השבוע אנחנו מגיעים לצרפת ולחברה די מיוחדת, המציעה היום אופנוע ייחודי עם מחיר בהתאם. אך לא כך היה בהתחלה, ואופנוע מידואל (Midual) הראשון נולד שנים רבות אחרי שהרעיון נהגה לראשונה.
התוכנית הראשונית:
חברת מידואל הוקמה רשמית בשנת 1997 על ידי אוליבייה מידי (Olivier Midy) ואחיו פרנסויה, אך הסיפור מתחיל כחמש שנים לפני כן. בשנת 1992 סיים אוליבייה מידי את לימודי ההנדסה שלו וכמו חובבי אופנועים רבים, החליט שהוא רוצה לייצר אופנוע בעצמו.
עבור מידי, אופנוע הוא קודם כל מנוע ולכן החליט על תצורת מנוע ייחודית: מנוע עם שני צילינדרים בתצורת בוקסר, המותקן בשלדה לאורכה, בניגוד לאיך שמותקן מנוע הבוקסר באופנועי ב.מ.וו לדוגמא.
כאמור, בשנת 1997 הקימו האחים את חברת מידואל ובשנת 1999 הוצג בתערוכת פריס המידואל רואדסטר 900. האופנוע צויד במנוע בוקסר, בנפח 875 סמ"ק שסיפק כ-90 כ"ס. כמובן שהמנוע הותקן לאורכה של שלדת הצינורות, כשעל העיצוב אחראי המעצב הבריטי גלן קר (Glynn Kerr). האופנוע הצרפתי החדש עורר עניין רב סביבו ולא מעט התלהבות. אלא שעם התלהבות לא מייצרים אופנועים, והחברה לא הצליחה להביא את האופנוע לייצור, ככל הנראה עקב בעיות מימון. בפועל המנוע הונע בפעם הראשונה רק בשנת 2007.
באתר החברה מציינים כי בשנת 2010 הוחלט על הפיכת האופנוע לאקזוטי וייחודי יותר, אך בפועל האופנוע החדש, המכונה Type 1, הוצג רק בשנת 2014 ומסירת אופנועים החלה בשנת 2016.
Type 1:
הגלגול החדש של מידואל לא הסתפק בתערוכת פריס כבמה להצגת האופנוע החדש. במקום נבחרה תערוכת הרכב בפבל ביץ', המסכמת את שבוע הרכב במונטריי שבקליפורניה ונחשבת לאחת היוקרתיות בעולם, אם לא היוקרתית שבהן. עם תג מחיר של 140,000 אירו, המידואל בהחלט התאים למאורע.
טייפ 1 שימר את רוחה של מידואל עם תצורת מנוע זהה, אך האופנוע השתנה מן הקצה אל הקצה, הן פיזית והן קונספטואלית. כפי שניתן להבין מתג המחיר, מדובר באופנוע אקזוטי סופר יוקרתי, המיועד לבעלי אמצעים. 35 יחידות בלבד תוכננו לייצור במקור. אמנם עדיין מדובר באופנוע נייקד, אלא שעכשיו הוא מעוטר בכרום ועור. לוח המחוונים הממוקם על מיכל הדלק ייחודי ואין שני לו והלקוח יכול לבחור בין סוגי עור ועיבודי מתכות שונים לחלקי האופנוע.
מידואל שינתה הרבה מעבר לעיצוב של האופנוע המקורי. המנוע הוא עדיין אותו מנוע בוקסר מקורר נוזל, אך כעת נפח המנוע גדל ל-1,036 סמ"ק וההספק צמח ל-106 כ"ס ב-8,500 סל"ד, והמומנט ל-9.5 קג"מ ב-5,500 סל"ד.
שלדת הצינורות המקורית הוחלפה בשלדת אלומיניום ייחודית, המשמשת גם כמיכל דלק כשגם הזרוע האחורית עשויה אלומיניום. המנוע מותקן בשלדה בזווית של 25 מעלות, כך שהצילינדרים הקדמי נמוך יותר מהאחורי. הבלמים מתוצרת ברמבו והמתלים מתוצרת אוהלינס ברמה הגבוהה ביותר, עם מזלג מדגם FGRT ובולם אחורי מדגם TTX36. המשקל העצמי עומד על 239 ק"ג.