ליאור ברוך סוגר את סדנת B.O.T

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לאחר מעט יותר משנתיים נסגר אחד המיזמים הייחודיים בנוף הדו-גלגלי בישראל. שלום, ולהתראות בקרוב!

ליאור ברוך, אחד האנשים המוכרים בסצינת שדרוג ושיפוץ אופנועים בישראל, הודיע בסוף השבוע על סגירת סדנת B.O.T (ראשי תיבות של Back On Two) אשר פעלה במהלך השנתיים האחרונות בנס ציונה והפכה לבית ולמקום להגשמת פנטזיות עבור מאות אופנוענים.

ברוך הודיע על סגירת המיזם ללקוחותיו ולכל הספקים של בית העסק וביקש מהם לאסוף את הכלים, הוא מתכנן לערוך במקום מכירה של ציוד ושל אביזרים וחלפים ולסייע לכל מי שהאופנוע שלו נמצא בעיצומו של תהליך שיפוץ.

ליאור ברוך חנך במרץ 2015 את חנות הקונספט ואת סדנת האומן שלו ברחוב החרש בנס ציונה, וזאת לאחר כשני עשורים שבהם עבד בתחום ההי טק אך היה נגוע ב"חיידק האופנוענות".

החלום, במתכונת שמוכרת לרובנו מתוכניות ריאליטי מחו"ל, היה להפעיל סדנת שיפוץ אופנועים שבה יבואו לידי ביטוי יכולות השיפוץ והרסטורציה של ברוך בתחום אופנועי אספנות ו"אופנועי פרויקט" שכמותם בנה לא מעט.

B.O.T שיפצה בשנתיים האחרונות אופנועים קלאסיים ועיצבה מחדש אופנועים לפי דרישות הלקוח, ובחנות הצמודה לסדנא הוצעו למכירה ציוד רכיבה ואביזרים ופעל בה בית קפה. בסדנא נמכרו גם כלי עבודה לאופנוענים, ומהר מאד היא הייתה לאבן שואבת לאוהבי אופנועים קלאסיים בפרט ואופנועים בכלל. מידי יום שישי התארחו במקום רוכבים רבים ומעת לעת נערכו בה אירועים שונים, בהם השקות של אופנועים, צפיות משותפות במרוצים ועוד.


כעת עוסק ברוך בסגירה מסודרת של בית העסק ולכן העדיף שלא להרחיב את היריעה אודות הרקע לסגירת המיזם, ובדף הפייסבוק הפרטי שלו הוא פרסם את הפוסט הזה:

"חלומות נועדו להגשמה.

ברגע מסוים בחיי, הרגשתי שכל חלומותיי התגשמו. החלום הבא שלי היה להגשים חלומות עבור אחרים וכך קם לו חזון Back On Two, אי שם בשנת 2013.

עברו להן שנתיים והחלטתי לשים מאחורי 19 שנים של עבודה בתחום ההיי-טק, בחברות מובילות, משרות ותפקידים בכירים ומגוונים. אחרי גירושין ופטירת אב החלטתי לפתוח את מתחם BOT ובאופן רשמי, לעסוק בהגשמת חלומות ואכן, כך היה.

חלפו שנתיים וחצי מאז, למעלה מ-1,000(!) אופנועים חלפו בשערי הסדנא והמוסך והייתה לי הזכות להיות חלק מקיומם, באמצעות צוות BOT, באם היה זה טיפול קטן, עיצוב מחדש של אופנוע מודרני או קלאסי והחזרה לכביש של עשרות אופנועים במצב שנראה היה אבוד, חזרה להיות Back On Two. זכות גדולה, עצומה.

הימים נעו בין מדהימים יותר למדהימים פחות. פה ושם גם היו ימים קשים, אך תחושת ההגשמה, המהות, האהבה המשותפת לעולם המוטורי.

הרגעים בהם קיבל לקוח את האופנוע ולראות על פניו את החיוך, ההתרגשות, האושר, השמחה, התגשמות החלום שלו, נתנו שוב ושוב כוח להמשיך.

עשרות מפגשים ובהם מאות רוכבים מכל מגוון האוכלוסיה, האופנוענים והאופנועים פקדו בימי שישי את המתחם וחוו, חווינו, כולנו ביחד.. תחושות, רגעים, מוזיקה טובה, בירה, אושר אמיתי.

יום אחד יונתן, בני בכורי (9.5) אמר כשישבנו ליד השולחן עם דניאל (7), "אבא, אני יודע שהחלום שלי לטוס לפריז יתגשם". שאלתי אותו, איך אתה יודע? יונתן ענה "אתה הגשמת את החלום שלך, אז אני יודע שהחלום שלי גם כן יתגשם". זו, זו תחושת מהות, הגשמה.

בשלב מסוים, הימים השתנו להם והפכו קשים, בעיקר כלכלית, בשל אינספור סיבות, פנימה והחוצה. לאחרונה ימים אלו השפיעו משמעותית על מצב הרוח, על בריאות הגוף והנפש, עד שאמרתי בקול רם, קשה, קשה לי.

בתמיכה אינסופית של סביבתי, חבריי, זוגתי ענת וכל מי שרק ראה והרגיש, ניסינו, במשך חודשים להחזיק עוד קצת, לשרוד, לאפשר, לא לסגור את המקום הזה שלי הפך לבית ראשון, לא לבית שני. לצערי, לא הצלחתי ובצער אמיתי, כאב ועצבות, מתחם Back On Two נסגר היום.

כפי שרשמתי בהודעה בעמוד Back On Two, הודעה נשלחה קודם כל ללקוחות הסדנא, אלו שהאופנועים שלהם אצלנו, תוך מטרה לקבוע איתם ולראות איך מקדמים ומסיימים את הפרויקט שלהם. הודעה נשלחה גם לכל הספקים שאנו עובדים איתם כי מעל ומעבר לכל, מעבר לכל העסקים, האופנועים והחלקים, מדובר באנשים. אנשים שעם כל אחד ואחד היה חיבור יחודי, מיוחד וכולי תקווה שחיבור זה יימשך לעד.

מה הלאה? לא ברור. הגיע הזמן שלי לחזור להיות Back On Two, הגיע הזמן לחלום את החלום הבא שכן כאמור, חלומות נועדו להגשמה.

ליאור".

ביום רביעי הקרוב, 7 ביוני, תפתח הסדנא בפעם האחרונה מ-8 בבוקר ועד 8 בערב למכירת חיסול לרבות ציוד המוסך, כלי עבודה, שמנים ועוד.

סגירה של עסק מסוג זה עלולה אמנם להצביע על הגבולות העסקיים של הענף הדו גלגלי בישראל, או על היכולת ליצור בישראל תרבות דו גלגלית מתקדמת, אבל אנחנו מעדיפים לראות בה "חישוב מסלול מחדש" עבור ליאור ברוך ולקוות שהוא ישוב אלינו במהרה עם מיזמים מחוזקים ומשופרים.

בינתיים אנחנו ממליצים לכל מי שיכול להגיע לסדנא ביום רביעי הקרוב לעשות את זה, רצוי כדי לקנות משהו ולסייע בכך לסגירה המסודרת, או לכל הפחות כדי להביע תמיכה. אנחנו נהיה שם!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד