עושה סחרחורת: הכירו את ורטיגו מוטורס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית אופנועי הטריאל מקטלוניה הוקמה רק לפני כחמש שנים, אך כבר הספיקה לקטוף תארים. ככה זה כשהרוכב האגדי דוגי לאמפקין עוזר לך בפיתוח

יצרנית אופנועי הטריאל ורטיגו (Vertigo Motors) נולדה רק בשנת 2012, אך כבר הספיקה לזכות במספר תחרויות ולקטוף תארים.  ממש כמו חברת TRS, גם ורטיגו מגיעה מקטלוניה, מעיירה קטנה הממוקמת כ-30 ק"מ צפונית לברצלונה. מי שעומד מאחורי החברה הוא הוא מנל ג'נה, העומד בראש קבוצה הנושאת את שם משפחתו ומתמחה בעיקר במוצרי תינוקות. מי שעזר לג׳נה במעבר ממוצרי תינוקות לאופנועים הוא דוגי לאמפקין, 12 פעמים אלוף העולם בטריאל, שהגיע לחברה על תקן יועץ לפיתוח אופנועים.

לאמפקין לא רק נתן עצות –  הוא גם התחרה עם אב טיפוס של האופנוע. הוא זכה בעזרתו בין היתר בתחרות הסיקס-דייז הסקוטית, וגם רוכבים אחרים התחרו עם אופנוע החברה ועשו איתו חיל. לבסוף, לפני מספר חודשים הציגה החברה את הדגם הראשון בייצור סדרתי –  הקומבט ורטיקל (Comabt Vertical).

העקרונות שעמדו מאחורי פיתוח האופנוע החדש היו כוח, משקל קל ורב-שימושיות. בנוסף, החברה שמה לה למטרה לייצר אופנוע אמין, קטן מידות וכמובן בעל יכולות טריאל גבוהות. על פי אנשי החברה, על ידי תכנון מיוחד של הרדיאטור, המאוורר ומשאבת המים, הם הצליחו להקטין את המנוע ולתרום לגודל הכללי המצומצם של האופנוע. גם משקל של האופנוע נמוך – 69 ק״ג בלבד – בין היתר בזכות שלדת צינורות ייחודית מפלדת כרומלי, המשודכת אל פלטות אלומיניום. עובדה זאת עוזרת מאוד בשליטה על הכלי, וביכולות הדינאמיות שלו.

המנוע של הקומבט הוא מנוע שתי פעימות מוזרק בנפח של 247 סמ"ק ו-300 סמ"ק, המפיק 25 כ"ס ו-31 כ"ס בהתאמה, ב-9,200 סל"ד. האופנוע מצויד בשישה הילוכים, כשהשניים האחרונים מיועדים לרכיבת מנהלתיות או רכיבת שבילים. בנוסף, הרוכב יכול להתלבט בין ארבע מפות ניהול מנוע שונות, כשניתן לבחור את כל אחת מהמפות באופן ספציפי להילוך מסוים. מחירו של אופנוע זה הוא כ-7,000 פאונד באנגליה.

לקומבט ורטיקל יש גם גרסה קלה ויוקרתית יותר – היא הקומבט טיטניום אר (Combat Titanium R). כפי ששמו רומז, רוב רובו של האופנוע עשוי מטיטניום, ובכך גם השלדה, הרגלית ואפילו הברגים השונים. חריגות הן הזרוע האחורית של האופנוע, העשויה ממגנזיום; והכנף הקדמית, שעשויה מסיבי פחמן. לדור הצעיר מציעה החברה גם את קומבט מיני ונדל (Combat Mini Vandal), אופנוע טריאל בנפח 50 סמ"ק, עם מנוע המספק 6 כ"ס ומשקל עצמי כולל של 24 ק"ג.

ומה לגבי העתיד? החברה הציגה בתערוכת מילאנו האחרונה דגם טריאל חדש בשם קומבט ונדל (Combat Vandal), שנראה מעט פשוט יותר מדגם הורטיקל עם שלדה ואגזוז חדשים. עוד הציגה החברה אופני הרים חשמליים, כך שנראה שהיא לא מתכננת להיעלם בזמן הקרוב.

כל התמונות מאתר החברה.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד