סיבוב זריז: סוזוקי GSX-S750

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי משנים ל-GSR את שמו ומעדכנים אותו כדי להתמודד בגזרת אופנועי הנייקד החמה

נפח מנוע

749 סמ"ק

הספק

113 כ"ס

מחיר

69,000 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה:

סוזוקי GSX-S750 הוא מחליפו של סוזוקי GSR750. לשנת 2017 האופנוע מקבל לא רק שם חדש, אלא עדכון מקיף הכולל עיצוב חדש, מנוע משופר וחזק יותר ותוספת מערכות אלקטרוניות כמו בקרת אחיזה.

GSX-S750 מיועד להתחרות בקטגורית הנייקדים הבינוניים הפופולרית ולהתחרות מול כלים רבים, ביניהם רב המכר ימאהה MT-09.

מדובר באופנוע בעל יכולות דינמיות מכובדות מחד, אך אופי סלחני שיכול להתאים גם לרוכבים רגועים או מתחילים יחסית.

עיצוב:

סוזוקי GSX-S750 לא מקבל רק את השם של הדגם הגדול, GSX-S1000, אלא שגם העיצוב כעת מדבר באותה השפה של הדגם הבכיר, עם עיצוב עגלגל יותר. קשה לפספס את הדמיון בין הדגמים.

השינוי אמנם לא תהומי לעומת הדגם היוצא, GSR750, אך הוא מודרני וקרבי ומתאים מאוד לקטגוריה, מנגד הוא לא פורץ גבולות ונשאר מאופק יחסית.

החרב התחתונה שהייתה בעבר אופציה בתוספת תשלום, מגיעה כעת כסטנדרט. איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד ואופנוע המבחן שהגיע בצבע אדום נאה מאוד בעיני. לוח מחוונים דיגיטלי חדש עוזר לספק מראה עכשווי.

שימושיות:

למרות שמדובר באופנוע בעל אופי ספורטיבי, יתרונות האופנוע העירום באים כאן לידי ביטוי בכל הקשור לנוחות כללית. רכיבה בעיר מתבצעת בקלות זאת תודות לתנוחת רכיבה מתונה, זווית צידוד טובה של הכידון ומנוע בעל תגובת מצערת ישירה ומנוע רגוע מאוד בסל"ד נמוך.

רכיבות בין עירוניות מתבצעות גם כן בנוחות ולמרות שתחילה המושב הרגיש קטן מידי ואילץ אותי לנוע בו קדימה, הוא התגלה כנח דיו גם לרכיבות ארוכות. בכבישים מפותלים האופנוע התגלה כבעל יכולות טובות מאוד ביחס למקובל בקטגוריה.

טכני: 

מנוע ארבע צילינדרים בנפח 750 סמ"ק ושילוב האותיות GSX מספק מחשבות על דגם הספורט המיתולוגי של סוזוקי GSX-R750, ואכן מקור המנוע הוא מדגם זה משנת 2005.

המנוע עבר שינויים במעבר לדגם החדש ומעבר לעובדה שהוא עומד כעת בתקנות האירו 4. נתון ההספק שופר, עם כ-113 כ"ס לעומת כ-105 כ"ס בדור הקודם אך אילו מתקבלים כעת ב-10,500 סל"ד, 500 סל"ד גבוה יותר מבעבר. גם נתון המומנט השתפר במידה מועטה.

למרות תוספת הכוח, אופיו של המנוע רגוע יחסית כך שהכוח נבנה באופן לינארי, כשהחל מ-6,000 סל"ד מתחילים להרגיש דחיפה משמעותית יותר. הגיר והמצמד מתפקדים באופן חלק ונעים לתפעול.

התנהגות:

סוזוקי GSX-S750 בעל יכולות דינמיות מכובדות, אך לא מדובר באופנוע שמעודד רכיבה ספורטיבית כי אם כזה שבעיקר תומך ברכיבה שכזאת כשהרוכב מחליט.

אופי זה נובע בעיקר מאופי העברת הכוח של המנוע, שלמרות שזכה לתוספת כוח מכובדת המעמידה אותו בקו אחד עם המתחרים בקטגוריה, לא מייצר כוח מתפרץ כבר מסל"ד נמוך. הכוח נבנה בצורה לינארית עד לשיא ההספק בסל"ד גבוה, כמקובל לתצורת המנוע של ארבע צילינדרים בשורה אך גם בשיא ההספק אין מכת כוח מפתיעה. כשרוצים לנוע מהר, יש לשמור את המנוע בסל"ד גבוה ולהתאים את ההילוכים לשם כך.

רוכבים שזה האופנוע הראשון שלהם בהספק לא מוגבל יוכלו ללמוד להתמודד עם הכוח הנבנה עד שיא ההספק ולנצל אותו כשיצברו ניסיון. רוכבים המצפים למנוע אגרסיבי יותר ככל הנראה לא יתחברו לאופי פעולת המנוע. בסל"ד נמוך המנוע רגוע ומספק אפשרות לנוע במהירויות נמוכות, כשמצמד רך עוזר לתפעול קל ונעים.

בכבישים מפותלים ורכיבה ספורטיבית GSX-S מצליח להרשים. למרות שהבולמים פשוטים יחסית, הם מצליחים להתמודד עם עומסים וקצב גבוהים. הבלמים מספקים עצמה טובה אך אין נשיכה ראשונית אגרסיבית, שוב, אופי פעולה שמיטיב עם רוכבים חסרי ניסיון.

ברכיבה בין עירונית האופנוע נוח גם למרחקים, כשהמגבלה העיקרית במהירות השיוט היא היעדר מיגון רוח.

אבזור וציוד בטיחות:

מערכת ABS.

מערכת בקרת אחיזה עם שלושה מצבים ואפשרות לניתוק. תפעול המערכת מתבצע מכפתור הממוקם על הכידון.

מערכת להתנעה בלחיצה אחת ומערכת לעזרה בתנועה בסל"ד נמוך (Low RPM Assist).

לוח מחוונים דיגיטלי עשיר במידע: מד מהירות וסל"ד, מצב הילוך, מדי מרחק מתאפסים, טמפ' נוזל קירור, מד דלק, נתוני צריכת דלק כולל טווח רכיבה ומד דלק ושעון.

מתחרים:

אפריליה שיבר 750, ב.מ.וו F800R, דוקאטי מונסטר 797, ימאהה MT-09, קוואסאקי Z900

תמורה למחיר:

סוזוקי GSX-S750 מוצע במחיר סביר בהחלט למקובל בקטגוריה. אמנם יש כלים זולים ממנו כמו אפריליה שיבר, אך גם יקרים ממנו כמו ב.מ.וו F800R או ימאהה MT-09.

שורה תחתונה:

אופנוע נייקד בעל יכולות דינמיות מכובדות ועיצוב חדש ומודרני. בעל אופי סלחני יחסית שיכול לקסום לרוכבים שזהו האופנוע הגדול הראשון שלהם וכאלו שלא רוצים אופנוע בעל כוח מתפרץ שמצריך ריסון.

יצרן

סוזוקי

דגם

GSX-S750

נפח מנוע

749 סמ"ק

תצורת מנוע

4 צילינדרים בשורה

הספק

113 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

213 ק"ג

גובה מושב

82 ס"מ

מחיר

69,000 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד