ריקול ענק לדגמי ימאהה. אז למה ישראל תמיד בסוף?

ריקול ענק לדגמי ימאהה. אז למה ישראל תמיד בסוף?
בגלל תקלת מצמד ימאהה קראה לתיקון לעשרות אלפי אופנועים מדגמי MT-07, Tracer 7, XSR700 וטנרה 700. אצלנו בישראל עדיין לא פורסמה קריאה. נפגעתם? דרשו פיצוי!

למה ישראל תמיד בסוף, ולפעמים לעולם לא? זאת השאלה שמשרד התחבורה המהולל שלנו חייב לכל רוכב שעלול להיפגע פיזית או כלכלית לאחר שיצרנית אופנועים מגלה כשל סדרתי, מתקנת אותו בשווקים שחשובים לה, ומתעכבת איתו בישראל.

 

ריקול ענק לדגמי ימאהה. אז למה ישראל תמיד בסוף?

 

ימאהה, למשל, הודיעה לרשויות התחבורה במספר מדינות אירופאיות על כך שהיא גילתה כשל סדרתי במצמד ("קלאטש") של עשרות אלפי אופנועים שחולקים את אותם מנועי CP2 דו-צילינדריים בנפח בינוני: MT-07, Tracer 7, XSR700 וטנרה 700.

רוב האופנועים האלה נמכרו כדגמי 2022-2024, והכשל הסדרתי גורם לכך שגם כאשר הרוכב לוחץ על ידית המצמד עד הסוף – לא תמיד מתקבלת הפרדה מלאה, והאופנוע עלול להתקדם קדימה. מאליו ברור שבמצבים שונים זה עלול לגרום לנפילות יקרות ונזק לאופנועים, ובמקרים הקשים גם לתאונות כואבות ואף קטלניות.

כמה זה מסוכן? בוא נאמר זאת כך: בהודעת הריקול שפורסמה בבריטניה נכתב: "תנועה לא רצונית של הרכב עלולה להגביר את הסיכון לתאונה ולגרום לפציעות חמורות או מוות לרוכב ו/או לנוסע, או למשתמשי דרך אחרים".

 

ריקול ענק לדגמי ימאהה. אז למה ישראל תמיד בסוף?

 

למה זה קורה ומה קורה בישראל?

מסתבר שהכשל נגרם בגלל שימוש בחומרים לא מתאימים בדיסקיות ההחלקה ו/או בשמן סביבן: לאחר שהמנוע מתחמם מתערבבים בתוך השמן הזה שאריות של דיסקיות המצמד, וכך נוצרת עיסה מבחילה וצמיגה שעלולה להפריע לניתוק המלא של המצמד.

הפתרון: רשת המוסכים המורשים של ימאהה ברחבי העולם תחליף את דיסקיות המצמד בכל האופנועים שנקראו לתיקון.

נכון להיום (27 בנובמבר) משרד התחבורה הישראלי טרם פרסם קריאה לתיקון לתקלה הזאת, ולפני שקופצים על מטרו, יבואני ימאהה לישראל, צריך לומר שהם יכולים לרחוץ בניקיון כפיהם ולומר שהיצרנית הודיעה להם באחור או שהם ממתינים לחלקים או שבכלל לא הוגדר ריקול כזה לישראל (וזה כנראה לא המצב).

 

ריקול ענק לדגמי ימאהה. אז למה ישראל תמיד בסוף?

 

אז יכול להיות שהריקול הזה יוכרז בישראל בימים הבאים ואולי לא, אבל תמיד צריך לזכור שכאן טמון כשל ארוך שנים שמאפשר ליבואני הרכב לשחק אותה ראש קטן בחסות משרד התחבורה הישראלי.

כרגיל – אף אחד לא יעשה את העבודה בשבילכם. כל בעלי האופנועים הרלוונטיים צריכים לפנות אל מוסכי השירות של מטרו ולדרוש אחד משניים: או שיבדקו, ובמידת הצורך יתקנו להם מצמדים, או שיתנו להם אישור כתוב שהאופנוע לא נקרא לתיקון. כמובן שבמקרה של תאונה, חלילה, או נזק – מי שנותן אישור כזה יהיה חשוף לאחריות אישית ופלילית אם יוכח שנהג ברשלנות.

נתקלתם בתקלה סדרתית או עוולה מסחרית? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com

 

ריקול ענק לדגמי ימאהה. אז למה ישראל תמיד בסוף?

 

 

גלילה לראש העמוד