השמועות לגבי סוזוקי היאבוסה החדש הולכות ומתרבות בחודשים האחרונים, וכפי שמסתמן מהן זהו הולך להיות אופנוע מעניין במיוחד מבחינה טכנולוגית. כבר בקיץ נפוצו השמועות לגבי מנוע ההיאבוסה שעתיד ככל הנראה לעשות שימוש בטכנולוגיית הגדשה, עליה כבר הגישה סוזוקי פטנט עבור אופנוע פאוור קרוזר חדש במשפחת הבולבארד הפופולארית בארה"ב. כעת עולה ממסמכי פטנט חדשים שהגישה סוזוקי ביפן, גרמניה וארה"ב כי להיאבוסה הבה תהיה גם תיבת הילוכים חדשה חצי אוטומטית.
ממה שידוע כרגע, התיבה החדשה עושה שימוש במנועים חשמליים לשילוב ההילוכים והמצמד, ככל הנראה בדומה לתיבות הילוכים רובוטיות המצויות במכוניות. העברת ההילוכים בתיבה החדשה אותה מפתחת סוזוקי תיעשה על ידי רגלית כמקובל באופנועים. אלא שבניגוד לתיבה רגילה בה הרגלית מחוברת למנגנון מכאני להעברת הילוכים, בתיבה החדשה אין חיבור מכאני ישיר ולמעשה הרגלית משמשת כמתג העביר פקודה למחשב תיבת ההילוכים להחליף הילוך. עם זאת כדי לדמות תחושה של תיבה רגילה תכלול הרגלית החדשה מנגנון המדמה "קליק" של שילוב הילוך כדי להעניק פידבק לרוכב. שיטה זו אמורה להעניק תחושה יותר אמיתית בהחלפת ההילוכים, בניגוד לשיטה של כפתורים להעברת הילוכים על הכידון כפי שקיימים בדגמי ה-DCT של הונדה.
היתרונות של תיבת הילוכים חצי אוטומטית ברורים למדי, ובראשם הנוחות בהיעדר הצורך לתפעל את ידית המצמד, עניין משמעותי באופנוע כמו ההיאבוסה שהפך להיות חביבם של רוכבי מרוצי הדראג. אלא שאם אכן מדובר בשיטת פעולה דומה לתיבה רובוטית הקיימת במכוניות, תצטרך סוזוקי לעמול קשה כדי להתגבר על שתי נקודות התורפה הגדולות של תיבת הילוכים זו: זמני התגובה ושילוב ההילוכים שאיטיים מאלו של תיבה כפולת מצמד וחלקות הפעולה והשילוב.
מן הסתם תיבת הילוכים שכזו מסובכת פחות לייצור וקלה בהרבה מתיבה כפולת מצמד, אך עדין עולה השאלה מדוע יש בה צורך כיום כאשר יש מנגנוני קוויק שיפטר יעילים בשילוב מצמד מחליק .
בכל מקרה, מה שבטוח הוא שההיאבוסה החדש הולך להיות חלון הראווה הטכנולוגי של סוזוקי לשנים הקרובות.