מישל דור

האיש שיודע לשאול

מישל דור חוזר לרכוב

מישל דור על 66

מישל חוזר לרכוב: על פנצ'רים, גרירה ושירותי חילוץ

שירותי חילוץ וגרירה לאופנועים
מבאס להיתקע לצד הכביש עם אופנוע מושבת או עם פנצ'ר ולהמתין לגרר, וזה שיש לכם ביטוח גרירה לא אומר שזה יעזור לכם ברגע האמת. האם הדרך הטובה לשפר את השירות שאנחנו מקבלים היא לעשות שיימינג או לתת חיזוקים חיוביים? ומה דעתכם על ערכות תיקון תקרים?

אין רוכב שמעולם לא נתקע בצד הדרך עם תקלה כלשהי, או עצר כדי לסייע לרוכב אחר לפתור תקלה. זה יכול להיות תקר בגלגל, כשל טכני במנוע או, לא עלינו, החלקה או תאונה. בכל מקרה, בתקווה שהרוכב לא פונה למיון – הוא והמכונה שלו נמצאים בצד הכביש, ולפי חוקי מרפי זה יקרה ביום הכי חם של השנה ובדיוק כשבת / בן הזוג ממתינים בקוצר רוח כדי להספיק להגיע לאירוע כלשהו.

שירותי חילוץ וגרירה לאופנועים

החבר הכי טוב שלי הוא בעלים של סוכנות ביטוח שנחשבת לדעתי לטובה ביותר שיש בארץ בתחום הדו גלגלי. כל מהות העיסוק של החבר שלי היא לתת שרות טוב ללקוחות שלו, אבל בחלק מן השירותים – למשל גרירה – הוא תלוי בחברות חיצוניות ובאיכות השירות שלהן.

באחת הנסיעות הראשונות שלי על '66' "המחודש" ביקרתי את החבר שלי ב'יגור' – שם נמצא המעוז שלו – ומכיוון שלסיפור המעצבן שהוא סיפר לי יש השלכות אפשרויות על כל אחד מן הרוכבים החלטתי לשתף אותו כאן.

לאחד הלקוחות שלו יש דוקאטי מדוגם שעולה משהו כמו רבע מיליון שקלים (ותוכלו לדמיין בעצמכם את עלות הביטוח שלו). אבל מסתבר שפיזיקה ומסמרים עובדים על דוקאטי ממש כמו על כל אופנוע אחר וכך קרה שביום חם במיוחד אחד הוא מצא את עצמו בצד הדרך עם פנצ'ר בגלגל. הבחור התקשר למוקד הגרירה ו"קצת התאכזב" כשהגרריסט שהוזמן הגיע רק כעבור ארבע שעות שבמהלכן המבוטח וחבריו ניצלו תחת שמש קופחת.

 

לשירותי חילוץ וגרירה אופנועים

 

בדיעבד מסתבר שזה החלק הפחות גרוע של הסיפור. כשהגרריסט הואיל להגיע הסתבר שהוא מפעיל גרר רגיל, ולא כזה שמותאם להובלת אופנועים. הגרריסט, בשיא חוצפתו, אמר שאין לו כוח להעלות את האופנוע על הגרר, ושלאחר שיחד עם המבוטח הם ירימו את האופנוע למשאית הוא ישכיב את האופנוע על הצד ויקשור אותו.

המבוטח היה המום: להשכיב אופנוע אקזוטי ויקר על הפיירינג ומיכל הדלק שלו, מה שבוודאות יגרום לנזקים מכאן ועד באר שבע??? זה גרריסט או סדיסט? בתגובה הוא שלח את הגרריסט לכל הרוחות, הזמין על חשבונו גרריסט מיומן, והסביר לחבר שלי – לא מאד בעדינות – מה הוא חושב עליו ועל השירות שהוא מכר לו.

 

שירותי חילוץ וגרירה לאופנועים

האמת היא שאפשר להבין את בעל הדוקאטי וכאשר שמעתי את הסיפור התלבטתי אם לפרסם את שם החברה שאחראית למחדל. בסך הכל מדובר בתחום שאין בו יותר מידי שחקנים, ואולי גם אין כדאיות כלכלית להחזיק מספיק עגלות גרירה מותאמות לאופנועים בשוק קטן כמו שלנו. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שהדרך היחידה לעשות קצת סדר היא לאפשר לרוכבים לשתף דווקא את חוויות השירות הטובות כדי לעודד ספקי שירות טובים ולדחוק את האחרים. מה דעתכם?

אגב, בלי קשר לשאלה הקודמת נשאלת שאלה אחרת לגבי תקרים וחילוץ: האם גרירה/חילוץ היא המוצא היעיל בכל מצב? למשל, במקרה של אותו מבוטח האם לא היה עדיף להשתמש בערכת תיקון תקרים? הרי ממילא הוא שרף ארבע שעות בשטח, וכל זה עוד לפני שהוזמן הגרר השני. בזמן הזה הוא יכול היה לתקן פנצ'רים בחמישה צמיגים…

שירותי חילוץ וגרירה לאופנועים

אני, אגב, רכשתי אצל החבר שלי ביטוח גרירה מפני שחשוב לי השקט הנפשי, וכמובן שאני מקווה שלא אצטרך להשתמש בזה. אבל מה אתם עושים? יש לכם ערכת תיקון תקרים באופנוע? משאבה? יש לכם מנוי גרירה? אולי יש לכם תובנות חשובות אחרות לחלוק עם אופנוענים אחרים בנושא הזה?

כתבו אלי כדי שאוכל לעדכן את כולם במחשבות ובתובנות שלכם.

לפרק הבא: הטיול הראשון

לפרק הקודם: חזרתי לספארי. מה עושים עם כל הנהגים מסביב?

רוצים לשלוח תגובה למישל?

3 תגובות

  1. איציק

    ממליץ על שירות המתנדבים של ארגון 'ידידים – סיוע בדרכים'
    במקרה כמו הנ"ל של מסמר בצמיג, טלפון אחד ל'1230' ותוך זמן קצר (בטח פחות מ4 שעות) היה מגיע מתנדב עם קומפרסור ו'תולעת'
    והחבר היה ממשיך ברכיבה לפנצ'ריה הקרובה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד