סיפורי פוגי: האופנועים האבודים של פוגי-פטרונאס יוצאים למכירה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יותר מעשור לאחר שמיזם הסופרבייק של קארל פוגרטי ופטרונאס המאלזית ירד לטמיון, עשרות מאופנועי ההומולוגציה שיוצרו במסגרתו יוצאים למכירה

חובבי הסופרבייק האדוקים שבכם בוודאי זוכרים את קבוצת פוגי-פטרונאס שהבליחה על המסלול לתקופה קצרה בתחילת העשור הקודם. נדמה שהאפיזודה של קבוצת המרוצים המאלזית כבר נשכחה לגמרי, אלא שמסתבר כעת ש-60 אופנועים אשר יוצרו במסגרת הפרויקט נמצאו לא מכבר במחסן באנגליה ויוצאים בימים אלו למכירה.

הסיפור של פוגי-פטרונאס מתחיל לאחר שפרש אלוף הסופרבייק האגדי קארל פוגרטי, הידוע בכינויו פוגי, מרכיבה פעילה בעקבות פציעה. באותם ימים נכנסה ענקית הדלק והשמנים המאלזית פטרונאס לאליפות הפורמולה 1 כספונסרית ושאפה להתרחב גם לעולם מרוצי הסופרבייק. אלא שהפעם לא הסתפקו המאלזים במימון בלבד, ורצו לייצר את האופנוע בעצמם.

האופנוע פותח בשיתופו והנחייתו של פוגארטי, שהיה גם הפנים של המיזם וסייע בגיבוש קבוצת המרוצים המשותפת שנקראה פוגי-פטרונאס. פוגי גייס לרכב עבור הקבוצה את טרוי קורסר, אלוף הסופרבייק בשנת 1996, ואת ג'יימס האדסון והעתיד נראה ורוד, או טורקיז כצבע עיניו של פוגארטי והצבע הרשמי של האופנועים.

המציאות לעומת זאת טפחה על פניהם. האופנוע שנבנה וכונה FP1 היה טריפל בנפח 900 סמ"ק והתייצב על הגריד בעונת 2003, אלא שלקראת אותה עונה עדכן ארגון ה-FIM את תקנות ההסופרבייק והתיר לאופנועים עד לנפח של 1,000 סמ"ק להתמודד באליפות. כך מצא את עצמו האופנוע של פטרונאס שפותח על פי התקנות הישנות בעמדת נחיתות עוד לפני שהעונה יצאה לדרך.
קבוצת פוגי-פטרונס דשדשה במהלך עונתה הראשונה, והצליחה להגיע לפודיום רק פעמים במהלך עונת 2004. שנה לאחר מכן חזרו היצרניות היפניות לאליפות וחיסלו סופית את הסיכוי של הקבוצה להגיע להישג כלשהו. בשנת 2006 פרשה הקבוצה מהאליפות והמיזם כולו חדל מלהתקיים.

כדי להשתתף באליפות הסופרבייק נדרשה פטרונאס לעמוד בתקנות ההומולגציה ולייצר 150 אופנועים בעלי רישוי כביש שימכרו לציבור הרכב. החברה אכן עמדה בהתחייבות וייצר האת האופנועים, מחצית מהם נשלחו למלזיה ומחצית מהם לבריטניה. אך כשקרס המיזם ופטרונס הסתכסכה עם אחת השותפות לו Momoto הופסקה מכירת האופנועים ו-60 מהם אוכסנו עד להודעה חדשה.

אלא שלאחרונה נחשף כי סדנת Lanzante Motorsports הבריטית הצליחה לשים את ידה על האופנועים, להשמיש אותם וכעת להציע אותם למכירה בסכום של 32 אלף דולר ליחידה, כמחירו של דוקאטי פאניגאלה V4 S חדש. תמורת הסכום הזה תקבלו אופנוע סופרבייק חוקי לכביש מהשורה הראשונה, לפחות בשנת 2003, עם 127 כ"ס על משקל של 181 ק"ג, מתלי אוהלינס ובלמי ברמבו שהיו שיא הטכנולוגיה של התקופה. אלא שהנתונים הרשמיים פחות רלוונטים, מדובר באופנוע נדיר שכבר כיום נחשב פריט אספנים ומחירו יאמיר עם הזמן. אז אם יש לכם כסף פנוי, זו יכולה להיות השקעה מעניינת.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד