סיבוב זריז: סוזוקי DL 650 V-STROM

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי DL650 ויסטרום המוכר מקבל רענון מקיף. הנוסחה מוצלחת נשארה זהה, כעת עם עיצוב עדכני יותר ובקרת אחיזה

נפח מנוע

645

הספק

70 כ"ס

מחיר

70,000 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה:

ויסטרום 650 הוא דגם ותיק ומוכר שהוצג לראשונה בשנת 2004 וכעת מקבל עדכון על מנת לעמוד בתקנות אירו 4 החדשות. השינויים כוללים החלפת רכיבים רבים במנוע בנוסף לעיצוב חדש ותוספת של מערכת בקרת אחיזה.

כמו קודמיו, מציג ויסטרום 650 יכולת שימושיות גבוהה כאופנוע נוח לרכיבה יומית לצד יכולת תיור למרחקים וגם יכולת רכיבת שטח, גם אם מוגבלת יחסית. 

ויסטרום מתמודד בקטגורית האדוונצ'רים הבינוניים. מצד אחד יש מתחרים ישירים כמו ב.מ.וו F700GS או הונדה NC750X, אך יש גם מתחרים שמווותרים על יכולת השטח ומוצעים במחירים אטרקטיבים יותר.

עיצוב:

ויסטרום 650 החדש מקבל רענון מבורך. העיצוב כעת קרוב יותר לזה של ויסטרום 1000. הוא נראה מודרני ועדכני יותר, בטח בצביעה של אופנוע המבחן שמשלבת צהוב, שחור ואפור, עם קצת פסים לקישוט. הוא אולי לא מסובב ראשים, אך בהחלט ידבר יותר לרוכבים צעירים מהעיצוב הקודם.

מי שמכיר את דגמי הויסטרום יזהה את השלדה והמנוע השומרים על אותה התצורה ואפילו בסביבת הנהג אפשר לזהות דברים מוכרים כמו המשולשים העליונים.

לוח המחוונים לעומת זאת חדש. גם כפתורי התפעול חדשים, כשסוזוקי חוזרים לתצורה קונבנציונלית, בניגוד לדגם הקודם בו הכפתור שמיועד ברוב האופנועים להבהוב אור גבוה, שימש למעבר מצבים בלוח המחוונים. בנוסף התווסף כפתור חדש לתפעול מערכת בקרת האחיזה.

שימושיות:

העיצוב החדש גורם לאופנוע להרגיש קטן וקל יותר מהדור הקודם. ההבדלים בפועל זניחים עם ירידה במשקל של קילוגרם בודד, אך התחושה מגיעה בעיקר מהעיצוב החדש שמספק תחושה של אופנוע צר וקטן יותר בזמן רכיבה.

ויסטרום 650 מציג שימושיות גבוהה ומתאים למשימות רבות. הוא נוח ברכיבות מנהלתיות בעיר והוא אחד הכלים הנוחים לרכיבות ארוכות, גם בזוג.

בזמן יציאה מחניה או בתחילת תנועה הוא מרגיש די כבד ומסורבל, אך מספיק לנוע במהירות הליכה כדי שהמשקל לא יורגש ובעיר הוא מאפשר תנועה בקלות גם בפקקים.

ויסטרום 650 יספק גם חווית רכיבה טובה בכבישים מפותלים. הוא אמנם אינו מיועד לכך, אך ניתן לרכוב איתו בקצב די גבוה.

כאופנוע דו שימושי ויסטרום מתאים לרכיבת שבילים בקצב רגוע יחסית.

טכני: מנוע ותמסורת

מבחינת מנוע מדובר באותו מנוע V טווין עם 90 מעלות בין הצילינדרים המוכר מכל דגמי ויסטרום הקודמים. המנוע עבר שיפורים ושינויים על מנת לעמוד בתקנות אירו 4 והוצג לפני כן ב-SV650 המחודש. בסוזוקי טוענים כי יש כ-60 חלקים חדשים במנוע שנועדו לשפר את המומנט בסל"ד נמוך ואת ההספק בסל"ד גבוה.

המנוע דוחף בצורה החלטית החל מ-3,000 סל"ד ומאפשר רכיבה רגועה בהילוך גבוה גם במהירויות נמוכות.

כשרוצים להעלות קצב, המנוע יעלה גם עד אזור 7,000 סל"ד, כשמשם קצת מאבד מכוחו. המפלט החדש מספק צליל מנוע המחמיא למנוע.

גיר ומצמד נוחים לתפעול ומדויקים.

התנהגות:

ויסטרום 650 מצטיין כאופנוע תיור והוא בין האופנועים הנוחים לרכיבה לאורך זמן, בטח בקטגוריה שלו. רכיבה במהירות של כ-130 קמ"ש נוחה מאוד, המנוע לא רועש או רועד והמתלים סופגים את תחלואי האספלט. המשקף החדש מספק הגנת רוח ראויה ויש מרחב לרוכב.

בכבישים מפותלים מראה ויסטרום יכולות דינמיות טובות, אם כי לא ממש מעודד רכיבה נמרצת. ההיגוי מעט איטי, אך האופנוע יציב מאוד בזמן הטיה ומספק בטחון לרוכב. המתלים מתפקדים בצורה טובה וכך גם הבלמים, המספקים עוצמה מספקת. המנוע החדש מתפקד בצורה טובה יותר בסל"ד גבוה מבעבר, מה שמוסיף ליכולת בכביש.

בעיר המתלים סופגים בצורה טובה את מפגעי הכביש ומתקשים להתמודד רק עם בורות גדולים במיוחד, בייחוד הבולם האחורי.

בשטח האופנוע מרגיש כבד ומסורבל יחסית. הוא יאפשר רכיבה בשבילים כבושים בקצב טוב, כשהעיצוב החדש בו אזור הברכיים צר מקל על רכיבה בעמידה. ברגע שתוואי השטח מעט מאתגר יותר, מומלץ להוריד את הקצב, עקב שילוב של משקל, מתלים פשוטים יחסית וגלגלים יצוקים.

אבזור וציוד בטיחות:

האופנוע מקבל מערכת בטיחות חדשה – בקרת אחיזה בשני מצבים, הניתנת לשינוי וביטול תוך כדי רכיבה מכפתור הממוקם על הכידון. בנוסף קיימת מערכת ABS.

כמו בשאר דגמי החברה החדשים לאופנוע מתווספת מערכת התנעה קלה, בלחיצה יחידה על מתג ההתנעה, וסיוע בתחילת נסיעה.

שקע טעינה מגיע כסטנדרט.

לוח מחוונים כולל מד סל"ד אנאלוגי, מד מהירות דיגיטלי ומסך דיגיטלי המכיל מידע רב: מד דלק, מד טמפרטות מנוע וטמפ' חיצונית, מצב בקרת אחיזה, מדי מרחק מתאפסים, צריכות דלק ומרחק עד לתדלוק הבא, חיווי הילוך ועוד.

משקף ניתן לכיוון בשני מצבים. דורש כלי עבודה.

מתחרים:

ב.מ.וו F700GS, הונדה NC750X, קוואסאקי ורסיס 650, ימאהה טרייסר 700.

תמורה למחיר:

ויסטרום 650 לא זול יותר מהמתרים הישירים מב.מ.וו או הונדה ומציע מחיר שווה להם.

לעומת זאת, מי שאינו חפץ ברכיבת שטח יכול למצוא את דגמי ימאהה וקוואסאקי המוטים יותר לרכיבת כביש בלבד וזולים בצורה משמעותית.

שורה תחתונה:

סוזוקי שיפרו את אחד הדגמים הותיקים והנמכרים ביותר של החברה. היכולות הידועות מהדגמים הקודמים נשמרו ואף שופרו, כמו יכולת לספק רכיבה נוחה למרחקים, תפעול נח ונעים ויכולת רכיבה בשבילים.

השינויים החדשים רעננו לא רק את המראה, אלא גם את המנוע שמתפקד כעת טוב יותר ותחושה כללית של אופנוע קטן יותר פיזית. בנוסף התווספה מערכת בקרת אחיזה.

יצרן

סוזוקי

דגם

DL650 V-Strom

נפח מנוע

645

תצורת מנוע

V טווין ב-90 מעלות

הספק

70 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

213

גובה מושב

835

מחיר

70,000 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד