מצטרפת למרוץ: גם טריומף מפתחת טכנולוגיה חשמלית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצרנית הבריטית הכריזה כי תפתח מערכת חשמלית מתקדמת בשנתיים הקרובות, שתשמש כתשתית לאופנועים עתידיים של החברה. חלק מהמימון מגיע מממשלת בריטניה

עידן החשמל בדרך גם לטריומף. יצרנית האופנועים הבריטית הכריזה כי היא פותחת בפרויקט לפיתוח מערכת הנעה חשמלית מתקדמת, שבעתיד תוכל להניע לפחות חלק מאופנועי החברה. הפרויקט, המכונה TE-1, אמור להתקיים בשלב הראשון בשנתיים הקרובות – ובסיומן תציג החברה סוללה קלת משקל ופלטפורמת הנעה חשמלית שתוכל לשמש מספר דגמים.

כדי להביא לתוצאות מרשימות, וגם בהיעדר ניסיון מקדים, החברה הבריטית חברה לכמה שמות גדולים ורציניים בתחום. כך, חברת ההנדסה וויליאמס אנדווסנד אנג׳נירינג – שטכנולוגיות שלה נמצאות ברכבי פורמולה 1 – תהיה אחראית על פיתוח הסוללה, חברת המנועים איטגרל פאוורטריין תהיה אחראית על פיתוח המנוע; וחוקרים מאוניברסיטת וורויק הבריטית יהיו אחראים על המחקר והפיתוח. בנוסף, הפרויקט יזכה למימון מטעם הסוכנות למדע וטכנולוגיה של ממשלת בריטניה.

הארלי דיווידסון LiveWire (תמונה: יח״צ)

בשיחה עם אתר האופנועים הבריטי MCN, סיפרו בכירים בחברה כי הפרויקט יתמקד בפיתוח טכנולוגיית סוללה ומנוע – שכרגע מעכבים החדירה הרחבה של אופנועים מונעי חשמל לשוק  – ולא בבניית כלי ספציפי. ״שיתוף הפעולה הזה הוא הזדמנות מרגשת להיות מהמובילים שיאפשרו את החשמול של עולם האופנועים״, אמר מנכ״ל החברה ניק בלור. ״מדובר בחלק מהאסטרטגיה שלנו, להביא ללקוחות את מה שהם מצפים מטריומף״.

בשנים האחרונות ישנה צמיחה ענקית בעולם האופנועים החשמליים, בעיקר מצד חברות חדשות וסטארט-אפים צומחים. חלק מיצרניות האופנועים הגדולות בעולם עובדות על פיתוח דגמים שונים, אך הראשונה עד כה שהכריזה על הוצאת כלי שכזה לשוק הרחב היא הארלי דיווידסון עם דגם ה-LiveWire שלה, שאמור לעלות על הכבישים בשנה הנוכחית.

גם דוקאטי, הונדה, וקאוואסאקי נמצאות במאמץ לפיתוח כלים חשמלים שיצאו לשוק בשנים הקרובות. בנתיים נאלץ להמתין עוד כמה שנים עד שנראה טריומף בונוויל חשמלי.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד