שיא מחשמל: 1100 ק"מ ביממה על אופנוע חשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תושב ברלין קבע שיא רכיבה על אופנוע חשמלי במסע בן 24 שעות עם יותר מ-1,100 ק"מ. כמעט מחצית מזמן המסע הוקדשה לטעינה

רמו קלוויטר, בעל חנות אופניים מברלין, הוא תומך נלהב של הנעה אלטרנטיבית. הוא כל כך נלהב עד שהוא החליט לאחרונה לצאת למסע – ולשבור את שיא המרחק ברכיבה בת 24 שעות על אופנוע חשמלי – במטרה להעלות את המודעות לתחום.

הוא יצא למסע מברלין ב-10 למרץ, ושם לעצמו למטרה לעבור לפחות 1,000 קילומטרים. כעבור 24 שעות וכתשע עצירות, הוא הגיע למרחק של 1,134 קילומטרים. לפי הדיווח באתר NTDV, הוא נסע במהירות ממוצעת של בין 90 קמ״ש ל-100 קמ״ש וערך עצירת טעינה כל 150 קילומטרים. במהלך העצירות הוא הטעין את הכלי שלו – זירו DSR – באמצעות מטען מיוחד הממלא את הסוללה תוך שעה אחת.

״חשבתי על המסע הזה משנת 2017״, הוא אמר בשיחה עם האתר. ״רציתי לעשות כיף בזמן שאני מעלה את המודעות של אנשים לנסיעה בכלים חשמליים. הכלי שבו השתמשתי זמין לכל לקוח שרוצה בכך, ורכבתי אך ורק על כבישים ציבוריים״. עוד הוסיף קלוויטר: ״בסך הכול, כתשע שעות וחצי מהמסע הוקדשו לטעינה. בזמן הזה – מלבד מנוחה ואכילה – הייתה לי האפשרות לשוחח עם אנשים שהתעניינו במסע שאני עורך ובהנעה אלטרנטיבית״.

זירו, החברה שמייצרת את האופנוע בו השתמש קלוויטר, היא מבין יצרניות האופנועים המובילות כיום בתחום ההנעה החשמלית ומציע קו דגמים נרחב. דגם ה-DSR שנלקח לאותו המסע מסוגל להגיע למהירות של 164 קילומטרים באמצעות מנוע המפיק 70 כוחות סוס, והוא בעל טווח נסיעה של כ-212 קילומטרים בין הטענה להטענה. לאחרונה הכריזה זירו על אופנוע תיור חדש, בעל טווח נסיעה ארוך יותר וטעינה מהירה יותר. אופנועי זירו נמכרים גם בישראל, כך שאם יש לכם זמן, סבלנות ומטען מהיר תוכלו לנסות לאתגר את השיא של קלוויטר במהלך חול המועד.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד