים, אך משום מה ניתן לראות דמיון לא מבוטל למיודענו סאן יאנג מיו. הגוף של דגם ה-X1 החדש זהה לזה של דגמי ה-S1 וה-FZ הבסיסיים של החברה האוסטרלית, אך הוא מציג שדרוג משמעותי בביצועים ובטווח לעומת אחיו הזולים.
ל-X1 יחידת הנעה מתוצרת פנאסוניק בהספק מרבי של 17.4 כ"ס, 6 כ"ס יותר מאשר בדגם ה-S1 מה מאפשר לקטנוע להאיץ ל-50 קמ"ש ב-פחות מ-4 שניות. ניתן לקבל את הקטנוע במפרט סוללות סטנדרטי, עם טווח מרבי של 100 ק"מ ומהירות המוגבלת ל-90 קמ"ש או במפרט משופר בו הטווח עולה ל-150 קמ"ש והמהירות המרבית ל-100 קמ"ש מספקים יותר.
בהשוואה לדגמים הסטנדרטים של פונזרלי ל-X1 יש גם מכלולים משופרים, כשבראשם זרוע אחורית חד צידית עם בולם מתכוונן. גם מפרט האבזור משודרג עם תאורת LED מלאה בחזית ומושב בריפוד עור, כשהחברה מאפשרת גם לבצע התאמה אישית של העיצוב עם צביעה, ריפוד וגימור לפי דרישת הלקוח. מחירו של ה-X1 גבוה ב-40% מדגם ה-S1 ועומד על כ-10 אלף דולר אוסטרלי שהם כ-27 אלף ש"ח. לא זול יחסית, אך מתבקש כשמדובר נכון לעתה בספינת הדגל של החברה האוסטרלית הצעירה.