שנת 2017 מסתכמת כאחת השנים הקטלניות ביותר עבור רוכבי הדו-גלגלי בישראל, עם זינוק של 42% במספר רוכבי האופנועים שנהרגו ושל 10% במספר ההרוגים מקרב רוכבי האופניים הבלתי ממונעות. כך עולה מנתוני התאונות הזמניים אשר הפיצה אתמול (א') הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עוד לפני סוף שנת 2017.
בסך הכל הסתכמה 2017 כשנה נוספת שבה חלה עליה במספר התאונות בכלל, והקטלניות בפרט, אולם למרבה המזל נהרגו בה כ-15 בני אדם פחות מאשר בשנת 2016. עם זאת, נתון סופי ומוחלט של מספר ההרוגים יתקבל רק בסוף ינואר, היות שלצערנו צפוי מותם של מספר פצועים קשה שנפגעו בתאונות ב-2017 ומאושפזים כעת בבתי החולים.
מנתוני הרשות עולה שבמהלך 2017 נהרגו 61 רוכבי אופנועים לעומת 43 רוכבים בשנת 2016 ולעומת 56 רוכבים שנהרגו בתאונות בשנת 2015. עוד עולה כי 11 רוכבי אופניים לא ממונעות נהרגו בכבישים במהלך 2017 לעומת 10 בשנה שקדמה לה ו-15 בשנת 2015.
ירידה של 30% במספר ההרוגים – שאותה אפשר אולי לייחס להגברת האכיפה כלפי בני נוער וחובת חבישת קסדה – חלה בקרב הרוכבים על אופניים חשמליים. עם זאת, מדובר בירידה של שלושה הרוגים בלבד –שבע7 לעומת 10 ב-2016. בכל מקרה, מדובר עדיין במספר גבוה מאוד לעומת 2015 – אז נהרגו על פי הנתונים שני רוכבי אופניים חשמליים (אם כי נתון זה אלול להיות מעוות בגלל טעות ברישום בין אופניים ממונעים ללא ממונעים).
את העלייה במספר ההרוגים בקרב הרוכבים אפשר לייחס לעליה במספר התאונות העצמיות של רוכבי אופנוע, להגדלת הצפיפות בכבישים, הגברת שימוש בכלים דו-גלגליים, וכן לתאונות של צעירים אשר לא זוכים להכשרה מספקת.