מסיבת נודיסטים: דגמי העירום החדשים של הונדה הושקו בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה השיקה בישראל את סידרת אופנועי הרטרו-עירום החדשה שלה, עם שלושה דגמים שנראים דומה, אך מיועדים כל אחד לקטגוריית נפח ורישוי שונה

עירום זו לא מילה גסה, כשיש מה להראות אז אדרבא ואדרבא. אלא שגם בעולם העירום יש אופנות וקטגוריות, והאופנה החמה היום היא מה שמכונה "רטרו עתידני" (כן אני מודע לסתירה שבכך). הונדה החליטה גם היא להצטרף לגל הרטרו עתידני עם סדרת אופנועים חדשה אשר מושקת בימים אלו בישראל, כשהכותרת אותה הצמידה לסדרה החדשה היא Neo Sports Café.
מבנה ועיצוב סדרת האופנועים בעלי השם NEO שידר לי קונוטציה בלתי נמנעת לסדרת סרטי המטריקס. עכשיו נותר להמתין ולראות האם סדרת הנאו של הונדה תהיה משולה למטריקס, למטריקס רילודד או למטריקס רבולושנס.

הראשון מהשלושה הוא ה-CB125R, המותאם לדור הצעיר ולרוכבים בתחילת דרכם תחת רישיון .A2 אמנם ה-CB125R נראה כמו אופנוע גדול, אך משקלו עומד על 125.8 ק"ג בלבד, כשהוא מצויד במנוע חד-צילינדרי מקורר מים בעל הספק צנוע של 13 כ"ס. מחירו יעמוד בישראל על 25 אלף ש"ח.

השני  הוא CB300R שכמו אחיו הקטן הוצג גם הוא במילאנו, ופונה לקטגוריית הרישיון הגדולה בישראל, A1. במבט ראשון כלי זה דומה עד מאוד לאחיו הצעיר, ורק מיקומו ומראהו של המפלט מסגיר סופית את זהותו ונפחו. מנוע ה-286 סמ"ק הקומפקטי של ה-CB300R הוא מקורר מים, כולל ארבעה שסתומים וגל זיזים עלי כפול ולמעשה מדובר במנוע של ה-CBR300R. ההספק עומד על 31 ב-8,500 סל"ד, בעוד ששיא המומנט של 2.8 קג"מ מתקבל ב-7,500 סל"ד. מחירו של CB300R יעמוד על 35 אלף ש"ח.

האח הגדול והמרשים מכולם, ולא רק לטעמי, הוא CB1000R החדש שהוצג גם הוא בתערוכת מילאנו האחרונה, ומעניק פרשנות ייחודית למושג אופנוע שרירים. אנשי הונדה לקחו את ה-CB1000R היוצא כנקודת מוצא, אך לקחו אותו לכיוון של  מינימליזם רטרו מתועש. הם הפשיטו הכל, התרחקו מהשראות ה-RR, והשתמשו במקום זאת במגוון טקסטורות בגימור מתכתי ובמראה נקי במיוחד בקיצור, שילוב בין אופנוע ספורט בעיצוב נייקד לאופנוע "קפה רייסר".

כל פנסי האופנוע הם מסוג  LED והפנס הקדמי הדקיק (הכולל מסגרת מתכתית) מפיץ תאורה אופיינית בתצורת פרסה ושני פסים. גם יחידת התאורה האחורית היא בצורה של חצי עיגול שהופך למעגל שלם בעת הפעלת הבלמים. לוח המכשירים בתצורת T כולל גימור בגוון מתכתי זהה לגוון מסגרת הפנס הקדמי, והוא משולב במצמד העיגון העליון של המזלג, כשמתג ההתנעה ממוקם על חלקו הקדמי של מכל הדלק.

מנוע ארבעת הצילינדרים המוכר עבר כיוון מחדש כדי לספק תוספת עוצמה של 16% במעט יותר מ-10,000 סל"ד ותוספת מומנט של 5% המתקבל בטווח הסל"ד הבינוני, שבו הוא השימושי והמהנה ביותר. גם יחסי ההעברה קצרים ב-4% כדי לאפשר לתוספת הכוח לספק האצות מהירות יותר. אם זה לא מספיק, CB1000R מודל 2018 קל ב-12 ק"ג בהשוואה לדגם היוצא והתוצאה היא שיפור של 20% ביחס בין משקל לכוח.

למרות שהמראה רטרו, מבחינת האלקטורניקה הוא בהחלט הי-טק כשהוא כולל מצערת אלקטרונית  בעלת שלושה מצבי רכיבה קבועים וכן הגדרת משתמש. בנוסף הרוכב יכול לשלוט על הגדרות הכוח, בלימת המנוע ובקרת המשיכה של הונדה (HSTC). מערכת המתלים מגיעה מחברת שוואה, וכוללת מזלג קדמי מסוג SFF BR ובולם מונושוק מאחור. מחירו של ה-CB1000R  עומד על 99 אלף ש"ח, כשתמורת 10,000 שקלים נוספים יסופק הכלי עם חבילת תוספות ואביזרים על פי מפרט היצרן.

במסגרת ההשקה הייתה אפשרות לערוך רכיבת התרשמות קצרה על הכלים, אך העדפנו להימנע מלחוות עליהם דעה על סמך רכיבה קצרה, כשמבחני דרכים מלאים יתפרסמו באתר בקרוב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד