זו ציפור? זה אופנוע? זה המטוס שמעופף בזכות מנוע של S1000RR

מטוס שמונע על ידי מנוע של אופנוע? מסתבר שהדבר אפשרי ועל הפלא ההנדסי אחראי מנוע של ב.מ.וו S1000RR

עד שיהיו לנו אופנועים מעופפים, כנראה שנצטרך להסתפק במטוסים סטנדרטים כדי לטוס לפגישות עבודה או לחופשות. עם זאת, מסתבר שאפשר לטוס עם מנוע של אופנוע גם מעל לפני הקרקע, כפי שמוכיחה המטוס שלפניכם אשר נבנה בבנייה עצמית ומונע על ידי מנוע של אופנוע.

מדובר באופנוע בעל מקום לטייס ולנוסע נוסף, ששלדתו בנויה מסיבי פחמן, על סמך תוכניות של המטוס הסובייטי L-39. ההנעה של המטוס מבוססת על מנוע  בעל 193 כוחות סוס שנלקחת מאופנוע ב.מ.וו S1000RR. המנוע של האופנוע מפעיל בתפקידו החדש מנוע אחר מסוג מאוורר צינורי (Ducted Fan Motor), שאחראי על תעופת הכלי הזה.

המנוע הזה עובד כמו מעיין מייבש שיער חזק. הוא כולל להבים כמו במדחף רגיל אשר מונעים על ידי מנוע האופנוע הפועל בסל"ד גבוה. הלהבים מצויים בתוך צינור המקיף אותם ויוצרים דחף חזק של אוויר המניע את המטוס קדימה. 

הבחירה במנוע אופנוע לסוג כזה של שיטת הנעה נראה טבעי, שכן מנועי אופנועים מסוגלים להוציא הספק גבוה ביחס לנפח ופועלים בסל"ד גבוה יחסית. עם זאת כדי ליצור זרימת אוויר חזקה דיו אמור המנוע לעבוד בסל"ד גבוה מאד, מה שדי מעלה תמיהה, כמה זמן יכול להחזיק מנוע קיצוני של אופנוע ספורט כשהוא מסתובב באופן קבוע במהירות של כ-10 אלף סל"ד.

המטוס הזה מסוגל להגיע למהירות של כ-340 קמ"ש עם זמן שהיה מרבי באוויר של כשעתיים. מעבר לכך לא פורסמו יותר מדי נתונים נוספים אודות המטוס למעט נתון המשקל שלו העומד על 322 ק"ג,  קצת פחות ממשקלם של שני אופנועי ב.מ.וו S1000RR, ומשקל נמוך מאד עבור מטוס כלשהו. לפחות כרגע, נראה שמדובר בתצוגת תכלית טכנולוגית של הממצאים, וספק אם נראה מטוס שכזה מגיע לייצור סדרתי. כך שיצרניות האופנועים המעופפים יכולות להיות רגועות לעת עתה.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד