טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הבריטים כאן עם אופנוע אדוונצ'ר-כביש בסיסי בנפח בינוני. יש לו אופי ואת הלוק הנכון, אבל האם זה מצדיק את המחיר הכי יקר בקטגוריה?

 

שורה תחתונה תחילה
טריומף טייגר 660 ספורט החדש הוא אופנוע יקר ביחס למתחריו, שטרם הוכיח האם הוא אמין וסחיר. העיצוב מרשים, ולמרות שהמאפיינים שלו מגדירים אותו כ'אופנוע בסיסי' לא שבענו ממנו ורצינו עוד ועוד

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

 

מי אתה טריומף 'טייגר 660 ספורט'?

זה אופנוע חדש לחלוטין שמציג את הפרשנות של טריומף הבריטית לאופנוע בסיסי בקטגוריית האדוונצ'ר-כביש בנפח בינוני. שמו לקוח ממשפחת 'טייגר' הבכירה, שממנה כבר טעמנו בעבר, אבל המכלולים שלו – ובמרכזם מנוע 'טריפל' בנפח 660 סמ"ק, משותפים לאחיו העירום – 'טריידנט 660'. העיצוב נעים ונאה ורומז לכיוון ספורטיבי, אבל בודאי לא כזה ששומט לסתות או פורץ גבולות.

אנשי טריומף ממצבים את טייגר 660 ספורט, כמו את שאר הדגמים שלהם, כמותג פרימיום וזאת מתוך ההבנה של כל יצרני המכוניות והאופנועים שהרווחים מגיעים מאנשים שמוכנים לשלם יותר. כמובן שלהכריז על עצמך כ'פרימיום' כל אחד יכול, אבל כדי לעמוד בזה נדרשות אי אילו תכונות מן המוצרים עצמם כמו גם ממערך השירות, ורק לאחר מכן מתקבעת התפישה של הציבור כלפי המותג. טריומף הוא מותג צעיר בישראל, באופן יחסי, ובניית מיצוב אורכת זמן.

מחירו הרשמי של טייגר 660, למשל לצורך עסקת 'טרייד-אין', הוא 79,000 שקלים, וזה לא סכום פעוט. כרגע מוצע האופנוע הזה במחיר השקה של 65,000 שקלים (וגם זה לא צחוק). אפשר גם להזמין גרסה מוגבלת הספק שמתאימה לדרג רישיון רכיבה A1.

התחרות בפלח השוק הזה לא מבוטלת: יש את קאוואסאקי 'ורסיס 650' שעולה 59,000 שקלים, ימאהה 'טרייסר 7' שעולה 62,000 שקלים, סוזוקי 'ויסטרום 650' שצפוי להשתדרג בקרוב ובינתיים עולה 70,000 שקלים, והונדה nc750x שמחירו 66,000 שקלים. יש גם מתחרים סינים כמו CF MOTO 650MT שעולה רק 41,000 שקלים וגם 'ווג' 650DS שעולה 53,000 שקלים. קשה לדעת מה המשמעות של מחיר מחירון גבוה ב-15-20,000 שקלים מזה של כמה מתחרים בעלי שם, אבל ימים יגידו.

 

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

מנוע, ביצועים

תצורת המנוע האופיינית של טריומף היא 'טריפל', כלומר מנוע עם שלושה צילינדרים בשורה, וה-660 מספק כ-80 כוחות סוס ו-6.4 קג"מ. הכוח הזה מסופק באופן ליניארי וחלק מאד. בעת השחרור הראשוני של המצמד מורגש שיהוי קל ומשם המנוע מייצר כוח רצוף ומתמיד שמפתיע לטובה ביכולת הריגוש שלו. צליל המנוע חלש עד לא מורגש, והוא חף מרעידות.

תחת לחץ, כאשר סחטנו מ'טייגר 660' את ה"ספורט"' שבו, התקבל מענה הולם בדמות מנוע שנהנה לטפס למרומי הסל"ד ולצבור מהירות בזריזות. פעימות הכוח מסודרות ומסייעות לקבלת כושר אחיזה טוב, והמנוע קל לשליטה וגדוש אופי. במבחן החיוכים הוא מקבל ציון גבוה.

