תערוכת מילאנו אמנם תיפתח בשבוע הבא, אך בדוקאטי העדיפו לקבל את מלוא אור הזרקורים וערכו אמש מסיבת עיתונאים בה הציגו את דגמי 2019 החדשים של החברה. בין המוצגים הבכירים על הבמה עמד דיאבל 1260 החדש, הגרסה העדכנית והמודרנית של הפאוור קרוזר עתיר האופי של דוקאטי שלא זכה לעדכונים מהותיים מאז שנת 2015.
כפי שנרמז משמו, קיבל הדיאבל את הגרסה העדכנית של מנוע הטסטהסטרטה שכבר מניע את ה-X דיאבל ואת המולטיסטראדה 1260. המנוע בנפח 1,262 סמ"'ק בעל תזמון השסתומים המשתנה מפיק 159 כ"ס המתקבלים ב-9,500 סל"ד ומומנט מרשים של 13.1 קג"מ ב-7,500 סל"ד. מדובר בתוספת של 7 כ"ס ו-0.7 קג"מ כאשר רצועת הכוח הכפילה את עצמה בהשוואה לדיאבל הקודם. מערכת ניהול מנוע חדשה אחראית לאספקת כוח ספורטיבית ו"רייסרית" יותר בדיאבל 1260 לעומת ה-X דיאבל.
שלדת הצינורות של דוקאטי דיאבל 1260 זהה לזו של ה-X דיאבל, אך גאומטריה שונה עם זווית היגוי חדה יותר (27 לעומת 30 מעלות) ובסיס גלגלים קצר יותר בס"מ וחצי (160 ס"מ) אמורים לשוות ל-1260 אופי והיגוי זריז יותר מאשר ה-X הקרוזרי. המתלים בגרסה הרגילה של דיאבל 1260 מבוססים על מזלג הפוך בקוטר 50 מ"מ ובולם אחורי עם כיוונון מלא, כאשר בגרסת ה-S ישנם מזלג הפוך בקוטר 48 מ"מ ובולם אחורי מתוצרת אוהלינס.
דיאבל 1260 לא מסתפק רק במנוע והשלדה, אלא גם מיישר קו עיצובי עם ה-X דיאבל, מה שניכר בעיקר במסכת החזית ובפנס ה-LED הקדמי. עם זאת לדיאבל 1260 חפויי פלסטיק צידיים, מאותתי LED, יחידת זנב/מושב שונה ומפלטים ארוכים יותר מאשר ב-X המשווים לו מראה יותר עתידני ומודרני על פני ה-X חשוף השרירים והמינימליסטי יותר.
שדרוג מהותי נעשה בתחום האלקטרוניקה, כאשר דיאבל 1260 מצויד בכל המערכות הקיימות על המדף של דוקאטי. מעבר לאפשרות בחירה בין מצבי כיול שונים למנוע ולמצערת ישנם שלושה מצבי פעולה למערכת ה-ABS, שמונה מצבי פעולה למערכת בקרת המשיכה הפועלת גם בהטיה, אליהן מצטרפות מערכות בקרת ווילי, בקרת שיגור ובקרת שיוט.
דוקאטי דיאבל 1260 החדש אמור לנחות בישראל לקראת אמצע שנת 2019.