נפח מנוע
הספק
מחיר
שורה תחתונה ראשונה
וספה ספרינט הוא קטנוע עירוני מעוצב מאת המותג המסוגנן של קונצרן פיאג'ו.
ספרינט מחליף את 'פרימוורה' שלא נמכר כאן יותר ומוצע בצבעי לבן ושחור בלבד, כחלק ממהלך שיווקי שמבקש למשוך אל המותג רוכבים גברים.
לצד עיצוב מוקפד ואיכות חומרים גבוהה מתקבל מרחב מחיה מכובד לרוכב, נפח אחסון יעיל ומערכת ABS לגלגל הקדמי. מחיר המחירון הוא בין הגבוהים בקטגוריה.
עיצוב:
וספה במלוא מובן המילה. אי אפשר להישאר אדיש למראה הקטנוע הזה: ספרינט עם הפנס המרובע מזכיר את דגמי וספה GL משנות ה-60, למרות שאנשי וספה מתעקשים שזהו ממשיכו של 'וספינו', שהוצג בשנות ה-60 והיה מעוצב כמו פיאג'ו C ששווק גם בישראל.
אצלנו מוצע ספרינט בשני צבעים בלבד – שחור ולבן – כחלק ממהלך שיווקי של היבואנית, עופר אבניר, שמנסה לחבר את המותג, שנחשב בעיני רבים כנשי, דווקא לגברים.
גוף המתכת מוסיף לבדל את וספה משאר הקטנועים, וקטנוע המבחן – בצביעה לבנה עם פסים שחורים – נראה מעולה בעיני.
שימושיות:
וספה ספרינט 125 מיועד בעיקר לרכיבה בעיר. גלגלים בקוטר 12 אינטש מספקים היגוי זריז מאוד ובזכות ממדים פיזיים צנועים הופכת השתחלות בין מכוניות עומדות למשימה קלה לביצוע.
על אף הממדים הפיזיים הקטנוע מרווח, לכן גבר בגובה ממוצע ירגיש עליו נוח מאוד.
היתרונות הטבעיים בעיר עומדים לספרינט לרועץ בעת רכיבה בין עירונית. מהירות מרבית נמוכה יחסית מגבילה על כבישים מהירים, ואילו הגלגלים הקטנים לא נוסכים בטחון במהירות גבוהה.
טכני: מנוע ותמסורת
הקטנוע מצויד במנוע i-Get של פיאג'ו, צילינדר בודד עם שלושה שסתומים.
המנוע רועד מעט בסל"ד סרק בעמידה, אך ברכיבה מרגיש חלק. שילוב הוריאטור טוב מאוד ומאפשר רכיבה קלה במהירות איטית. ההאצה מהמקום לינארית אך החלטית, עד למהירות של כ-60 קמ"ש.
התנהגות:
וספה ספרינט מיועד בעיקר לעיר ושם הוא גם מצטיין. כאשר עוברים את ה-60 קמ"ש ועד ל-80 קמ"ש מורגשת ירידה בקצב ההאצה, וירידת קצב נוספת מורגשת משם ועד למהירות המרבית של סביב ה-100 קמ"ש. הגלגלים הקטנים מאפשרים שינויי כיוון מהירים מצד לצד והממדים הפיזים מסייעים להשתחל בין מכוניות.
הבלמים טובים מאוד, למרות שאת הגלגל האחורי בולם בלם תוף.
המתלים טובים אבל מתקשים להתמודד עם אספלט משובש, בייחוד המתלה הקדמי. אחד החסרונות של גלגלים בקוטר קטן הוא שהם לא מסייעים בספיגת זעזועים כמו גלגלים גדולים יותר.
אבזור וציוד בטיחות:
את הגלגל האחורי בולם גלגל תוף ולכן מותקנת מערכת ABS רק על הגלגל הקדמי. מתחת למושב יש נפח אחסון לקסדה מלאה, והמושב נפתח בלחיצת כפתור שנמצא ליד מפתח ההתנעה. לא קיים ג'ק צד, אלא מעמד אמצע בלבד.
מלפנים ישנו תא אחסון ובתוכו שקע USB וגם ידית לפתיחת המושב, אולם זהו תא קטן שיכול להכיל טלפון וארנק בלבד.
לוח המחוונים כולל מד מהירות ולוח דיגטלי עם שני מדי מרחק מתאפסים מכפתור בכידון.
מתחרים:
TGB בלה ויטה
קטנועים יפנים ברמת מחיר גבוהה כמו ימאהה X-Max.
תמורה למחיר:
וספה ספרינט ממוצב בחלק הגבוה של רף המחירים ורק מעט מאד קטנועים יקרים ממנו.
תמורת המחיר הגבוה מקבלים עיצוב ייחודי ושובה לב ואת המותג וספה, וגם מערכת ABS, תאי אחסון מכובדים ואיכות חומרים גבוהה.
שורה תחתונה:
וספה ספרינט 125 הוא קטנוע עירוני שמציע הרבה סגנון ועיצוב. למרות מידותיו הקטנות הוא מרווח ומציע חלל אחסון מכובד. זהו כלי פחות מתאים לרכיבה בין עירונית, ותמורת השם 'וספה' יש לשלם מחיר גבוה.
יצרן
דגם
נפח מנוע
תצורת מנוע
הספק
קטגוריית רישיון נהיגה
משקל
גובה מושב
מחיר