היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה

היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה
באחור ניכר מוצא את עצמו המנכ"ל האגדתי של יצרנית האופנועים האוסטרית מחוץ לעסק. האיש שהציל את החברה מפשיטת רגל החזיר אותה לשם כעבור 33 שנים

סטפן פירר, המנכ"ל האגדתי שהפך את KTM למה שהיא – אבל גם הוביל אותה אל פסע מפשיטת רגל – פורש מן החברה, באחור ניכר יש לומר, וזאת לאחר שלפני כשבוע אושר הסדר הנושים הראשוני שאמור לאפשר לחברה לצוף עד שייזרק לעברה גלגל הצלה.

 

היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה

 

לפירר יש מניות בחברה, באמצעות 'פיירר AG' שהיא אחת מבעלות המניות שמחזיקות עדיין ב-KTM, אם כי לא ברור כמה הן יהיו שוות לאחר הדילול ההכרחי שתביא איתה הזרמת הון חדש. בכל מקרה זה אומר שככל הנראה הוא יישאר קשור לחברה בדרך זאת או אחרת.

יצרנית האופנועים האוסטרית פרסמה היום (ג') הודעה קצרה לעיתונות שבה נכתב כך: "סטפן פיירר מתפטר ממועצת המנהלים של KTM AG ומעביר את ניהול KTM AG לגוטפריד נוימייסטר. סטפן פיירר נשאר מנכ"ל משותף של PIERER Mobility AG… סטפן פירר ליווה את גוטפריד נוימייסטר כמנכ"ל משותף עד לאישור תוכנית הארגון מחדש על ידי נושי KTM AG, וכעת הוא מעביר את ניהול KTM AG לחלוטין אליו.

במהלך יותר מ-33 שנים סטפן פיירר הפך את KTM למותג עולמי, ובנה אותה ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה. החברה רוצה להודות לסטפן פיירר על שנים רבות של עבודה מוצלחת עבור KTM".

נזכיר שגוטפריד נוימייסטר הוא חבר הדירקטוריון היחיד חוץ מפירר שנותר בחברה לאחר סבב הפיטורים הראשון, ונדגיש גם שפיירר נשאר במועצת המנהלים של החברה ומוסיף לכהן גם כמנכ"ל משותף של Pierer Mobility AG. במילים אחרות, הוא פורש אבל לא לגמרי עוזב.

נזכיר גם שב-23 בינואר KTM הכריזה שהיא מעבירה את מפתחות ההנהלה לניהול משותף של פירר עם גוטפריד נוימייסטר, ושפיירר יישאר כמנכ"ל משותף עד להשלמת הליכי הארגון מחדש.

 

היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה

קמה נופלת וקמה

לזכותו של פירר צריך לומר שיש אמת בסיפא של ההודעה לעיתונות: במהלך יותר משלושה עשורים הוא באמת הפך את KTM "למותג עולמי וליצרנית האופנועים הגדולה באירופה". זה נכון מפני שבשנת 1991, כאשר פירר הציל את KTM המקורית מפשיטת רגל, זאת הייתה חברה מיושנת וחסרת משמעות בזירה העולמית.

במהלך השנים – על אף לא מעט משברים – הוא הפך את המותג הכתום לאחת מיצרניות האופנועים המיוחדות והמשפיעות ביותר בעולם, וזאת באמצעות שורת פעילויות שכללה חיבור חזק לסדנת עיצוב, יצירת מיתוג חדש והשקעה אדירה בספורט מוטורי.

בשנים האחרונות, ככל שגבר התיאבון, KTM יצרה מסבך חברות מורכב והשתלטה על ספקיות משנה ועל יצרניות אופנועים, וגם שיתופי הפעולה האסטרטגיים שלה עם בגאג' ועם CF Moto בוודאי לא קלים לניהול.

Pierer Mobility AG, הבעלים של KTM, קיבלה קצת אוויר בשבוע שעבר לאחר 90 ימי הגנה תחת חוקי פשיטת רגל. הסיכום כעת הוא שיצרנית האופנועים תשלם 30% מכלל החובות שלה עד לסוף מאי 2025, כלומר 600 מיליון אירו. בנוסף לאלה החברה זקוקה ל-150 מיליון אירו נוספים כדי להפעיל מחדש את קווי הייצור במפעלים.

ה-750 מיליון האלה צריכים להגיע מממנים חיצוניים ואלה בוודאי מציבים דרישות לגבי אופי הפעילות העסקית של KTM וככל הנראה גם לגבי רמת המעורבות של פירר בפעילות השוטפת של KTM.

היה שלום: מנכל KTM בדרך ללשכת העבודה

 

 

גלילה לראש העמוד