קצר חשמלי: אלטא מוטורס מפסיקה זמנית את פעילותה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים החשמליים מקליפורניה מפסיקה את פעולתה באופן זמני ותנסה לגיס משקיעים חדשים. הסיבה: הפסקת שיתוף הפעולה עם הארלי דיוידסון

יצרנית האופנועים החשמליים אלטא מוטורס עומדת בפני משבר ותפסיק זמנית את פעילותה, כך עולה מידיעות שנפוצו בימים האחרונים בתקשורת האמריקאית. על פי הידיעות, מנהלי אלטא החליטו להפסיק את הפעילות, לחשב מסלול מחדש ולחפש משקיעים חדשים בחברה זאת לאחר ששיתוף הפעולה עם הארלי דיוידסון הגיע לסיומו.

אלטא מוטורס הוקמה בשנת 2007 בקליפורניה כסטארטאפ לפיתוח אופנועים חשמליים, אך כבר 13 שבועות לאחר הקמת החברה הציגה את אב הטיפוס הראשון שלה. מאז נכנסו לחברה מספר משקעים, בהם גם כאלו שהגיעו מטסלה, כשבשנת 2012 החלה לפתח סוללות משלה ולשכלל את מערכת ההנעה החשמלית מתוצרתה המותקנת כיום במשפחת דגמים שלמה הכוללת אופנועי אנדורו, מוטוקרוס וסופרמוטו. לאחרונה עשתה אלטא צעדים ראשנים בהשתתפות בתחרויות בינלאומיות כמו בארצברג האחרון.

כאשר החלו בהארלי דיוידסון לפזול לפני מספר שנים אל עבר פיתוח אופנועים חשמליים החליטה הענקית ממילווקי לשתף פעולה עם היצרנית הקטנה מקליפורניה שכבר הספיק לצבור ניסיון לא מבוטל עם פיתוחים שייושמו ביצור סדרתי. במסגרת תכנית ההתעצמות של הארלי דיוידסון לקראת 2022 שנחשפה לאחרונה, אמורה הארלי להציג סדרה של דגמים חשמליים חלקם קרוזרים גדולים בסגנון ה-LifeWire שנחשף לאחרונה, אך גם דגמים קלים ובסיסיים כתחליף לאופנועים קטני נפח, כשפיתוח דגמים אלו, ואולי גם ייצורם, היה אמור להתבצע על ידי אלטא מוטורס – כך לפי ידיעה על שיתוף הפעולה ששיחררה למשקיעים בחודש מרץ האחרון.

אלא שלאחרונה הודיעה הארלי דיוידסון כי היא מקימה במפרץ סן פרנסיסקו מרכז מחקר ופיתוח משלה לאופנועים חשמליים, מה שבישר את קץ שיתוף הפעולה עם אלטא. סיום שיתוף הפעולה מאלץ את אלטא מוטורס לחפש שותפים עסקיים חדשים ו/או לגייס משקיעים נוספים כדי לממן את פעילות החברה, כשגם רכישה על ידי חברה אחרת עומדת על הפרק. בנתיים כדי לצמצם את ההפסדים הפסיקה אלטא את פעילות הפיתוח והייצור.

למרבה הצער, הפסקת הפעילות מגיעה דווקא בתקופה הטובה ביותר של החברה עד כה, כאשר ברבעון האחרון הציגה גידול של 50% במכירות כשהשנה מכרה למעלה מ-1,000 אופנועים, הגיעה לפריסה של 70 סוכנים ברחבי העולם (כולל בישראל) ואף הציגה דגם חדש לשנת 2019. במונחים גלובליים זה נשמע מעט, אך צריך לקחת בחשבון שמדובר בחברה קטנה שלפחות בשלב זה לא רחוקה בהיקפי הייצור שלה מכמה יצרניות בוטיק בתחום אופנועי השטח.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד