תערוכת רכב ואופנועים הן ההזדמנות של היצרניות כדי לחשוף לעולם את המיטב חידושיהן, ואכן תערוכת מילאנו השנה שופעת בדגמים חדשים. אך לא רק דגמים חדשים מוצגים בתערוכות שכאלו אלא גם עיצובים, רעיונות וטכנולוגיות חדשות. בלטה במיוחד השנה חברת קונטיננטל הגרמנית, מספקיות המשנה הגדולות של תעשיית הרכב, אשר הציגה מערכת סיוע מתקדמת לרוכב המסוגלת בין היתר לטענתה לבצע גם בלימת חירום אוטונומית בעת הצורך.
מערכות הבטיחות המתקדמות הפכו בשנים האחרונות להיות סטנדרט בתעשיית הרכב, כשלאחרונה מתחילות גם יצרניות האופנועים לפתח מערכות שכאלו. דוקאטי כבר הצהירה שתציע בקרת שיוט אדפטיבית עד סוף העשור, ק.ט.מ נמצאת בשלבי ניסוי מתקדמים של מערכות בטיחות אקטיביות ואפילו הארלי דיווידסון הודיעה כי היא מצטרפת למרוץ הטכנולוגי בפיתוח מערכת בלימה אוטונומית.
אלא שבמקרה של קונטיננטל מדובר בצעד משמעותי משתי בחינות: הראשונה היא שלחברה יש ניסיון בפיתוח וייצור מערכות כאלו עבור מכוניות, והשניה היא שמדובר במערכת אוניברסלית אותה יכלו יצרניות האופנועים לרכוש ולהתקין בדגמיהן. אז, ממה מורכבת המערכת של קונטיננטל?
כתבות נוספות

המוח האלקטרוני של אפריליה חושב בשבילך או במקומך?

בג'אג' ההודית משתלטת על KTM: עם 800 מיליון אירו היא תציל את יצרנית האופנועים האוסטרית

היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה

רגליות ההילוכים של הונדה CB650R ו-CBR650R עלולות להתנתק

מוטב מאוחר: האם הקטנוע החשמלי של סוזוקי משנה את כללי המשחק?