תיבת ההילוכים נוקשת וזה פוגם בחוויית השימוש. התפקוד אמנם טוב יותר מעל 6,000 סל"ד אבל הנקישה נוכחת, וחבל שכך. צריכת הדלק – בתנאי מבחן מאומצים – הייתה כ-15.5 קמ"ל, ומיכל דלק בנפח של 17 ליטרים מאפשר טווח נסיעה מכובד.

 

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

התנהגות כביש, נוחות

את המתלים של טייגר 660 מייצרת חברת Showa וקוטר בולמי הזעזועים הקדמיים הוא 41 מ"מ. אורך המהלך שלהם: 150 מ"מ. אין אפשרות לשנות את הכיול שלהם אבל הפשרה המקורית שלהם בין קשיחות לנוחות מאוזנת ומספקת תחושה מעט נוקשה בעיר ותפקוד נעים ונוח על כבישים בינעירוניים, גם תחת עומס.

הנמר הצעיר שמח להיכנס להטיות עד לזוויות מגניבות, ומרווח ההטיה גדול ומאפשר רכיבה ספורטיבית. גם הבולם האחורי בסיסי ואפשר לכוון בו רק את עומס הקפיץ. זאת גם "החוליה החלשה" והרכיב שמודיע ראשון בתוך כדי הטיה במהירויות גבוהות שאנחנו מגזימים. ההודעה הזאת – חשוב להדגיש – מוגשת באופן נינוח ולא דרמטי.

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

הבלמים – זוג דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ ודיסק בודד בקוטר 255 מ"מ מאחור. הסט הקדמי מייצר עוצמת בלימה טובה ומלאת רגש ותחושת שליטה, אבל מערכת ה-ABS של הבלם האחורי מתערבת מוקדם מידי, ובאגרסיביות.

 

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

שימושיות

תנוחת הרכיבה קלאסית ולא מאומצת. המושב רחב וארוך וככזה הוא מושיב בנוחות רוכב ומורכב שחשים טוב מאד גם לאחר רכיבה של מאות קילומטרים. הבעיה היחידה היא עיצוב לא מושלם של מבנה המושב באזור החיבור אל מיכל הדלק. התוצאה היא שקשה להתחבר לאופנוע בעזרת הרגליים, וזה מעיק. בנוסף, כאשר מעט רטוב או לח הרגליים מחליקות בקלות מן הרגליות, וזאת תקלה שלא היה צפוי לפגוש באופנוע בריטי ונראה שאפשר היה לפתור בקלות.

 

איכות ההרכבה מרשימה, החל במנוע וכלה בפלסטיקה. יש גם סט מזוודות מקורי שמתאים בטבעיות לעיצוב של הכלי. מיגון הרוח מתכוונן ידנית, אבל גם במצב הגבוה שלו נאלצנו להנמיך את תנוחת הרכיבה ואת מיקום הראש כדי להימנע מהרוח ובמיוחד מן הרעש שלה. לוח השעונים מצועצע למראה, אבל תצוגת המידע עליו יעילה.

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

שורה תחתונה

קטגוריית האדוונצ'ר-כביש הבינונית היא אחת המתפתחות והחשובות ביותר לרוכבים ותיקים ומתחילים כאחד, ו'טייגר 660 ספורט' הוא ירייה ממוקדת ומדויקת של טריומף למרכז שלה. זה אופנוע איכותי עם אופי מרגש שמבוסס על מנוע טריפל ייחודי ויעיל, מכלולים טובים ואיכות הרכבה גבוהה.

טריומף טייגר 660 ספורט במבחן דרכים

האם טריומף הוא "מותג פרימיום"? האם טייגר 660 מצדיק את המחיר הגבוה שלו ביחס לקטגוריה? זה לא אופנוע יוצא דופן מבחינת רוב הרכיבים שבו, אם כי כל אחד ואחד מהם מתאים ועובד בהרמוניה עם כל האחרים. ומה לגבי המחיר? וכיצד יקבל ציבור הרוכבים את הדגם הזה? נמתין לתוצאות האמת מפני שטבלת המכירות לא משקרת.

 

 

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד