לקראת קלן: ב.מ.וו חושפת את הבוקסרים החדשים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ב.מ.וו חושפת את הדור הבא באבולוציה של מנוע הבוקסר של החברה, שיותקן ב-R1250GS ו-R1250RT החדשים שיוצגו בקלן

בעוד תעשיית האופנועים נערכת לתערוכת מילאנו, בעוד שבועיים תיפתח תערוכת קלן שהיא אמנם קטנה יותר, אך עדין מתערוכת האופנועים הנחשבות ביותר. ב.מ.וו לא תחכה למילאנו ומתכוונת לערוך תצוגת שרירים במגרש הביתי. החברה אמורה לחשוף 9 דגמים וגרסאות חדשות לקראת 2019 ורובם יוצגו בקלן. אלא שכבר עתה נחשפים שניים מהתותחים הכבדים והמעניינים ביותר שלה: האדוונצ'ר רב המכר R1250GS ואופנוע התיור/כביש R1250RT בגרסאות חדשות. בשני המקרים לא מדובר באופנועים חדשים לחלוטין, אך מדובר במתיחת פנים מאסיבית למדי.

ליבם של שני הדגמים החדשים הוא שדרוג מנוע הבוקסר מקורר המים שהוצג בשנת 2013 ב-R1250GS. השדרוג כולל את הגדלת הנפח מ-1,170 ל-1,254 סמ"ק, תוך הגדלת מהלך הבוכנה (מ-73 ל-76 מ"מ) וקוטרה (מ-101 ל-102.5 מ"מ). ב.מ.וו לא הסתפקה בכך, והוסיפה למנוע מערכת תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה. בעולם הרכב מערכות תזמון שסתומים משתנות נפוצות כבר כמעט שני עשורים, אך דווקא בעולם האופנועים למעט ההונדה VFR800 לא הפכה טכנולוגיה זו לנפוצה.

מערכת תזמון השסתומים המשנה של ב.מ.וו מכונה ShiftCam וכוללת גל זיזים שבו לכל שסתום ישנם שני זיזים שונים בזויות שונות הצמודים זה לזה. זיז אחד מיועד עבור פעולה בסל"ד ובמהירויות נמוכות ואילו השני עבור סל"ד גבוה ומהירויות גבוהות. במהירויות מנוע גבוהות לחץ המופעל על גל הזיזים מסיט אותו הצידה ומשנה למעשה את הזיז האחראי על פתיחת השסתום, כאשר בסל"ד גבוה מתאפשרת פתיחה ארוכה יותר והזרמת יותר תערובת לחלל הבעירה. בכך אמורה המערכת לספק מענה לשתי דרישות שונות ומנוגדות, לאפשר יותר מומנט עם צריכת דלק נמוכה יותר בסל"ד נמוך, ומצד שני הספק וכושר נשימה משופר בסל"ד גבוה.

מעבר לכך קיבל המנוע חיישן נקישות לקידום הצתה מקסימלי, שרשרת תזמון חדשה ומערכת הזרקה משופרת המתבסס על צמד מזרקים לכל צילינדר. כל אלו אפשרו להעלות את הספק המנוע החדש מ-125 ל-136 כ"ס המושגים ב-7,750 סל"ד, אך השיפור המשמעותי הוא דווקא בתחום המומנט עם כמעט 14.6 קג"מ במקום 12.7 קג"מ בעבר המתקבלים ב-6,250 סל"ד, 250 סל"ד מוקדם יותר. בנוסף, 11 קג"מ זמינים לאורך כל רצועת התפוקה של המנוע החל מ-2,000 סל"ד. ב.מ.וו מצהירה שמעבר לשיפור בביצועים ובזמינות הכוח, המנוע החדש גם חסכוני ונקי יותר, וזה משמעותי לא פחות בעידן תקני זיהום האוויר ההולכים ומחמירים.

יחד עם המנוע העדכני זכו R1250GS ו-R1250RT לחבילת מערכות אלקטרונית משודרגת. המנוע מציע אפשרות בחירה בין שני מצבי פעולה קבועים ועוד שלושה מצבים כאופציה, ישנה מערכת בקרת משיכה ומערכת עזר לזינוק בעליה כסטנדרט. אליהם מצטרפות מערכת ABS המותאמת להטיית האופנוע (סטנדרט ב-RT), מערכת סיוע בבלימה המוצעות כאופציה, כשכמו בדור היוצא גם בדגמים החדשים תוצע מערכת מתלים עם כיול משתנה נשלט אלקטרונית כאופציה.

שני הדגמים כוללים מערכת תאורת LED חדשה ראשית מלפנים, כשב-GS החדש ישנם גם מערכת פליטה חדש ולוח מחוונים דיגיטלי מלא משולב המערכת מדיה BT המאפשרת חיבור לדיבורית ולקסדה. מעתה יוצע ב.מ.וו R1250GS בשתי גרסאות אבזור נוסף לגרסה הבסיסית. גרסה אחת היא ה"אקסקלוסיב" המגיעה בצביעה שחורה לגוף ולשלדה עם שינויים עיצוביים קלים וגרפיקה שונה. מעניינת יותר היא גרסת ה-HP שמעבר לצביעת לבן-כחול-אדום מסורתית של ב.מ.וו מגיעה עם חישוקי שפיצים וקאליפרים זהובים, מושב שטוח ובולם אחורי משופר המותאמים לרכיבת שטח.

ב.מ.וו R1250RT החדש יוצע ב-4 גרסאות: רגילה, 719 מהודרת עם גימורי כרום וצביעה מטאלית, גרסת ספורט עם משקף נמוך וגימורים בשחור מט וגרסת אלגנס  עם גימורי צד בצבע אלומיניום מט.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד