נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה אופנוע ראשון עם ארבעה צילינדרים

נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה את האופנוע הסיני הראשון עם ארבעה צילינדרים
עם 110 כוחות סוס, בלמי ברמבו, בולמי קאיאבה וחבילת אלקטרוניקה מלאה – יצרנית האופנועים הסינית כבר לא מסתירה את יעד הכיבוש הבא שלה: מבצרן האחרון של יצרניות האופנועים היפניות. האם ההבטחה הסינית תזכה באמון של הרוכב הישראלי?

עד מתי תביטו בהתנשאות על אופנועים סינים, או אולי נכון יותר לשאול: יש עוד מישהו שבאמת מזלזל בסינים?

יצרנית האופנועים הסינית המתקדמת ביותר, CFMoto, השיקה לאחרונה בסין את האופנוע בעל ארבעה צילינדרים הראשון בתולדותיה, והיא מתכוונת להציג אותו בתערוכת מילאנו הקרובה, לקראת השקה באירופה ובישראל.

 

נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה את האופנוע הסיני הראשון עם ארבעה צילינדרים

 

שנים לאחר שמרובעי הצילינדרים הקלאסיים הפכו בישראל לנדירים ויקרים (או בסדר ההפוך) יש ליצרנית האופנועים הסינית CFMoto בשורה מאוד מעניינת עבורנו. היא אמנם לא ממש בנתה את התוכנית העסקית שלה על מכירות בשוק הישראלי כשפיתחה מנועים ואופנועים חדשים – אבל לא מן הנמנע שהיא זאת שתחזיר אצלנו עטרה ליושנה.

אחרי לא מעט חודשים של טיזינג חשפה  סי אף מוטו בסין את 750SR-S –  אופנוע הספורט הראשון שלה עם מנוע ארבעה צילינדרי, והחדשות שלה הן לא רק תצורת המנוע אלא חבילת הערך שהיא מציבה: 110 כוחות סוס, זרוע אחורית חד-צידית, מתלים מתכווננים מבית KYB, בלמים מתוצרת ברמבו, וחבילת אלקטרוניקה מתקדמת שכוללת את כל מה שאתם מכירים בזירה הזאת בימינו – בדגש על בקרת אחיזה.

נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה את האופנוע הסיני הראשון עם ארבעה צילינדרים

 

החדשות הלא פחות מעניינות: כל הטוב הזה יוצע באירופה, וצריך לקוות שגם אצלנו, במחירים שיאתגרו את דגמי הטווין הפופולריים. השורה התחתונה עבור הרוכב הישראלי ברורה: לראשונה מזה שנים תהיה אפשרות לרכוש אופנוע ארבעה צילינדרי חדש, מאובזר ו"טכנולוגי" במחיר נגיש.

אבל האם ההבטחה התיאורטית תעמוד במבחן המציאות? נחיה ונראה.

ככל שאפשר להתרשם מן התמונות – אנשי החברה הסתייעו בכל מי שהיה צריך להיעזר כדי לעצב אופנוע חתיך ומודרני, עם מספר מפלטים שלא מסתיר את מספר הצילינדרים של המנוע כשהם משתרבבים משני צדדיו, וכל זה לצד כל גימיק מודרני אחר שלקוח מן הפרינגים של אופנועים יפנים.

 

נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה את האופנוע הסיני הראשון עם ארבעה צילינדרים

 

המפרט של 750SR-S  נראה כאילו נלקח מאופנוע אירופאי שעולה 30% יותר, אם כי ניתוח מעט יותר מעמיק חושף אסטרטגיה מחושבת, ולא רק רשימת מכולת של רכיבים יוקרתיים.

המנוע: לא סופר-ספורט, אלא סופר-כביש: מנוע ארבעה צילינדרי בנפח 749 סמ"ק שמייצר (רק) 110 כוחות סוס ומעלה באופן מיידי את הצורך להשוות אותו מול סוזוקי GSX-R750 האגדי, שמפיק קרוב ל-150 כ"ס.

השוואה כזאת מחמיצה את הנקודה: המנוע של CFMoto מגיע לשיא ההספק ב-10,250 סל"ד בלבד, כ-2,000 סל"ד פחות מהסוזוקי. זאת החלטה שקולה שנועדה לצמצם את הסיכון, לשפר את האמינות, ולהנגיש לרוכב מנוע גמיש ושימושי יותר לרכיבת כביש יומיומית – על חשבון כוח מתפרץ בקצה העליון של הסל"ד.  גם כך מדובר בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות ומהירות מרבית של כ-230 קמ"ש.

הסינים לא חוסכים בחבילת האלקטרוניקה – עם יחידת IMU על 6 צירים וכל מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות שרוכבים כבר התרגלו לקבל: מערכת ABS שפועלת גם בהטיה (Cornering ABS) ובקרת אחיזה שמחשבת את מצב האופנוע – וזאת מערכת שעד לא לפני זמן רב יכולת למצוא רק באופנועי-על.

 

נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה את האופנוע הסיני הראשון עם ארבעה צילינדרים

 

רוח הרפאים של האמינות: האם ניתן לסמוך על אופנוע פרימיום סיני?

זאת אחת השאלות החשובות שתהדהד בראשו של כל לקוח פוטנציאלי, ואולי מה שיקהה אותה מעט זאת השותפות האסטרטגית הידועה עם KTM שלימדה את הסינים דבר או שניים (לא כולם טובים) על תכנון וייצור מנועים.

גם לניסיון הנצבר והולך על מסלולי המרוצים ומורשת נבנית והולכת של Moto2/Moto3 יש ודאי השפעה חיובית, אבל דווקא כאשר סוקרים את המפרט – ויודעים שהסינים יכלו לחלץ מן המנוע הזה 50% יותר הספק לו רק בחרו לעשות את זה – מבינים ש-750SR-S לא נועד ללמד את סוזוקי איך באמת צריך לייצר GSX-R750 אלא לשים על הכביש אופנוע ספורט שמיועד לעולם האמיתי, בדגש על מחיר שיגרום לאנשים לקנות אותו ולהשתפשף איתו ועליו.

 

נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה את האופנוע הסיני הראשון עם ארבעה צילינדרים

CFMoto תשיק את 750SR-S בהשקת ברוכה אירופאית בתערוכת מילאנו (EICMA) שתיערך כמידי שנה בנובמבר, שם הוא יציג לראווה מזלג הפוך ומונושוק אחורי שמחוברים לזרוע מאלומיניום יצוק – ויש גם בולם היגוי מתכוונן, גרסה מתקדמת של בלמי ברמבו, קוויקשיפטר להעלאת הילוכים (בלבד).

בצד האבזור יש גם מסך TFT גדול בגודל 6.2 אינטש, קישוריות בלוטות',  מערכת התנעה ללא מפתח המופעלת באמצעות סמרטפון, עדכונים דרך האוויר (OTA), ניטור לחץ אוויר בצמיגים ואפילו אינטגרציה עם מצלמות Insta360.

גובה המושב הוא כ-80 ס"מ עם אפשרות להגבהה ל-82.5 ס"מ, והמשקל הרטוב שלו – שאינו בין הקלים – 222 ק"ג.

 

נכנסת לבריכה של הגדולים: CFMoto משיקה את האופנוע הסיני הראשון עם ארבעה צילינדרים

 

 

גלילה לראש העמוד