כלכלת השיתוף מגיעה לעולם האופנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אתר חדש מאפשר לבעלי אופנועים שהכלי שלהם יושב סתם בחנייה להשכיר אותם ללקוחות מזדמנים. חכו שרשות המסים תעלה על זה

מגיעים לפגישת עבודה בסן פרנסיסקו, ורוצים להגיע למשרד בסטייל על ב.מ.וו R 1200 RT? או שאתם במקרה מבקרים משפחה בטקסס ובא לכם לברוח מכל המשפחתיות המוגזמת על הונדה CRF 450X? אתר חדש רוצה לעזור לכם לעשות את זה בזול, עם השכרת אופנועים הנמצאים בידיים פרטיות.

האתר, העונה לשם Twisted Road, מנסה לעשות לעולם האופנועים את מה ש-Airbnb עשה לעולם השכרת הדירות קצרת הטווח. הוא עובד בשיטת עמית לעמית (Peer to Peer), ומאפשר לאנשים פרטיים להשכיר את האופנוע שלהם לפי יום, בזמן שהם לא עושים בו שימוש. האתר, לפחות מבחינה עקרונית, מאפשר לקיים עסקאות השכרת אופנועים בכל העולם – אם כי כרגע עיקר האופנועים הרשומים להשכרה נמצאים ברחבי ארצות הברית.

דף הבית twisted road (צילום מסך)

את האופנוע ניתן לבחור לפי מספר קטגוריות – ובהן מיקום, מחיר ויצרן. לאחר בחירת האופנוע, על השוכר והמשכיר להיפגש בנקודה שנקבעה מראש ולהחליף תשלום במפתחות. בסוף תקופת ההשכרה, ובדומה לחברות השכרה מסורתיות, יש להחזיr את האופנוע עם מכל דלק מלא.

בעלי האופנועים מכניסים לכיסם 70% ממחיר העסקה, ובעלי האתר מקבלים את 30% הנותרים. האתר מכסה נזק של עד 15 אלף דולר, אך בעלי האופנועים יכולים לנקוט במשנה זהירות ולבדוק את דירוג הלקוח כפי שנקבע ברכיבות עבר שלו.

האתר פתוח עקרונית גם להשכרה בישראל, אך ללא אסדרה מתאימה בעניין מדובר בסיכון מיסויי מסויים. במקרה והפעילות בו תגבר, ייתכן שרשות המסים תסמן אותו, בדומה למה שעשתה עם בעלי עמודים ב-Airbnb, ותדרוש מבעלי האופנועים לשלם מס.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד