מחקר חדש: אלו הלילות שבהם אסור לכם לרכוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניתוח שערכו חוקרים מפרינסטון ומאוניברסיטת טורונטו מעלה כי הסיכוי לתאונת אופנוע קטלנית עולה בכ-5.5% בלילות של ירח מלא

הסיכוי לעבור תאונת אופנוע קטלנית בלילות של ירח מלא גדול בכ-5.5% מהסיכוי לעבור תאונה בלילות אחרים – כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה ב-British Medical Journal. לפי תוצאות המחקר – שערכו דוקטור דונלד רדלמייר מאוניברסיטת טורונטו ופרופסור אלדר שפיר מאוניברסיטת פרינסטון – בלילות של ירח-על הסיכוי לעבור תאונת אופנוע קטלנית עולה בכ-20.5%. ירח-על (Super Moon) מתרחש כשהירח נמצא בנקודה קרובה ביותר במסלולו לכדור הארץ ולכן נראה גדול יותר.

המחקר מבוסס על נתוני תאונות אופנוע שהתרחשו בין 1975 ל-2014 בארצות הברית, בריטניה, קנדה ואוסטרליה. לפי המחקר, בתקופה זאת היו 494 ירחים מלאים ו-4,994 תאונות התרחשו באותם לילות. מדובר ב-9.1 תאונות ללילה עם ירח מלא, זאת בהשוואה ל-8.6 תאונות בלילה רגיל.

עוד לפי המחקר, ב-65 הלילות של ירח-על שהתקיימו באותה תקופה התרחשו 703 תאונות קטלניות – 10.82 תאונות ללילה.  החוקרים גם מציינים כי 73%  מהתאונות בלילות של ירח מלא או של ירח-על התרחשו בין ארבע אחר הצהריים לחצות; וכי 27% התרחשו בין חצות לשמונה בבוקר.

הסיבה לעלייה בשיעור התאונות אינה ברורה מתוצאות המחקר, אך דוקטור רדלמייר סיפר בשיחה עם הגארדיאן הבריטי על מספר השערות. הראשונה היא כי האור החזק יחסית שמקרין הירח המלא גורם לרוכבים לשפוט באופן מוטעה את המהירות שלהם; השנייה היא כי יש יותר תנועה בכבישים בלילות שכאלה; והשלישית היא שהירח המלא פשוט מסיח את דעתם של הרוכבים.

״המחקר שלנו מראה כי צריך לרכוב ביתר זהירות בלילות של ירח מלא״, הוסיף דוקטור רדלמייר. ״שינוי של 5% הוא עניין גדול כשזה מגיעה לבטיחות בכבישים. סיכון הוא אחד מהדברים האלה שאנשים לא מרגישים עד שכבר נהיה מאוחר מדי. לכן אנחנו צריכים לחקור נושאים שכאלה״.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד