עופר-אבניר מעניקה אפוד הגנה מתנפח עם כל אופנוע. האם הרוכבים יאמצו סטנדרט חדש?

עופר-אבניר מעניקה אפוד הגנה מתנפח עם כל אופנוע. האם הרוכבים יאמצו סטנדרט חדש?
לראשונה בישראל מתמודדת יבואנית דו-גלגלי עם "הפיל שבחדר" – הסיכונים שרוכבים חשופים אליהם – ובמקום להתעלם מן הבעיה היא מציעה פתרונות שימושיים ומועילים

בצעד שיווקי חסר תקדים בישראל הכריזה היום (ד') חברת עופר-אבניר, היבואנית של מותגי קבוצת פיאג'יו, סוזוקי, CF Moto ועוד – על הענקת אפוד כרית אוויר מתקדם מתוצרת Alpinestars בשווי של 3,700 שקלים לכל מי שירכוש קטנוע או אופנוע בנפח 250 סמ"ק ומעלה.

 

עופר-אבניר מעניקה אפוד הגנה מתנפח עם כל אופנוע. האם הרוכבים יאמצו סטנדרט חדש?

 

תחת הסיסמה "עופר אבניר FOR LIFE" מציב המהלך הזה את בטיחות הרוכבים ואת הרכיבה המודעת לסכנות במרכזו של מבצע שיווק, והיבואנית מקדמת טכנולוגיית הגנה פאסיבית שמאוד מקובלת בצרפת (למשל) אבל לא התנחלה כראוי בשוק הישראלי – בעיקר בגלל מחירה הגבוה.

המהלך השיווקי מתחיל, כאמור, היום (ד') ויימשך כחודשיים, ובמסגרתו יקבל כל מי שירכוש אופנוע או קטנוע בנפח 250 סמ"ק ומעלה אפוד מתנפח מדגם TECH-AIR של אלפינסטארז. מי שירכוש קטנוע בנפח 125 סמ"ק יקבל, במקום אפוד מתנפח, מעיל רכיבה ממוגן של המותג Blade שכולל מיגונים מובנים.

במקביל להגנות הפאסיביות מעודדת עופר-אבניר את הרוכבים לצמצם את הסיכון של להיות מעורב בתאונה מלכתחילה, וזאת באמצעות הנחות על קורסי רכיבה מתקדמת בשיתוף "אופנוען מאומן".

 

עופר-אבניר מעניקה אפוד הגנה מתנפח עם כל אופנוע. האם הרוכבים יאמצו סטנדרט חדש?

 

אם מתרחקים לרגע מן המהלך עצמו כדי לקבל פרספקטיבה רחבה יותר צריך לומר שעופר-אבניר "אוחזת את השור בקרניו" ומתמודדת עם הסוגיה הכי רגישה בכל מה שקשור לשיווק כלי רכב דו-גלגליים ושימוש בהם: חשיפה גבוהה לתאונות ופגיעות.

מיותר להזכיר את הזינוק הדרמטי, והמחריד, במספר תאונות הדרכים בישראל בכלל בשנים האחרונות, ובפרט את המעורבות הגבוהה מידי של רוכבי אופנועים בסטטיסטיקה הנוראה הזאת. אלא שכמהלך שיווקי מדובר במצב של "צל"ש או טר"ש": מי שרוצה למכור אופנועים יעדיף בדרך כלל להראות רק את הצדדים החיוביים ולהתעלם מן הסיכונים, ובוודאי שלא להבליט אותם.

ההתמקדות של עופר-אבניר דווקא במוצר ובמהלכים שעוסקים באופן ישיר בסכנות ובסיכונים של רכיבה דורשת אומץ שטרם נראה כמותו בישראל.

בהודעה לעיתונות שפרסמה עופר-אבניר מצוטט קובי גילון, סמנכ"ל החטיבה הדו-גלגלית בעופר אבניר, כאומר ש"כחברה מובילה בענף זאת האחריות שלנו לעזור לרוכב או לרוכבת ולוודא שיהיה מצויד באמצעי הבטיחות המתקדמים ביותר ויקבל את כל הידע, הכלים וההגנה שיעזרו לו לחזור הביתה בשלום". נדמה שאמירה זו מסכמת בדרך ברורה מאוד את הדברים.

שתי שאלות מעניינות בפני עצמן הן עד כמה אפודי כריות אוויר אכן יעילים, והאם – במבחן המכירות (שהוא החשוב עבור חברה עסקית) – מהלך כזה מועיל לה מבחינה שיווקית?

 

עופר-אבניר מעניקה אפוד הגנה מתנפח עם כל אופנוע. האם הרוכבים יאמצו סטנדרט חדש?

 

טכנולוגיית אפודי כריות האוויר לאופנוענים שודרגה מאוד בשנים האחרונות והאפוד של אלפינסטארז שמוצע במהלך הזה לא מסתמך על כבל פיזי שמחבר בין האפוד לאופנוע אלא על מערך מורכב של חיישנים שכולל מדי תאוצה וג'ירוסקופים, כמו גם תוכנת הפעלה שלדברי היצרן פותחה על בסיס ניתוח של אלפי תאונות ואירועי "כמעט תאונה".

כאשר האלגוריתם מזהה דפוס שמעיד על תאונה בלתי נמנעת – בין אם מדובר בהחלקה, התנגשות ברכב או נפילה – הוא מפעיל תוך אלפיות שניה מנגנון ניפוח שמבוסס על גז ארגון דחוס. כרית האוויר מתנפחת ומספקת הגנה לגב, כתפיים, לצלעות ולחזה.

נכון להיום עדיין אין שפע של מחקרים בנוגע ליעילות של מערכות כאלה, וכאשר מנטרלים פרסומים מטעם יצרניות הציוד יש עוד פחות. אבל מתוך מה שאנחנו מצאנו נראה שאפוד כרית אוויר מפחית במידה משמעותית את עוצמת המכה שנספגת בגוף בהשוואה למגינים קשיחים, וכתוצאה מכך צומצם בעיקר מספר השברים בעצם בריח ובצלעות, ופגיעות בעמוד השדרה.

מחקרים עצמאיים (ולא הודעות לעיתונות של יצרניות) מראים שעיקר התועלת של אפודי כריות אוויר מתקבלת במהירויות של עד כ־50–40 קמ״ש בלבד – אז הם מפחיתים משמעותית את עוצמות הפגיעה בחזה ובגב, אבל היעילות שלהן פחות דרמטית במהירויות גבוהות יותר ובסוגי פגיעות אחרים. כך, למשל, הם לא מונעים פגיעות בגפיים תחתונות ובחלק התחתון של עמוד השדרה.

 

עופר-אבניר מעניקה אפוד הגנה מתנפח עם כל אופנוע. האם הרוכבים יאמצו סטנדרט חדש?

 

בטיחות או טרייד במחיר מחירון?

עד כה, המחסום העיקרי מפני רכישת ציוד כזה היה המחיר, הן ברכישה הראשונית והן בעלות הטיפול לאחר הפעלה. המהלך של עופר אבניר מסיר את חסם הכניסה הראשוני, אבל מעלה סוגיה "ישראלית" טיפוסית שמאוד מוכרת בתחום הרכב: "המרת הטבות".

מחירו של אפוד מתנפח מן הדגם שמוצע במסגרת המבצע הוא 3,700 שקלים, ומחיר מעיל ממוגן שמוצע לרוכבי קטנועים בנפח 125 סמ"ק הוא 900 שקלים. לחלק מן הרוכבים יש ציוד מגן משלהם, ויהיו כנראה מי שיבקשו להמיר את ההטבה בהנחה ממחיר האופנוע – ובמיוחד כאשר מדובר בהטבה בתחום הבטיחות להבדיל מהטבה גימיקית כמו אביזר לרכב.

זאת סוגיה שעלולה להתגלגל לפתחם של אנשי המכירות של עופר-אבניר, ויהיה מעניין לגלות כיצד הם יתמודדו איתה.

 

גלילה לראש העמוד