חדשות השבוע על גלגל אחד

ציפור הטרף של סוזוקי נחתה בישראל, מותג האופנועים הסיני זונטקס עושה עליה, קטנוע חשמלי הודי עם טווח של יותר מ-200 ק"מ ועוד בסיכום השבוע של חדשות הדו"ג

סוזוקי היאבוסה בישראל
אחרי המתנה ארוכה השיקה סוזוקי בתחילת השנה דור חדש, סוף סוף, ל-GSX1300 המוכר יותר בכינויו "היאבוסה". כעת נוחת סוזוקי היאבוסה החדשה בישראל, לשמחתם של קהל המעריצים האדוק, כשהוא יוצע עם תג מחיר עסיסי של 174 אלף ש"ח.

הדור החדש של היאבוסה שומר על קווי העיצוב והמראה המזוהה איתו יותר מ-20 שנה, אך זכה לנגיעות מודרניות ושדרוגים אווירודינמיים. המנוע נותר בנפח 1340 סמ"ק ולאחר שדרוגים והתאמות לתקנות זיהום האוויר המחמירות הוא מפיק עתה 190 כ"ס ומומנט בשרני של 15.3 קג"מ. השלדה עברה גם סדרת עדכונים ושיפורים, כשבנוסף היאבוסה מצויד כעת המערך מקיף של מערכות עזר אלקטרוניות ובהן שישה מצבי רכיבה לבחירת הרוכב, שלוש מפות הצתה, בקרת משיכה עם 10 מצבי פעולה, קוויק שיפטר אלקטרוני ובקרת בלימת מנוע. את עיקר תהילתו עשה היאבוסה בזכות היותו לזמן קצר האופנוע המהיר ביותר בייצור סדרתי, והדגם הנוכחי מתהדר במהירות מרבית המוגבלת אלקטרונית ל-299 קמ"ש.

מותג חדש בארץ: זונטס
חברת ליגל, הידועה כיבואנית דוקאטי, אנרגי'קה, TM רייסינג, מצרפת למבחר המותגים שלה גם את זונטס (Zontes) הסינית. זונטס הוא מותג אופנועים סיני צעיר המכוון גם לשווקים מערביים ושייך ליצרנית גואנדונג נוסד בשנת 2003. עם זונטוס תנסה ליגל לפנות לשוק ההולך וצומח של אופנועים קטני נפח למוגבלי תקציב ורשיון, ותתחרה במותגים כמו CF מוטו, ווג, ובנלי.

בשלב ראשון תשווק ליגל בישראל שישה דגמים של זונטס האחד בנפח 125 סמ"ק והשאר בנפח 310 סמ"ק. משפחת ה-310 כוללת את דגם ה-310X (התמונה למעלה) המעוצב בסגנון תיור כביש. לצידו מוצע 310R המועצב בסגנון נייקד, דגם אדוונצ'ר בשם 310T שיוצע עם חישוק קדמי 17 או 19 וקרוזר בעיצוב מושקע בשם 310V.
דגצי ה-310 מגיעים ברמת אבזור מכובדת הכוללת מסך TFT כלוח מחוונים עם קישורית בלוטוס', מפתח חכם ומערכת ABS מתוצרת בוש.

מחירי דגמי זונטס בישראל:
זונטס 125G – 18,900 ש"ח
זונטס 310R – 27,310 ש"ח
זונטס 310X – 29,310 ש"ח
זונטס 310T 17 – 29,310 ש"ח
זונטס 310T 19  – 31,310 ש"ח
זונטס 310V  – 31,310 ש"ח

חשמלי הודי לטווח ארוך
שוק הקטנועים החשמליים הקטנים בהודו הולך להיות אחד הגדולים והחמים בשנים הקרובות, זאת לאור העובדה שבעוד מספר שנים יורשו להימכר רק כלים מונעי חשמלי בקטגויות הנפח הנמוכות. בהתאם לפונטציאל הגבול, חברת סטראט אפ חדשה בשם Simple Energy מתכוונצ להיכנס לתחרות עם קטנו עירוני חדש בשם One. לקטנוע המעוצב סוללה גדולת נפח יחסית המאפשת לו טווח רכיבה מרבי שבין 203 ל-236 ק"מ בהתאם למצב הרכיבה, כאשר החברה מצהירה כי תקים כמה מאות עמדות טעינה מהירות ברחבי הודו כבר השנה. המהירות המרבית עומדת על 105 קמ"ש מכובדים ותג המחיר שלו הוא כ-4,800 ש"ח… כרגע בהודו בלבד
לידיעה המלאה

גרסת R בדרך ל-CF מוטו 250SR
יצרנית האופנועים הסינית הפוזלת למערב ממשיכה להציג חידושים בקצב מסחרר, כאשר בקנה ישנה גרסת R קרבית ל-250SR שהוצג לפני כשנה. לרוב אופנועים ספורטיבים קטני נפח מסתפקים במכלולים סטנדרטים למדי כדי לשמור על מחיר נוח, אבל ב-CF מוטו מאמינים שיש מקום לאופנועי ספורט למוגבלי רשיון עם מעלולים איכותיים וספורטיביים.

מהפרטים הידועים כרגע על גרסת ה-R שטרם נחשפה רשמית, היא צפויה להציג זרוע אחורית חד צדדית, מזלג קדמי משודרג בעל כוונונים, משקל עצמי נמוך יותר ב-8 ק"ג וכנפונים בצידי הפרינג בסגנון של אופנועי MotoGP. ככל הנראה גרסה דומה צפויה להיות מוצגת גם ל-300SR המוכר לנו.

לכתבה המלאה

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד