עידן הסילון? בוש מפתחת מערכת סילונית אקטיבית למניעת החלקה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה הגרמנית מציגה פיתוח מעניין בו זרם סילוני מאפשר למנוע איבוד שליטה והתרסקות עם האופנוע. לפחות בסרטון אותו שחררה החברה זה נראה נהדר

בעשור האחרון, אפילו טיפה יותר, האופנועים שלנו נהיים בטוחים יותר. מערכות למניעת נעילת בלמים (ABS) אמנם נמצאות איתנו כבר משנות ה-80', אך בשנים האחרונות הפכו לסטנדרט וגם מערכות בקרת אחיזה/משיכה הן דבר נפוץ למדי. יחד עם כריות אוויר לרוכב, הפכה הרכיבה שלנו להרבה יותר בטוחה. כעת, פיתוח חדש וסופר מעניין מגיע דווקא מחברה שידועה במכונות הכביסה שלה – בוש (Bosch).

החברה הגרמנית, שמלבד המוצרים הלבנים וכלי העבודה להנדימן מייצרת גם חלקים לתעשיית הרכב, הציגה לאחרונה מערכת אקטיבית חדשה למניעת החלקה. היא עובדת באופן יוצא דופן. ברגע שמחשב האופנוע מזהה כי הרוכב עומד להחליק ולהתרסק – היא מפעילה זרם עוצמתי של גז דחוס. הגז, כמו בחללית או ברקטה, יוצר התנגדות לכיוון הנפילה ומאזן את הרוכב.

לפי דיווחים שונים, הפיתוח עוד נמצא בשלבי פיתוח ולא ידוע עד כמה אנחנו רחוקים מיציאתו לשוק, אך לפי הערכות שונות האיזון הסילוני יהיה מוצר חד פעמי. כלומר, בדומה לכריות אוויר ברכב היכולות לפעול פעם אחת בלבד – לאחר כניסה של רוכב למצב מסוכן בו נדרשת הפעלת הסילון הוא יידרש להגיע למוסך ולהתקין את מיכל הגז מחדש. עם זאת, ישנן הערכות הגורסות כי עד ליציאת המוצר לשוק, בוש תצליח להפכו לרב פעמי עם מנגנון המאפשר החלפת מיכל הגז באופן עצמאי.

בינתיים שוחרר לאינטרנט סרטון המציג את הניסויים של החברה. תחילה, רואים בסרטון אופנוע רגיל המחליק על חומר מסוים שפוזר על הקרקע. האופנוע אמנם מצויד בגלגלי עזר לשמירת בטיחותו של הרוכב הנסיין, אך ניכר כי ללא גלגלי העזר הוא היה מתרסק. לאחר מכן, אופנוע המצויד במערכת הסילונית מגיע למקטע החלק, המערכת נכנסת לפעולה ומייצבת את האופנוע.

למרות שבסרטון המערכת מתפקדת מצויין, צריך לזכור שבתנאי אמת יש לא מעט תרחישי נפילה והחלקה מסובכים יותר ובזוויות שונות, וכאן נמצא האתגר הגדול ביותר של בוש לפתח מערכת שיעילה לא רק לסוג ספציפי של נפילות במקרים של איבוד אחיזה בהטיה מלאה. גם שאלת המחיר של מערכת זו הוא בגדר סימן שאלה גדול, אבל לפחות בתאוריה וסרטון הרעיון מוצלח למדי.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד