עכשיו זה מדעי: רכיבה על אופנוע עושה טוב לנשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מחקר של אוניברסיטת UCLA הוכיח כי רכיבה על אופנוע מורידה את מדדי הלחץ במוח ב-28%. עוד הם גילו כי הפעילות המוחית דומה לזאת של אימון כושר קל

יש דברים שהם כל כך ברורים מאליהם, שמחקר אקדמי לגביהם הוא רק מתן אסמכתא. מחקר של המחלקה למדעי המוח באוניברסיטת UCLA האמריקאית שפורסם השבוע מוכיח בכלים מדעים שרכיבה על האופנוע שלכם מורידה לחץ. על פי המחקר, שמומן על ידי הארלי דיווידסון, רכיבה של 20 דקות על גבי אופנוע מורידה מדדים ביולוגים המקושרים ללחץ ב-28%.

עוד על פי המחקר, שנערך בקרב 50 רוכבים עם רמת ניסיון משתנה, רכיבה של כעשרים דקות מעלה את קצב הלב ב-11% בממוצע ואת רמת האדרנלין ב-27%. לפי החוקרים, שיעור שינוי זה דומה מאוד למה שמתרחש בגוף האדם לאחר אימון כושר קל.  בנוסף, החוקרים מצאו כי במהלך הרכיבה עולים מדדי העירנות במוח, בדומה לשתיית כוס קפה.

החוקרים ביצעו את המחקר מחוץ למעבדה, בכבישים אמיתים, כשהלבישו לרוכבים מתחת לקסדותיהם חיישנים שונים. ״מדענים חוקרים כבר לאורך שנים את הקשר בין המוח והורמונים לרמת המיקוד והלחץ״, אמר דוקטור מארק כהן, אחד החוקרים שהובילו את המחקר. ״עם זאת, לא הרבה מחקרים נעשים בתנאי שטח אמיתיים כמו במקרה שלנו. אין אף ניסוי במעבדה שיכול לשחזר באמת את מה שרוכבים מרגישים על הכביש הפתוח״.

דוקטור דון ווגן, שהוביל את צוות המחקר, הוסיף: ״רמות הלחץ, בעיקר בקרב מבוגרים צעירים, ממשיכות לעלות, ועל כן הם מחפשים לשפר את המצב הנפשי שלהם. זה מאוד מעניין לראות את ההשפעה שיש לאופנועים בנושא״.

אז אתם עוד פה? צאו לרכב!

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד